video thumb

فناوری های جدید امنیتی ، آینده ای اجتناب‌ناپذیر هستند

در دنیای دیجیتال امروز، امنیت یک بازی پر ریسک است. هویت مشتریان به همراه حریم شخصی و اطلاعات مالی آنها همه در دست سیستم های امنیتی متمرکز است. ما به این سیستم ها متکی هستیم و اگرچه امنیت نقش اساسی در زندگی ما دارد، اما بندرت فکر می کنیم که درباره عواقبی که این سیستم ها برای ما دارد، فکر می کنیم. با این وجود، کسانی که دارایی های مالی مانند ارزهای دیجیتال

چرا؟ خطر نقض حق حاکمیت مالی ما همراه با امکان سرقت بدون گزینه ای برای بازیابی، دو دلیل عمده برای معامله گران ارز دیجیتال است که گمان می کنند، امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، صنایع ارز دیجیتال و بلاک چین، همیشه به دنبال راه های بهتری برای امنیت دارایی هستند.

یکی از راه های ارزهای دیجیتال و صرافی ها می توانند با وارد کردن فن آوری غیر امانی یا غیر کاستدی بیشتر در پلتفرم های خود، از این طریق معاملات و حساب ها را از نظر نمایی ایمن تر کنند و همزمان کنترل را به دست کاربران برگردانند. این مفهومی است که می تواند این صنعت را به جلو سوق دهد و در نتیجه بهترین سناریو برای امنیت باشد. کیف پول های کاستودی معمولاً دارایی میلیون ها دلاری کاربران را در اختیار دارند. مزیت داشتن کنترل کامل بر روی وجوه خود، تفاوت بین مسدود کردن حساب شما در هنگام انجام معامله و امکان تجارت آزاد با اختیار خود شماست. نکته اصلی این است که مشتری بر روی وجوه خود کنترل دارد.

شاید یکی از بزرگ ترین و بارزترین مزایای فن آوری غیر کاستدی این باشد که اساساً نیاز به یک واسطه قابل اعتماد را از بین می برد. به عنوان مثال، کیف پول های غیرمستقیم با دادن یک کلید خصوصی به کاربر کار می کنند که به آنها امکان می دهد هنگام انتقال، تجارت یا خرید، کنترل کامل بر روی وجوه خود داشته باشند.

در نتیجه، صرافی های غیر کاستدی امنیت بیشتری دارند زیرا حساب های مطمئن شخصی برای هک کردن بسیار دشوارتر، پرهزینه تر و زمانبر هستند تا یک حساب متمرکز واحد. در اختیار داشتن مسئولیت امنیت دارایی های افراد، غالباً به دلیل تأثیر منفی بر تجربه کاربر مورد انتقاد قرار می گیرد، اما یادگیری پیچیدگی های فن آوری غیر کاستدی کاربران را به روش های جدیدی درگیر می کند و آنها را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ کنند.

فناوری غیر کاستدی با تمرکززدایی کاستدی، ثابت می کند که قدرت بیشتری می تواند و باید در دست افراد باشد. ما با توانمندسازی افراد، رقابت جدیدی را برای سازمان های سنتی، نهادها و کسب و کارها ایجاد می کنیم که مجبور به نوآوری و ارائه ارزش بیشتر به مشتریان و جامعه خود به عنوان یک کل هستند. عدالت نیز دودویی نیست بلکه، یک طیف است که می توانیم در آن حرکت کنیم.

بلاک چین و ارز دیجیتال، نیازی به از بین بردن کامل ساختارهای سنتی ندارند، زیرا سوق دادن آنها در طول طیف فواید بیشتری دارد. این امر می تواند در کاهش نرخ بانکی، بهبود یا عادلانه تر کردن خدمات مالی، رژیم های مالیاتی مؤثرتر یا سیاست های دولت، تمرکز کمتر ثروت در ابزارهای مالی انحصاری و بسیاری موارد دیگر تحقق پیدا کند. این رویکرد ایده آل برای ارائه بهترین نتایج، اقدامی عملی است.

فن آوری غیر کاستدی ثابت می کند که این صنعت در حال بلوغ است

البته، انتقادات بسیاری در مورد فناوری غیر کاستدی و کاربردهای آن در صنعت ارز دیجیتال وجود دارد. اما در نهایت، حل این موارد، صنعت را به طرق قابل توجهی پیش می برد.

به عنوان مثال ، یکی از بزرگ ترین شک و تردیدهایی که بسیاری از کاربران درمورد فناوری غیر کاستدی دارند، بار امن نگه داشتن دارایی های خود است. اگر کاربران کلید خصوصی یا عبارت mnemonic خود را گم کنند، اگر دارایی از بین رفته یا هک شده است، یا حتی اگر رایانه آنها به سرقت رفته باشد، دیگر امکان بازگشت به حساب کاربری یا راهی برای بازیابی وجوه از دست رفته وجود ندارد. در حالی که این امر می تواند کاربران را قادر سازد تا خود را در مورد این فرآیند آماده کنند و آموزش لازم را ببینند، همچنین فرصتی برای ایجاد تجربه کاربری بهتر، کاهش اصطکاک و سایر پیشرفت هایی که در نهایت باعث گسترش بیشتر استفاده از راه حل های غیرمستقیم می شود، ارائه می دهد.

عدم تمرکز نیز یک طیف است و یک مقام یا نهاد متمرکز نیست. سیستم های جدیدی برای عدم تمرکز کاستدی در حدی توسعه یافته اند که از مزایای بهبود امنیت و توانمندسازی مالی برخوردار می شوند، اما گزینه ها و پشتیبان گیری را برای سبک کردن بار خود سیستم حفظ می کنند.
انتقاد از صرافی های غیر کاستدی این است که آنها در دامنه خود محدود هستند. به نظر می رسد که این راه حل ها، معامله گران آماتور یا علاقمندانی که با این فناوری بازی می کنند و هزینه های معادله را وارد نمی کنند، جذب می کند.

همانطور که تقاضا برای فناوری غیر کاستدی افزایش می یابد و خود فناوری همچنان به بلوغ می رسد، سیگنال روشنی برای صرافی های سنتی برای پذیرش این فناوری ظهور خواهد کرد. همانطور که پذیرش افزایش می یابد، کاربران دیگر با محدودیت هایی که قبلاً در ارتباط با خدمات غیر کاستدی بود و یا مواردی که هنوز هم صرافی های متمرکز را تحت تأثیر قرار می دهند، دچار مشکل نخواهند شد و این تنوع محصولات در بازار منجر به پیشرفت های گسترده در تجربه کاربری و ارزش تحویل شده به مشتریان خواهد شد.

حرکت به فراتر از بلاک چین و ارز دیجیتال

برتری فن آوری غیر کاستدی و بلوغ این صنعت به عنوان یک کل، به این واقعیت اشاره دارد که این فناوری کاربردهای گسترده تری برای بازارهای مالی گسترده تر دارد. حتی معاملات در بازارهای سنتی در عصر اینترنت غیر متمرکز شده است. اگرچه هنوز هم در بازارهای بزرگ مالی سنتی مورد توجه قرار گرفته است ، راه حلهای غیر کاستدی به عنوان موج بعدی شناخته شده اند و به همین ترتیب، جریان سرمایه گسترده ای را از میلیون ها حساب شخصی – مانند سلسیوس که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سپرده در طی یک سال به دست آورد- به ارمغان آورده اند و سازمان های سنتی به این مسئله توجه می کنند.

پتانسیل و ضرورت فناوری غیر کاستدی در امنیت حساب ها در عصر دیجیتال و تمرکززدایی و توزیع امنیت به عنوان یک کل غیرقابل انکار است. پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتال، دارایی های دیجیتال و توکنیزه سازی با یک پاشنه آشیل همراه است، بنابراین برای مقابله با این امر، باید پذیرش فن آوری غیر کاستدی را افزایش داده و مردم را در مورد آن آموزش دهیم. ما همچنین باید به بهبود آن ادامه دهیم و استفاده از آن را ایمن تر و آسان تر کنیم.