سرمایکس
video thumb

رونمایی از یک ارز دیجیتال جدید در سال ۲۰۱۹

یک کمپانی آفریقایی با انتشار ارز دیجیتال جدید خود به نام دمارس قصد دارد با استفاده از این پلتفرم‌ها به جای خدمات بانکی، هزینه ارسال و دریافت پول را در بازارهای کشورهای در حال توسعه کاهش دهد و دسترسی به وام‌ها، بیمه‌ها و حساب‌های ذخیره را تسهیل کند.

 

ارزجو : دمارس (DMC) نام پلتفرم مالی موبایل و پروتکل جدید بلاک چین (blockchain) برای بازار جوان ارز دیجیتال است که سریع، قابل اعتماد، شخصی، امن و رایگان است. این پلتفرم اولین نمونه از این نوع نرم افزار است که در آفریقا تولید می‌شود.

تا به حال مشکلات تکنولوژیک مختلفی باعث شده‌اند که استفاده مشتریان از بلاک چین به تعویق بیفتد و برخی از استفاده کنندگان به خاطر مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت دیگر از بیت کوین (Bitcoin) ریپل (Ripple و اتریوم (Etherrem) استفاده نمی‌کنند.

اما دمارس دارای ساختاری جدید است و نسخه بتا و آزمایشی آن در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این فناوری جدید برای فراهم کردن سرویس‌های مالی برای ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر افراد بالغ که در کشورهای آفریقایی از خدمات بانکی بهره‌مند نیستند ولی دو سوم آنها گوشی‌های موبایل دارند، به کار می‌رود.

استفاده از این پلتفرم‌ها به جای خدمات بانکی می‌تواند هزینه ارسال و دریافت پول را در بازارهای کشورهای در حال توسعه کاهش دهد و دسترسی به وام‌ها، بیمه‌ها و حساب‌های ذخیره را تسهیل کند. این کارها از طریق قراردادهای هوشمند بر روی این شبکه انجام می‌شود و شامل خرید و فروش اجناس، خدمات و نقل و انتقال پول نقد است. این محصول پس از آنکه شبکه‌های دیگر نتوانستند برای نیازهای مالی کشورهای آفریقایی مفید واقع شوند، به عنوان راه حل پیشنهاد شد. محصولات جهانی تراکنش‌های میکرو را در بر نمی‌گیرند و بر روی پرداخت به وسیله کارت اعتباری تمرکز دارند.

شان بارو مؤسس شرکت DMC که یک بانکدار است، توضیح می‌دهد: «هنگامی که به بررسی بازار کشورهای آفریقای پرداختم، متوجه شدم که ۱/۷ میلیارد نفر دسترسی به سرویس‌های مالی ندارند و افرادی که می‌خواهند برای خانواده‌هایشان پول ارسال کنند، مجبور هستند سالانه ۴۵ میلیارد دلار آمریکا به عنوان صورتحساب ارسال این مقادیر هزینه کنند. این به آن معنی است که پول از فقرا به تاراج برده می‌شود. هزینه ارسال پول به کشورهای آفریقایی بالاترین هزینه در سراسر دنیاست. آنها مجبور هستند بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پولی را که می‌خواهند برای خانواده خود بفرستند به عنوان کارمزد به بانک پرداخت کنند. این هزینه ناعادلانه است که فقرا مجبور هستند آن را پرداخت کنند.

ارز دیجیتال

اولین برنامه موبایلی برای آفریقا

دمارس، بر روی روشی بهینه‌تر کار کرده است (برعکس پروتکل‌های دیگری مانند بیت کوین و اتریوم) تا بتواند دیتا را بهتر انتقال دهد و تراکنش‌ها را به صورت مناسب‌تر به انجام برساند. نوآوری جدید یک پروتکل جدید بلاک چین است که یک هش ابرمکعب (هایپرکیوب) را به کار می‌برد. (همان فناوری که در زمینه اشتراک گذاری فایل به شبکه سرعت می‌بخشد و اجازه می‌دهد به صورت بهینه عمل کند)

تمام تراکنش‌ها به صورت خصوصی و همانطور که در گوشی موبایل شما تنظیم شده‌اند صورت می‌گیرد و مانند بیت کوین و اتریوم لزومی ندارد که تمام بلاک چین را دانلود کنید. زیرا این کار تلف کردن مقدار زیادی دیتا است. همچنین هیچ سرور متمرکز یا غیر متمرکزی در این شبکه وجود ندارد. زیرا شبکه بر روی گوشی‌های موبایل کاربران ذخیره شده است. این به آن معنی است که شبکه به ‌طور کامل و بدون هیچ گونه سانسوری فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

بهتر از همه اینکه این شبکه و اپلیکیشن آن رایگان هستند و توسط کاربران قابل اجرا است. تمام تراکنش‌ها هم به صورت مجازی و رایگان انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید دسترسی به ارز DMC است.

تنها ۱۰ میلیارد واحد از ارز دیجیتال DMC قابل استخراج است بنابراین عرضه با محدودیت روبرو است.

این پروژه در حال حاضر در حال پیش فروش ۸ میلیارد سکه است تا بتواند سرمایه‌ای برای پیشرفت‌های آینده خود به دست بیاورد و قیمت آن ۱۰ یورو به ازای هزار سکه در نظر گرفته است. هر ۵۰۰ میلیون سکه که به فروش می‌رسد، برای دور بعدی فروش ۱۰ درصد قیمت سکه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

هنگامی که شبکه به بهره‌برداری رسید، کارآفرینان و توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن ها و خدمات خود را بر روی این شبکه ارائه دهند.

معاملات محلی، پرداخت جهانی

این شبکه ارز دیجیتال جدید، دارای سه ویژگی ارزهای دیجیتال است. می‌توان از آن در زمینه انجام تراکنش‌ها مانند بیت کوین استفاده کرد. مانند اتریوم یک پلتفرم است و مانند ریپل ابزاری است که برای انجام هدفی خاص طراحی شده.

ارز دیجیتال

یک ارز دیجیتال جدید در حال ساخت

این ارز دیجیتال جدید ویژگی‌هایی دارد که از فرم‌های قبلی ارز دیجیتال فراتر می‌رود در هنگام تولید این ارز دیجیتال جدید باید به همه جوانب فکر کنیم. فناوری در حال تغییر تراکنش‌های مالی است و ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز که شامل ارز جدید DMC نیز می‌شوند، در حال تغییر روش‌ها هستند. این ارز چیزی است که شما صاحب آن هستید و می‌توانید آن را کنترل کنید، هیچ بانک یا دولتی نمی‌تواند آن را از شما بگیرد و شما انتخاب می‌کنید که آن را با چه کسی مورد نقل و انتقال قرار دهید.

تولیدکننده این ارز دیجیتال می‌گوید: «ساختار کنونی مالی مانند جاده قدیمی است که پر از چاله، دست انداز و پمپ بنزین‌های متروکه است. دکارس در حال حفر تونل‌ها در این جاده و ساخت خط آهنی جدید است تا بتوانند بهینه‌تر به مشتریان پاسخگو باشند. و DMC انرژی محرک الکتریسیته‌ای است که به این سیستم نیرو می‌دهد تا مانند یک قطار تندرو با امکانات و ایستگاه‌های بهتر به مسیرش ادامه دهد.»

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version