سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صنعت بهداشت و درمان علیرغم وجود چالش ها، استفاده از بلاک چین را فراهم می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که صنعت مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده علاقه ویژه ای به فناوری بلاک چین

به گفته DevPro Journal، مقامات صنعت درمانی بر این باورند که استفاده از فناوری بلاک چین می تواند امنیت داده ها را در برابر مجرمان سایبری و هکرها فراهم کند زیرا شامل نقطه شکست مرکزی نیست. کاربران فقط می توانند با استفاده از یک کلید دسترسی بسیار پیچیده به داده ها دسترسی پیدا کنند و باج افزار و حملات مشابه را باطل کنند.

آنچه ایده استفاده از فناوری بلاک چین در موسسات بهداشتی را تقویت می کند این است که حملات طی دو سال گذشته تکرار شده است. در سال ۲۰۱۸، موسسات مراقبت های بهداشتی بیش از یک مورد حمله سایبری قرار گرفتند که منجر به نفوذ بیش از ۱۵ میلیون پرونده بیمار در ۵۰۳ مورد تخلف شد. ژورنال DevPro خاطرنشان کرد: تعداد تخلفات در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

فعالان صنعت بهداشت معتقدند که بلاک چین می تواند محافظت از داده ها در برابر حملات هکرها را فراهم کند. این مزیت همچنین مزایای بسیار دیگری از جمله دسترسی ایمن و کامل به سوابق پزشکی جهانی بیمار را ارائه می دهد. بیماران همچنین می توانند دسترسی به داده های خود را کنترل کنند.

اما اگرچه بلاک چین می تواند به این صنعت کمک کند، اما هنوز هم چالش های زیادی برای پذیرش این فناوری وجود دارد.

چالش هایی که مانع از پذیرش فناوری بلاک چین در بخش بهداشت می شود

اولین چالش این است که همه نهادهای درگیر در مراقبت از بیمار و تحقیقات پزشکی باید این مدل جدید تبادل اطلاعات مشترک با استانداردهای جدید خواندن / نوشتن و پلتفرم ها و سیستم های توزیع شده مورد نیاز برای پشتیبانی از این فناوری جدید بلاک چین را در پیش بگیرند.

چالش دوم دشواری پردازش مقادیر زیادی داده در یک تراکنش واحد مانند تصویر MRI، اسکن CAT یا حتی توالی ژنوم است.

چالش سوم این است که بلاک چین سوابق پاک شده یا اصلاح شده را حذف نمی کند. در عوض، بلاک های اضافی برای نشان دادن این حذفیات و اصلاحات به زنجیره اضافه می شوند. این فرآیند نیاز به ذخیره سازی روزافزون را به دنبال دارد، که یک چالش بزرگ مالی و فنی است.

اما حتی با وجود این چالش ها، بازیکنان اصلی مراقبت های بهداشتی در این فناوری قمار کرده اند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) یکی از اولین نهادهایی بود که به توانایی فناوری بلاک چین در بخش بهداشت پی برد. در سال ۲۰۱۷ ، FDA با IBM Watson همکاری کرد تا با استفاده از بلاک چین تبادل امن داده های سوابق پزشکی را ایجاد کند.

کوه سینا نیز از این اقدام غافل نبود. در سال ۲۰۱۸، آن یک مرکز تحقیقات زیست پزشکی بلاک چین را برای ارزیابی برنامه های تحقیقات پزشکی خود و مشارکت های خود افتتاح کرد و eMQT با استفاده از بلاک چین نتایج تعیین توالی DNA آنها را از هزاران آفریقایی مبتلا به بیماری کم خونی سلول داسی شکل بررسی کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location