سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کارشناس انطباق شرعی مالزی: ارزهای دیجیتال، کالاهای قانونی هستند !

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، رئیس فعلی شورای مشورتی شریعت در بانک مرکزی مالزی می گوید ارزهای دیجیتال

ارز رمزنگاری شده و انطباق شرعی

پذیرش و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در کشورهای مسلمان همچنان کم است زیرا مردم هنوز از انطباق آن با قوانین اسلامی اطمینان ندارند. در کنفرانس SCxSC Fintech 2020 هفته گذشته، داتوک دکتر محد داود باکار (Datuk Dr. Mohd Daud Bakar)، متخصص پیروی از شرع عنوان کرد که سرمایه گذاران برای درک ارز رمزنگاری شده از دیدگاه شرع به زمان بیشتری نیاز دارند.

باکار در حال حاضر رئیس شورای مشورتی شریعت در بانک مرکزی مالزی، کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) و مقامات خدمات مالی Labuan است. وی همچنین عضو هیئت مدیره شرعی در تعدادی از موسسات مالی از جمله سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی، مورگان استنلی (دبی)، بانک لندن و خاورمیانه (لندن)، بانک اسلامی نور (دبی) ، صندوق اسلامی جادوا-راسل (عربستان سعودی) و بیمه اسلامی سلاما می باشد.

در مالزی، شورای مشاوره شریعت SC اعلام کرده است که سرمایه گذاری و تجارت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال ثبت شده توسط دولت برای مسلمانان مجاز است.

the Malaysian Reserve گزارش داد، باکار عنوان کرده که ارز رمزنگاری شده به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شود، اما کالایی قانونی است که می تواند در بازار مبادله شود، به شرطی که توسط “اقلام ریبوی” مانند طلا و نقره پشتوانه نباشد. این نشریه به نقل از وی اظهار داشت:

ارز رمزنگاری شده یک وسیله مبادله است و ما نمی توانیم جلوی استفاده مردم از کالاها را به عنوان وسیله مبادله بگیریم. ارز رمزنگاری شده درست مانند خرید یک بلیط الکترونیکی یا کالاهای موجود در بازار است.

وی اظهار داشت: “این پیشرفت جدید می تواند بسیاری از حوزه های جالب توجه را در مالزی باز کند، که در آن رمزنگاری می تواند به عنوان دارایی های سرمایه گذاری قلمداد شود که مردم می توانند برای خرید و نگهداری از آنها استفاده کنند.”

باکار همچنین افزود که کمیسیون اوراق بهادار مالزی این امکان را برای شرکت ها فراهم کرده است که به واسطه مصوبه فتوای خود محدودیت های خاصی را به عنوان روش افزایش سرمایه صادر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: “با پیشرفت رو به جلو، پتانسیل این ارز بزرگ بیشتر آشکار می شود، زیرا با رشد اقتصاد دیجیتال جهان همراه است.” “ما حتی می توانیم به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی از سوی دولت و حوزه قضایی مربوطه، استیبل کوین خودمان را توسعه دهیم … ما می توانیم کوین با پشتوانه کالاها، پروژه ها یا پروژه های خاص را در اختیار داشته باشیم.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location