سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیلگر روی زنجیره‌ای: سود ماینرهای بیت کوین مانع اجرای بازار گاوی بعدی نمی‌شود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ماینرهای بیت کوین در طول دو ماه گذشته مقادیر قابل توجهی بیت کوین فروخته اند، اما تحلیلگران بر این باورند که این موضوع، روند گاوی بعدی را متوقف نمی کند.

داده های تاریخی نشان می دهد که برخی از ماینرها در اواخر ماه ژوئیه شروع به فروش بیت کوین (BTC) کرده اند که منجر به افزایش فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال شد.

سرانجام، این ارز دیجیتال برتر از اواسط ماه آگوست به شدت سقوط کرد و ۱۳درصد کاهش را به ثبت رساند و از آن زمان بیت کوین برای بازپس گیری قیمت ۱۲ هزار دلار تلاش کرد.

فروش بیت کوین توسط ماینرها از سال ۲۰۱۷-۲۰۲۰٫ منبع: CryptoQuant

به گفته کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل CryptoQuant  ممکن است ادامه فروش توسط ماینرها برای جلوگیری از وقوع بازار گاوی بعدی کافی نباشد. شرکت های تجزیه و تحلیل داده های روی زنجیره ای، حرکات ماینرها و نهنگ ها را از نزدیک مشاهده می کنند زیرا آنها مقدار قابل توجهی بیت کوین را در اختیار دارند.

ویلی وو (Willy Woo)، یک تحلیلگر روی زنجیره ای توضیح داد که ماینرها یکی از دو منبع خارجی فشار فروش برای بیت کوین را نشان می دهند. او قبلاً عنوان کرده بود:

“فقط دو فشار فروش بی نظیر در بازار وجود دارد. (۱) ماینرهایی که عرضه را رقیق می کنند و به بازار می فروشند، این مالیات پنهان از طریق تورم پولی است. و (۲) صرافی هایی که از بازرگانان مالیات می گیرند و به بازار می فروشند. “

هنگامی که ماینرها معمولاً برای تأمین هزینه ها شروع به فروش دارایی های بیت کوین خود می کنند، این امر می تواند باعث اصلاح بازار ارزهای دیجیتال شود.

به عنوان مثال، از تاریخ ۱۷ آگوست تا ۵ سپتامبر، قیمت بیت کوین از ۱۲،۴۸۶ دلار به ۹،۸۱۳ دلار کاهش یافت. در طی آن زمان، چندین نهنگ بیت کوین را به دقیمت ۱۲۰۰۰ دلار فروختند و رفتار مشابهی در میان ماینرها مشاهده شد.

فشار فروش ناشی از ماینرها و نهنگ ها به میزان قابل توجهی به رکود فعلی بازار ارز دیجیتال نسبت داده شده است، اما کی توضیح داد که این مسئلهدر بلند مدت، برای جلوگیری از یک بازار گاوی طولانی مدت کافی نیست.

اگر ماینرها به طور ناگهانی مقدار قابل توجهی بیت کوین را بفروشند، این امر می تواند باعث اصلاح قیمت شدید شود زیرا یک حرکت ناچیز قیمت می تواند منجر به نقدینگی معامله گران بزرگ شود. از این رو، حتی فروش نسبتاً ناچیز توسط ماینرها می تواند از نظر تئوریک باعث تغییرات گسترده قیمت شود.

کی می گوید شدت فروش ماینرها آنقدر زیاد نبوده که بتواند روند گاوی آتی را متوقف کند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“برخی از ماینرها در اواخر ماه ژوئیه شروع به فروش کردند، اما من فکر می کنم در درازمدت، ماینرها، بیت کوین زیادی را نمی فروختند تا وقوع بازار گاوی بعدی را متوقف کنند.”

طبق گزارش ByteTree، موجودی خالص ماینرهای بیت کوین در ۱۲ هفته گذشته به ۱۲۵ بیت کوین در هفته کاهش یافته است. داده ها نشان می دهد که ماینرها تقریباً ۱٫۳۶۲ میلیون دلار بیت کوین را در هر هفته  استخراج کرده و فروخته اند.

مقدار بیت کوینی که در ۱۲ هفته گذشته ماینرها استخراج کرده و فروخته اند. منبع: ByteTree

همانطور که کی تأکید کرد، داده ها نشان می دهد که ماینرها مقادیر قابل توجهی بیت کوین فروخته اند، اما با این وجود این مقدار غیرطبیعی نبوده است.

وقوع بازار گاوی پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج یک احتمال است

گفتنی است که علی رغم تلاش های متعدد خرس ها برای پایین آوردن قیمت به زیر سطح کلیدی، بیت کوین همچنان در بالای سطح پشتیبانی فنی ۱۰،۰۰۰ دلاری قرار دارد.

انعطاف پذیری بیت کوین در میان افزایش سطح فشار فروش، نشان دهنده روند محتاطانه صعودی در بلندمدت است. همچنین، شایان ذکر است که چندین معیار روی زنجیره ای نیز نشان می دهد که اکنون یک مرحله تجمع سالم برای بیت کوین وجود دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location