سرمایکس
video thumb

هکری که ۱۷ میلیون دلار اتریوم را بازگرداند

یک هکر با باز گرداندن ۱۷ میلیون دلار اتر، دنیای ارزهای دیجیتال را شگفت زده کرده است. این اولین بار نیست که این فرد، پول دزدیده شده را باز می‌گرداند و همچنان در آدرس حساب او میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال قرار دارد.

در ماه جولای سال گذشته، استارتاپی به نام Coindash قصد عرضه اولیه سکه را داشت. هدف آن‌ها جمع‌‌آوری میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال برای رشد شرکت بود. همین که این عرضه شروع شد، اتفاق بدی رخ داد. یک هکر وبسایت آن‌ها را هک کرد و آدرس حساب اتریوم خود را به جای آدرس شرکت قرار داد. در نتیجه قربانی‌ها پول را به حساب او می‌فرستادند. در عرض چند دقیقه، ۴۳ هزار اتر که آن موقع ۷٫۴ میلیون دلار و الان ۳۷ میلیون دلار ارزش دارد، به حساب او واریز شد.

چه مقدار پول توسط هکر بازگردانده شد؟

شرکت Coindash

از آن موقع به بعد او پول دزدیده شده را به آرامی به حساب Coindash واریز می‌کند. در ماه سپتامبر حدود ۱۰ هزار اتر از حساب هکر باز پس گرفته شد. جمعه گذشته هم این هکر ۲۰ هزار اتر دیگر را باز گرداند.

این شرکت در وبسایت خود اعلام کرده به مقامات دولتی موضوع را اطلاع داده‌اند و گفته‌اند که این موضوع روی ارائه محصول آن‌ها اثری نخواهد گذاشت. آلون مورچ مدیر این شرکت می‌گوید:

درست مثل خود این حمله، اقدام هکر هم جلوی هدف شرکت‌‌مان را نخواهد گرفت. محصول ما طبق برنامه از قبل تعیین شده، هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد.

عرضه اولیه سکه تبدیل به بزرگ ترین هدف هکرها شده است

البته در این بیانیه اشاره نشده که Coindash با این ثروت باد آورده چکار خواهد کرد. البته آن‌ها گفتند که به هر کسی که پرداخت را انجام داده، توکن خواهند داد حتی اگر سرشان کلاه رفته باشد. بعد از این که در ماه سپتامبر اولین بخش سرمایه بازگردانده شد، موضوع را با سرمایه‌گذارها در جریان گذاشتند و اشاره کردند که از آن برای توسعه محصول استفاده خواهند کرد. البته همچنان ۱۳ هزار اتر دیگر در دست هکر مورد اشاره قرار دارد که ۱۱ میلیون دلار ارزش دارد.

در صورتی که شما جزو افرادی هستید که به سرمایه‌گذاری روی اتریوم علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود از خدمات ارز جو بهره ببرید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version