سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معامله‌گران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال ، معامله با کامپیوتر شخصی را ترجیح می‌دهند!

صرافی های ارز دیجیتال توسط دارندگان ارز دیجیتال به منظور ذخیره دارایی های دیجیتال یا معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه صدها صرافی در دسترس است و این انتخاب را برای دارندگان ارزهای دیجیتال سخت می کند که کدام صرافی مناسب نیازهای آنهاست. در واقع بیشتر معامله گران از بیش از یک صرافی استفاده می کنند؛ هم برای پوشش ریسک هم برای به حداقل رساندن هزینه ها. معامله گران چگونه در مورد انتخاب یک صرافی مناسب تصمیم گیری می کنند؟ در زیر به برخی از نکاتی که در زمینه انتخاب یک صرافی وجود دارد، اشاره می کنیم.

این بررسی چگونه انجام شد؟

در این بررسی آژانس دیجیتال BDCenter با همکاری بخش جامعه شناسی دانشگاه ایالتی بلاروس گزارشی را در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر کرد. از بیش از ۸۰۰ معامله گر

از ۷۵ کشور جهان ۳۰ سوال پرسیده شد. محققان به دنبال پاسخ هایی برای ۴ سوال زیر بودند:

  • چه چیزی صرافی ارز دیجیتال را جذاب می کند: کارمزدهای پایین، تعداد زیاد جفت های معاملاتی موجود، برداشت سریع یا چیزهای دیگر؟
  • آیا معامله گران فارکس اغلب به معامله ارزهای دیجیتال روی می آورند؟
  • کاربران از یک پلتفرم معاملاتی چه انتظاری دارند؟
  • آیا رفتار معاملاتی یک گروه جمعیتی یا منطقه ای نسبت به گروه دیگر متفاوت است؟

معامله گران برای سادگی ارزش قائل هستند

یکی از جالب توجه ترین نتایج این بررسی این است که معامله گران به دنبال سادگی هستند و بیشتر صرافی های ارز دیجیتال در ارائه آن ناتوانند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند که کمتر از سه سال پیش وارد بازار شده اند و به دنبال ابزارهایی برای مبتدیان هستند. ۷۱ درصد از شرکت کنندگان حساب آزمایشی ایجاد می کنند که خودآموزها (tutorials) نیز از جمله مهم ترین فاکتورهای انتخاب صرافی است. ۳۷ درصد از صرافی ها دارای رابط بصری و کاربردی هستند، در حال که بقیه آنها با ویژگی ها و نمودارهای مختلف پر شده اند.

ویژگی های یک صرافی خوب و کامل چیست؟

به جز اینکه استفاده آن برای مبتدیان آسان باشد، یک صرافی خوب باید سریع باشد و برای هیچ چیز جز معامله کردن هزینه نگیرد. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان عنوان کردند که سرعت سپرده و برداشت (۵۴ درصد) و همچنین اندازه کمیسیون ها (۵۳ درصد) یک عامل مهم است. اکثریت (۶۵ درصد) گفتند که کارمزدهای تراکنش خوب است؛ اما تنها ۳۶ درصد فکر می کنند که کارمزد برداشت ارز دیجیتال قابل قبول است. هنگامی نوبت به برداشت ارز فیات می رسد، این درصد کمتر می شود.(۲۹ درصد)

با کمال تعجب نگرانی های ایمنی در لیست معامله گران چندان زیاد نیست: فقط ۳۷ درصد آن را جزء اولویت های خود ذکر کردند، درست بالاتر از نقدینگی (۳۴ درصد). به نظر می رسد که معامله گران با پول خود به صرافی ها اعتماد می کنند: ۳۲٫۵ درصد گفتند که تمام دارایی های دیجیتال خود را در آنجا ذخیره می کنند. با توجه به اینکه ضرر ناشی از هک ها برای صرافی ها در سال ۲۰۱۹ از ارز ۲۹۲ میلیون دلار ارز دیجیتال فراتر رفته است، این یک واقعیت جالب است. با این وجود، حدود ۷۰ درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که اگر صرافی آنها هک شود به یک پلتفرم دیگر روی می آورند.

ارزهای دیجیتال

یک صرافی هرگز کافی نیست

به نظر می رسد هیچ صرافی با مشخصات ایده آل مطابقت ندارد. ۴۰ درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که معمولا از ۳ صرافی یا بیشتر استفاده می کنند و تنها ۱۹ درصد از یک صرافی استفاده می کنند.

این مسئله می تواند تا حدی به دلیل در دسترس بودن جفت معاملاتی باشد. برخلاف پلتفرم های فارکس که کم و بیش همان مجموعه از جفت ها را ارائه می دهند، صرافی های ارز دیجیتال از این نظر بسیار متفاوت هستند. برخی صدها جفت دارند و برخی کمتر از دوجین، بعضی دیگر اجازه برداشت با ارز فیات را می دهند و بعضی دیگر این کار را نمی کنند. تنوع جفت های معاملاتی برای ۴۴٫۵ درصد از معامله گران در اولویت است.

همچنین لازم به ذکر است که تلاش صرافی ها برای جذب مخاطب خود از طریق رقابت ها، برنامه های وابسته و غیره تا حد زیادی ناموفق است. در حالی که ۵۷ درصد حداقل در یک ایردراپ صرافی شرکت داشتند، مسابقات و سایر فعالیتها به ترتیب تنها ۱۰ درصد و ۱۳ درصد مشتری را به خود اختصاص داده اند. تنها ۱۱٫۶ درصد از این افراد، صرافی هایی را که دارای برنامه ارجاع هستند ترجیح می دهند.

معامله گران آسیایی بیش از دو صرافی را ترجیح می دهند

در بین معامله گران آسیایی، اکثریت (۵۹ درصد) از سه صرافی یا بیشتر استفاده می کنند و در هنگام انتخاب یک پلتفرم اندازه کارمزد معاملات را در اولویت قرار می دهند. جالب اینجاست که تعداد جفت های معاملاتی موجود به مراتب کمتر اهمیت دارد (۲۲ درصد). ۶۵ درصد اعتراف کردند که دارایی خود را به دلیل کلاهبرداری از دست داده اند، بیشتر از هک شدن صرافی ها (۴۵ درصد). ۷۵ درصد از افراد به طور روزانه از سایت صرافی ارز دیجیتال دیدن می کنند که این بیشترین درصد در میان همه مناطق مورد مطالعه است.

معامله گران اروپایی بیشتر به امنیت اهمیت می دهند

به طور خاص، کاربران اروپایی تمایل دارند که کارمزدهای کم و سرعت واریز و برداشت (هر دو ۵۶٫۶ درصد) را در اولویت قرار دهند. همچنین آنها به امنیت حساس هستند: تنها ۲۰ درصد اعتراف کردند که همه ارزهای دیجیتال خود را در صرافی ها ذخیره می کنند و ۸۵ درصد نیز عنوان کردند که آنها هرگز دارایی های خود را توسط هکرها را از دست نداده اند. ۹۰ درصد گفتند که در صورت هک شدن پلتفرم را ترک می کنند. اکثریت قریب به اتفاق (۷۷ درصد) از واسط های مرورگر برای معامله کردن استفاده می کنند.

آمریکایی ها صرافی های غیر متمرکز را دوست دارند

جالب ترین نکته در مورد معامله گران ایالات متحده این است که ۵۹ درصد از آنها از صرافی های غیرمتمرکز استفاده می کنند که این بیشتر از هر منطقه دیگر است. با کمال تعجب، هیچ یک از پاسخ دهندگان از اسکالپ(scalping) استفاده نمی کنند. درعوض ۵۰ درصد به معامله ایمپالس(impulse) تکیه می کنند. کاربران آمریکایی تمایل دارند به سایت های تخصصی ارز دیجیتال (۶۸ درصد) مراجعه کنند. محبوبیت تلگرام ۵۰ درصد است، در حالی که اینستاگرام در لیست منابع اطلاعاتی (۲۳ درصد) نسبتا بالاست.

ارزهای دیجیتال

معامله گران روسی خدمات OTC را دوست ندارند

معامله گران روسی بیش از هر منطقه دیگر تمایل دارند که فقط به یک صرافی اعتماد کنند (۲۷درصد). تعداد کمی از پلتفرم های غیرمتمرکز استفاده می کنند (۲۳ درصد). انتخاب صرافی توسط انواع جفت های معاملاتی (۶۰ درصد) و میزان کارمزد (۵۲ درصد) هدایت می شود. روس ها نسبت به همکاران خود در مناطق دیگر بیشتر علاقه مند به انجام معامله با آلت کوین ها هستند (۶۴ درصد) اما درصد کاربران خدمات فرابورس (OTC) در بین آنها کمترین است (۱۷ درصد). این منطقه همچنین دارای بالاترین میزان معامله گر زن است (۱۲ درصد).

معامله با کامپیوتر شخصی یا معامله با گوشی هوشمند

در دسترس بودن برنامه موبایل برای تریدرهایی که ترجیح می دهند با استفاده از گوشی های هوشمند ترید کنند نسبت به افرادی که فقط از کامپیوترهای شخصی استفاده می کنند، مهم تر است. با این حال، در مورد استفاده از رابط کاربری دوستانه تفاوتی در پاسخ ها وجود دارد: این پارامتر برای معامله گرانی که ترجیح می دهند از طریق گوشی هوشمند و کامپیوتر شخصی معامله کنند، مهم نیست. دلیل این امر این است که نسخه موبایل فشرده تر است و به ما این امکان را می دهد تا بر خلاف کامپیوترهای شخصی محل کار را در مکانی دیگر ببینیم که این مسئله بعضی اوقات پیچیده است.

بر خلاف معامله گرانی که از نسخه های دسک تاپ استفاده می کنند، ۸۳ درصد از معامله گرانی که از گوشی های هوشمند برای معامله کردن استفاده می کنند علاقمند به رتبه بندی صرافی ارزهای دیجیتال هستند. ۴۲ درصد از کاربرانی که از طریق دستگاه های موبایل معامله می کنند بین ۳۵ تا ۴۴ سال سن دارند. معامله گران حرفه ای کامپیوترهای شخصی را ترجیح می دهند. فقط ۱۱ درصد از معامله گرانی که از گوشی هوشمند استفاده می کنند بیش از ۳ سال تجربه دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location