سرمایکس
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Tether

ارزهای دیجیتال را تصور کنید. فرض کنید که شما کاربری هستید که می‌خواهید بر روی یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و به دنبال سود باشید. حال بعد از یک سال متوجه می‌شوید که ارز مورد نظر شما دو برابر شده است و به سود رسیده اید. اگر بخواهید سرمایه تان را در همان ارز نگهداری کنید ممکن است که قیمت ارز پایین بیاید و سود شما از بین برود. در چنین شرایطی شما به ارزی نیاز خواهید داشت که قیمت ثابتی داشته باشد تا بتوانید سرمایه تان را به آن ارز مورد نظر تبدیل کنید. تتر یا Tether هم مانند یک ارز ثابت عمل می‌کند. در حقیقت هر توکن تتر با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. یعنی همیشه قیمت ثابتی دارد و شوک‌های اقتصادی تاثیری بر ارزش توکن‌های آن نخواهند داشت. کاربرهایی که در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنند، تتر را نوعی سکه پایدار برای خود می‌شناسند و همیشه از آن استفاده می‌کنند.

این ارز در سال ۲۰۱۵ توسط شرکتی به نام Realcoin توسعه یافت و درحال حاضر بیش از ۲ میلیارد دلار ارزش دارد. هر توکن تتر به USDT معروف است. یک شرکت در یکی از جزایر بریتانیا، توکن‌های تتر را صادر می‌کند و شرکت اصلی تتر در هنگ کنگ مشغول به کار است. البته آنها در طی چند سال شرکت‌ها و نمایندگی‌های زیادی در کشورهای مختلف ایجاد کردند. توسعه دهنده‌های تتر فعالیتی مانند صرافی بیتفینکس دارند. بیتفینکس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که در هنگ کنگ واقع شده است. توسعه دهنده این صرافی و تتر شخصی به نام ژان ولدر است که الگوریتم‌های این ارز و صرافی را ایجاد کرده است.

اتریوم

استفاده کننده‌های تتر

برای بسیاری از مردم سوال شده است که چه افرادی از Tether استفاده می‌کنند؟ یکی از تحلیلگر‌های ارز‌های دیجیتال در ساده‌ترین جواب بیان کرده است افرادی که معاملات زیادی در صرافی‌ها دارند، از تتر استفاده می‌کنند. در حقیقت کاربرهای ارز‌های دیجیتال مشکلات زیادی با بانک‌ها و ارز‌های سنتی دارند و به راحتی نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. تتر هم برای چنین مشکلی خلق شد. زمانی که کاربرها بخواهند توکن‌های خودشان را برای ثبات به دلار تبدیل کنند، می‌توانند از تتر استفاده کنند. تتر نقش همان دلار را در صرافی‌ها و دنیای دیجیتال ایفا می‌کند.

بسیاری از صرافی‌ها به طور مخفی برای خودشان حساب Tether ایجاد می‌کنند و زمانی که کاربر درخواست دلار از آنها می‌کند، صرافی از تتر به جای دلار استفاده می‌کند. در حقیقت کاربرها از چنین موضوعی آگاه نیستند اما صرافی‌ها به دلیل آنکه مشکلات زیادی با بانک‌ها دارند و نمی‌خواهند کارمزد زیادی را پرداخت کنند، از تتر به عنوان دلار در پلتفرم خود استفاده می‌کنند. برخی گمان می‌کنند که در این مرحله صرافی‌ها به طور غیرقانونی فعالیت می‌کنند اما چنین باوری اشتباه است زیرا قیمت تتر و دلار یکسان است و در نهایت تغییری برای کاربر ایجاد نخواهد شد. یعنی کاربر حتی اگر تتر هم از سوی صرافی دریافت کند، همان دلار را دریافت کرده است و ضرری در مبلغ خود نخواهد کرد.

خود وبسایت تتر مقاله ای برای اعتماد سازی مردم در سایت خود بیان کرده است. آنها گفته‌اند که تتر در حقیقت برای ارسال و دریافت آسان ارزهای دیجیتال است که کاملا رمزنگاری شده است و به طور غیرمتمرکز عمل می‌کند. کاربرها برای اینکه تغییر قیمتی در انتقال ارزهای شان نداشته باشند، توکن‌های شان را به تتر تبدیل می‌کنند و سپس به فرد مورد نظر انتقال می‌دهند. همچنین آنها گفته‌اند که تتر از تمام قوانین بانکی به دور است و به طور مستقل عمل می‌کند و برای هر تراکنش کارمزد کمی ‌دریافت خواهد کرد. تتر برای افرادی که می‌خواهند ناشناس باشند هم مناسب است. آنها می‌توانند مبلغ مورد نظرشان را به تتر تبدیل کنند و به صورت دلار به فرد دیگری انتقال دهند.

نگرانی مردم

تتر به دنبال این است که از ذخایر دلار آمریکا حمایت کند. در حقیقت شرکتی که مدیریت تتر را به عهده گرفته است می‌خواهد که برای هر توکن تتر، ذخیره دلار ایجاد کند تا ارزش تتر کاهش نداشته باشد و ثابت باشد. برخی از کاربرها نمی‌توانند اعتماد کاملی به این قضیه داشته باشند زیرا اعتقاد دارند که تتر به‌ اندازه کافی گردش دلار را در چرخه خود ندارد و نمی‌تواند پشتیبانی کاملی از دلار برای خود ایجاد کند. بسیاری از منتقدها بعد از شنیدن چنین اخباری، نقدهای جدیدی به تتر وارد کردند که هرکدام ضرر سنگینی را به تتر وارد کرد. منتقدها بر این باور بودند که تتر بسیاری از توکن‌های خود را به طور غیرمجاز ایجاد می‌کند و برای افزایش قیمت بیت کوین ساخته شده است.

بعد از بررسی‌هایی که انجام شد، برخی از منتقدها تتر را عامل اصلی تغییر قیمت در بیت کوین دانستند. در یکی از بازه‌های زمانی، بیت کوین توانسته بود ۴۷ درصد رشد کند که این رشد عجیب همزمان با افزایش زیاد تتر در صرافی بیتفینکس همراه بوده است. بعد از این نتیجه دو دانشگاه معروف هم بررسی‌های خود را آغاز کردند و متوجه شدند که نوسانات عجیب بازار بیت کوین همزمان با خرید و فروش زیاد تتر همراه بوده است. آنها به این نتیجه رسیدند که بسیاری از توکن‌های تتر فاقد هرگونه پشتوانه هستند و اعتبار آنها نامشخص است. یکی از وکیل‌های معروف هم اعلام کرده که توکن‌های تتر به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شوند.

در همین میان برخی از حسابدار‌ها هم برای اینکه وضعیت Tether را به طور دقیق اعلام کنند، حساب‌های تتر را بررسی کردند اما نتوانستند به نتایج دقیقی برسند. اما نکته جالب این قضیه اینجا است که تتر هنوز براساس قیمت دلار فعالیت می‌کند و توکن‌های آن قیمت ثابتی را دارند. یعنی اگر ذخایر دلار آمریکا متناسب با توکن تتر نباشد، تتر باید بر اساس نواسانات درون بازار قیمت گذاری شود و این در حالی است که تتر هنوز بر اساس دلار فعالیت می‌کند.

ترس مردم از آنجا شروع می‌شود که Tether دیگر بر اساس دلار کار نکند. زیرا باعث می‌شود که قیمت بیت کوین افت شدیدی داشته باشد. دلیل افت بیت کوین این است که کاربرهای زیادی بیت کوین خود را به وسیله توکن تتر جا به جا کرده‌اند و همین باعث وابستگی تتر به بیت کوین شده است. همچنین اگر تتر بر اساس دلار فعالیت نکند، بسیاری از صرافی‌ها دچار مشکل می‌شوند زیرا آنها از تتر به عنوان واسط میان پلتفرم و کاربر استفاده می‌کنند. در نهایت چنین رویدادی باعث نقدینگی فراوان در میان ارزهای دیجیتال خواهد شد و به همین دلیل است که مردم دچار ترس و نگرانی هستند.

جواب تتر Tether به این ترس و نگرانی‌ها

یکی از شرکت‌های تحقیقاتی که به تتر وابسته است نیز تمام نقدها و ترس‌های مردم را بررسی کرده و به آنها پاسخ کافی داده است. به گفته این شرکت، تمامی‌ نقدها و اخبارها نیز شایعه هستند و تتر به ‌اندازه کافی پشتوانه دارد. به گفته آن شرکت، ذخایر دلاری تتر به ‌اندازه کافی برای ثبات قیمت تتر در گردش شبکه وجود دارد و گمانه‌هایی که برای این ذخایر ایجاد شده است همگی بدون منبع و مدرک هستند. البته این شرکت در برخی از مباحث به ‌اندازه کافی جواب نداده و گفته که نمی‌تواند همه چیز را در این زمان فاش کند و به زودی به کاربرها اطلاع خواهد داد.

همچنین بنا به دلایل نامعلومی، این شرکت بیان کرده است که نمی‌تواند با کاربرهای ایالات متحده همکاری کند و پلتفرم تتر برای این کاربرها غیرفعال خواهد بود. تتر در یکی از مصاحبه‌های خبری اعلام کرده که حواشی‌های مربوط به تتر را خوانده‌اند و به تمامی ‌آن‌ها واقف هستند اما نمی‌توانند به همین راحتی ‌اطلاعات خودشان را لو دهند. آنها حسابرسی‌های خود را در اختیار کاربرها قرار داده‌اند و کاربر می‌تواند تمامی ‌آن‌ها را در مدت زمان کوتاهی بررسی کند و به نتیجه دلخواه خود برسد. در کنار تمام این حواشی‌ها، تتر مانند دیگر ارزها روز به روز درحال پیشرفت است و پلتفرم خود را توسعه می‌دهد. توسعه دهنده‌های تتر تحت تاثیر شایعه‌ها قرار نگرفته‌اند و به دنبال امکانات بهتر برای کاربرهای خود هستند.

همچنین آنها در جواب به دستکاری قیمت‌ بیت کوین بیان کرده‌اند که صرافی بیتفینکس و تتر ارتباطی با قیمت بیت کوین ندارد و انتشار تتر دلیلی بر تغییر قیمت ارز‌های دیجیتال نیست. اینکه یک ارز دیجیتال بر اساس تتر تحت تاثیر قرار گیرد نشانه ضعف تتر نیست بلکه نشانه کاربرهای مشترک بین دو پلتفرم است.

بیت کوین بلاک چین ارزهای دیجیتال

خرید و والت تتر Tether

برای خرید توکن‌های تتر دو راه را خواهید داشت. شما می‌توانید توکن‌های تتر را از صرافی‌های معتبر ایرانی یا بین المللی خریداری کنید و آنها را به والت خود انتقال دهید. البته صرافی‌های کمی‌ هستند که این امکان را به کاربرها می‌دهند. به همین دلیل بهتر است که ابتدا بیت کوین یا اتریوم خریداری کنید. سپس از طریق سایت‌ها و صرافی‌های مختلف می‌توانید اتریوم و بیت کوین مورد نظر خود را به تتر تبدیل کنید. تتر قیمتی مشابه با دلار آمریکا را دارد و نوسانات آن آنقدر کم است که به چشم کاربر نمی‌آید.

حال بعد از خریداری Tether نیازمند یک منبع برای نگهداری هستید. والت‌های دیجیتال مانند همان کارت‌های بانکی عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که ارز مورد نظر خود را در والت نگهداری کنید. بهترین والت برای توکن‌های تتر، مای اتر والت یا My ether wallet است که بسیاری از ارزهای وابسته به بلاک چین اتریوم و تتر را درون خود نگهداری می‌کند. یکی از قابلیت‌های این والت این است که کلید خصوصی و عمومی ‌کاربر را در همان ابتدا ارائه می‌کند. از کلید عمومی ‌برای دریافت و انتقال توکن استفاده می‌شود.

در حقیقت کلید عمومی ‌مانند همان شماره کارت است که می‌توانید آن را نشان هرکسی بدهید و خطری ایجاد نمی‌کند. اما کلید خصوصی دسترسی کامل به والت را خواهد داد. شما هرگز نباید حتی در صرافی‌ها از کلید خصوصی خود استفاده کنید زیرا کسی که کلید خصوصی شما را داشته باشد، می‌تواند به والت شما دسترسی پیدا کند و تمام توکن‌های شما را انتقال دهد. افراد زیادی در دنیای دیجیتال وجود دارند که از همین نا آگاهی کاربر استفاده می‌کنند و یک کلاهبرداری عظیم ایجاد می‌کنند. آنها با ادعای فروش ارز با قیمت کم نزد شما می‌آیند و در نهایت تمام ارزهای شما را به جیب می‌زنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version