سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

CME به دومین بازار قراردادهای آتی بیت کوین تبدیل می‌شود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو (CME) به دلیل افزایش تقاضای نهادی، دومین صرافی معاملات قراردادهای آتی بیت کوین

بازار معاملات آتی بیت کوین CME از Binance Futures پیشی گرفت و به دومین صرافی قراردادهای آتی بیت کوین (BTC) تبدیل شد. داده ها نشان می دهد که حجم نهادی به سرعت سهم بیشتری از بازار ارزهای دیجیتال را در دست می گیرد.

Skew در تاریخ ۱۰ اکتبر گزارش داد که بهره باز قراردادهای آتی CME Bitcoin به شدت افزایش یافته است. از آن زمان، طی سه روز، قیمت بیت کوین با ۹ درصد افزایش به بیش از ۱۳،۰۰۰ دلار رسید.

علاقه فزاینده رو به رشد قراردادهای آتی CME بر روی بیت کوین احتمالاً تأثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال خواهد داشت، به ویژه که این بررسی اخیر نشان داد “معاملات آتی بیت کوین CME بیش از بازارهای معاملات مرتبط با آن در کشف قیمت نقش دارند.”

افزایش چشمگیر تقاضای نهادی برای بیت کوین در یک مدت زمان کوتاه

بازار قراردادهای آتی بیت کوین برای سالهای زیادی توسط دو بازیکن کلیدی تحت سلطه بوداین دو بازیکن کلیدی عبارتند از: بیتمکس و اوکی اکس. در سال گذشته، صرافی های قراردادهای آتی نسل جدید به سرعت شروع به گسترش کردند، که این امر باعث شد Binance Futures ، Bybit و Huobi به رقابت در برابر پلتفرم هایی مانند بیتمکس بپردازند.

CME قراردادهای آتی بیت کوین خود را در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. طبق گزارش Skew، این پلتفرم در مدت زمان سه سال، به دومین صرافی قراردادهای آتی بیت کوین تبدیل شده است.

اصطلاح بهره باز به مجموع ارزش کلیه قراردادهای آتی کوتاه مدت و بلندمدتی گفته می شود که به طور فعالانه باز هستند. گفتنی است که از این اصطلاح برای سنجش فعالیت بازار از طریق اندازه گیری میزان سرمایه مستقر در بازار قراردادهای آتی استفاده می شود.

داده های حاصل از Skew نشان می دهد CME اکنون ۷۹۰ میلیون دلار قراردادهای کوتاه مدت و بلندمدت بیت کوین را تشکیل می دهد. این حجم تنها ۱۹ میلیون دلار کمتر از صرافی اوکی اکس است که در سال ۲۰۲۰ صرافی قراردادهای آتی غالب بر بازار بوده است. افزایش سریع بهره باز بازار قراردادهای آتی بیت کوین CME منعکس کننده رشد تقاضای نهادی به سه دلیل اساسی است.

اول اینکه، در طول سه روز گذشته، حجم کلی بازار معاملات قراردادهای آتی بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از این رو، بهره باز CME نسبت به سایر پلتفرم های خرده فروشی که آنها نیز حجم زیادی را شاهد بوده اند، بیشتر افزایش یافته است.

دوم اینکه، بازارهای مهم متمرکز بر سرمایه های نهادی مانند Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) ، از یک طغیان گسترده در میزان سرمایه های نهادی خبر دادند. کوین تلگراف گزارش داد که Grayscale در یک روز ۳۰۰ میلیون دلار رشد خالص دارایی تحت مدیریت (AUM) را شاهد بود، البته افزایش قیمت بیت کوین در درجه اول باعث افزایش AUM شد.

سوم اینکه، بازار معاملات اختیار نیز به یک رکورد روزانه دست یافته است که توسط معامله گران تمام وقت و سرمایه گذاران بزرگ نیز مورد توجه است.

آیا این موج افزایش سرمایه گذاری نهادی ادامه خواهد یافت؟

سرمایه گذاران برجسته مانند Chamath Palihapitiya، مدیرعامل Social Capital معتقدند که بانک ها و موسسات بیشتری به زودی از بیت کوین پشتیبانی خواهند کرد.

همانطور که پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، سرمایه گذار میلیاردر وال استریت عنوان کرده، موسسات در درجه اول در حال بررسی بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت هستند. اما تحلیلگران فنی اظهار داشتند که چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت برای جفت ارز بیت کوین / دلار همچنان روشن است.

بیت کوین بالاترین کندل روزانه خود را از تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ شاهد بوده است، به این معنی که قیمت بیت کوین در آستانه شکستن در تمام بازه های زمانی خود می باشد.

همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داده است، معامله گران بر صعودی بودن نمودارهای هفتگی و ماهانه بیت کوین تأکید کرده اند. اگر بیت کوین در تعطیلات هفتگی، بیش از ۱۳۰۰۰ دلار باقی بماند و تا پایان ماه بتواند قیمت خود را در بالای ۱۲،۵۰۰ دلار حفظ کند، این موضوع می تواند یک شکست فنی جذاب باشد.

همچنین لازم به ذکر است که ساختار فنی مطلوب این ارز دیجیتال می تواند میزان تقاضا برای بیت کوین را بیشتر تشدید کند زیرا موسسات به طور فزاینده ای از بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان استقبال می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location