سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مروری بر رویدادهای اتریوم در تولد پنج سالگی این ارز دیجیتالی

اتریوم

پنج سال قبل در چنین ماهی، پروژه عظیم رمزپایه راه اندازی شد تا برای همیشه چشم انداز فضای بلاک چین و ارز رمزنگاری شده را تغییر دهد. از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۵ و در ماه جولای، اتریوم دستخوش تغییرات برنامه ریزی شده بسیاری شده است. اقدام اخیر این پروژه در مورد الگوریتم اثبات سهام (PoS) با تاخیرهای زیادی همراه بوده است.

اتریوم در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد

در تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۱۵، اتریوم با اعلام کردن جزئیات این پروژه نشان داد که برنامه شگفت انگیزی در انتظار پلتفرم Frontier است. این شبکه از ۳۰ جولای رسما کار خود را آغاز کرد و تا ماه فوریه سال بعد یعنی ۲۰۱۶ اتریوم به یک فعال بزرگ و مهم در صنعت ارز رمزپایه و بلاک چین تبدیل شد و رمز ارز وابسته اتریوم یعنی اتر (Ether) عنوان دومین ارز دیجیتالی باارزش در بازار را از آن خود کرد.

اتریوم در طول مسیر توسعه خود چهار هاردفورک اصلی داشت که به ترتیب مراحل انتشار آنها را شرح می‌دهیم:

مرحله اول انتشار: فورک  Frontier در جولای ۲۰۱۵ تست شد.
مرحله دوم انتشار: فورک  Homestead، در مارس ۲۰۱۶ رسما ارائه شد.
مرحله سوم انتشار: فورک Metropolis در اواخر سپتامبر ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.
مرحله چهارم انتشار: فورک Serenity به عنوان آخرین فورک بزرگ اتریوم ساخته خواهد شد و پیش بینی می‌شود راه اندازی آن در سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد.

فورک Homestead اولین نسخه پایدار از اتریوم است که در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۶ روی بلاک شماره ۱٫۱۵۰٫۰۰۰ پیاده‌سازی شد. در هارد فورک Homestead تضمین شد که شبکه اتریوم واقعا امن است و یک‌سری به‌روزرسانی‌های کلی روی آن اعمال شد.

هارد فورک Metropolis با تاخیر معرفی شد

سال ۲۰۱۷ که صحبت از آمدن هارد فورک Metropolis بود انتظار می‌رفت که این فورک تا روزهای آخر همان سال به این شبکه اضافه شود.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ طبق گزارش کوینتلگرف ،هارد فورک بیزانس در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ معرفی شد در حالیکه هارد فورک قسطنطنیه در ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ انتشار یافت و به دنبال آن در ۷ دسامبر ۲۰۱۹ هارد فورک استانبول منتشر شد.  گفتنی است هارد فورک متروپلیس به دو هارد فورک بیزانس و قسطنطنیه تقسیم می‌شود اما اصلی‌ترین بخش، قسطنطنیه است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location