video thumb

تحقیقات نشان می‌دهد که STO ها در تأمین مالی استارتاپ‌ ها بهتر از ICO ها هستند

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، دانشکده مدیریت روتردام استدلال می کند که توکن های اوراق بهادار (STO) برای تأمین مالی استارتاپ ها بهتر از عرضه سکه اولیه (ICO) می باشند. توماس لامبرت (Thomas Lambert)، دانیل لیبائو (Daniel Liebau) و پیتر روزنبووم (Peter Roosenboom) از دانشکده مدیریت روتردام پیشنهاد می کنند که عرضه توکن اوراق بهادار در تأمین اعتبار اولیه نسبت به عرضه سکه اولیه بهتر هستند. تحقیقات آنها از طریق وبلاگ قانون تجارت دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

در این مقاله تحقیق آمده است که اگرچه ICO و STO هر دو بر روی دفتر کل توزیع شده صادر می شوند، اما ایده پشت ICO “ایجاد ارزش برای یک جامعه است. توکن های یوتیلیتی در ICO فقط می توانند به دارندگان، حقوق مصرف کنندگان خدمات یا محصولات را اعطا کنند و نمی توان آن را به عنوان “مکانیسم تأمین مالی” تلقی کرد. با این حال، STO ها می توانند این کار را انجام دهند. این محققان توضیح دادند:

“توکن های صادر شده در STO محصولات سرمایه گذاری هستند که معمولاً حقوق سرمایه نقدی را به سرمایه گذاران اعطا می کنند و در برخی موارد نیز حق رای به آنها اعطا می کنند. بنابراین یک STO به طور خاص برای تأمین مالی استارتاپ ها طراحی شده است، در حالی که هدف ICO تأمین بودجه سازمان است، اما تأمین اعتبار آن را شامل نمی شود. “

تعیین عوامل موفقیت

یک نوکت بهادار عبارت است از بازنمایی دیجیتال از یک محصول سرمایه گذاری که در یک دفتر کل توزیع شده ثبت می شود و طبق قوانین اوراق بهادار تنظیم می شود.

توکن های اوراق بهادار می توانند در آغاز فعالیت یک شرکت به عنوان توکن های صادر و یا بعدها به عنوان توکن مالی صادر شوند. محققان دریافتند که اداره شرکت عامل دیگری برای موفقیت است.