سرمایکس
video thumb

در سال جدید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

همه می پرسند، آیا رمزارز بیت کوین همچنان یک سرمایه گذاری خوب برای سال ۲۰۱۸ محسوب می شود؟ آیا شما روند قبلی را از دست داده اید؟ در ادامه نظراتم را در این مورد ارائه خواهم داد.

(لطفا توجه داشته باشید که من یک مشاور مالی نیستم. سرمایه گذاری روی رمزارز ها بسیار سخت و پرریسک است. اینها نظرات من هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. حتما با توجه به درجه ریسک پذیری خودتان سرمایه گذاری کنید.)

چرا سرمایه گذاری در بیت کوین و رمزارز ها؟

به نظر من افرادی که روی رمزارز ها سرمایه گذاری می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته کسانی که باور دارند رمزارز ها پول آینده خواهند بود و طرفدار سیستم مالی غیر متمرکز هستند. دسته دوم کسانی هستند که به دنبال سود بادآورده می گردند. با این حال الزامی نیست که فقط در یک دسته باشید، در واقع اغلب سرمایه گذاران جایی بین این دو دسته هستند.

اگر فکر می کنید رمزارز ها پول های آینده هستند، در آنها سرمایه گذاری کنید و امیدوار باشید که روزی به وسیله این ارز ها خرید کنید. بنابراین، شما به این امید که این ارز ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت آنها را نگه داری می کنید. گفته می شود برای این که بیت کوین به عنوان یک پول روزمره مورد استفاده قرار بگیرد، نباید به سادگی روزانه هزاران دلار نوسان داشته باشد.

سوالی که لازم است از خودتان بپرسید این است که آیا این اتفاق در قیمت های فعلی خواهد افتاد یا خیر؟ اگر فکر می کنید قیمت در بلند مدت افزایش خواهد یافت پس باید سرمایه گذاری کنید و باید توجه داشته باشید که نوسان ها زیاد خواهند بود.

اگر با سرمایه گذاری در رمزارز ها در جستجوی سود هستید، باید بدانید که این کار اصلا ساده نیست. نوسانات بیت کوین بسیار زیاد است. همان طور که قبلا ذکر کردم، قیمت بیت کوین در اواسط دسامبر ۲۰۱۷ تا نزدیک ۲۰ هزار دلار بالا رفت و تنها یک ماه بعد به ۱۱۰۰۰ دلار سقوط کرد.

وقتی بازار نوسان دارد، فرصت ایجاد سود به طور طبیعی بوجود می آید. به نظر من این نوسانات به این زودی ها آرام نخواهند گرفت. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستید، اینجا فرصتی انتظارتان را می کشد.

چطور می توان شروع کرد؟

۱. تحقیق

اگر اولین بار است که با رمزارز ها آشنا می شوید، پیشنهاد می کنم ابتدا تحقیق کنید. هرگز تنها بر پایه گفته ها و نظرات دیگران سرمایه گذاری نکنید و همیشه پیش از هر سرمایه گذاری درمورد دارایی مورد نظر، اطلاعات کسب کنید. معمولا مردم ابتدا به سمت رمزارز هایی می روند که کندل های سبز زیادی دارد. این یک عادت بد است که شما را به مسیری پر از تصمیمات غلط رهنمون خواهد کرد.

برای شروع، در مورد بلاکچین و این که چرا انقلابی در دنیای مالی است، یاد بگیرید. من پیشنهاد می کنم با وب سایت  ارزجو و مشاهده فیلم های آموزشی آن، شروع کنید. چرا که مفاهیم را بسیار خوب توضیح داده اند و نظرات تخصصی خود را درمورد آخرین اخبار به اشتراک می گذارند.

بیشتر بخوانید:

رمزارز (cryptocurrency) چیست؟ (قسمت نخست)

۲. یک حساب معاملاتی باز کنید

هنگامی که برای سرمایه گذاری آماده شدید، پیشنهاد می کنم یک حساب کاربری در کوین بیس (Coinbase) باز کنید. این پلتفرم رابط کاربری ساده ای دارد و برای سرمایه گذاران مبتدی عالی است. می توانید از طریق این لینک ثبت نام کنید و ۱۰ دلار اعتبار رایگان بگیرید.

پس از این که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، توصیه من این است که برای تمام معاملات خود از صرافی کوین بیس که GDAX نام دارد استفاده کنید. ارزیابی های این صرافی براساس قیمت های لحظه ای است و نمودار ها قیمت های پایین تری نشان نمی دهند.
همچنین تعداد زیادی فیلم در یوتیوب حاوی آموزش گام به گام چگونگی دسترسی و استفاده از صرافی های مختلف وجود دارد که به شما روش گام به گام نحوه دسترسی و استفاده از این صرافی های گوناگون را نشان می دهد. در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما به شما اطمینان می دهم با یکبار امتحان کردن همه چیز را فرا خواهید گرفت.

۳. از دارایی رمزارز خود محافظت کنید

به عنوان آخرین و نه کم اهمیت ترین قسمت کار، باید بتوانید از بیت کوین های خود محافظت کنید. می توانید آنها را در کوین بیس نگه دارید اما پیشنهاد بهتر این است که آنها را به صورت آفلاین و یا در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری کنید. دو نمونه از محبوب ترین ها نانو لجر اس و Trezor هستند. این کیف پول ها برای شما امکان نگهداری بیت کوین هایتان را به صورت آفلاین و در یک مکان امن فراهم می کنند.

صرافی های شناخته شده در گذشته مورد حملات هکر ها قرار گرفته اند و کسانی که کوین هایشان را در صرافی نگهداری می کردند، هرچه داشتند از دست دادند. بنابراین، ایمن بودن بهتر از نگران بودن است.

حرف آخر

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، باید برای از دست دادن همه سرمایه تان آماده باشید. به علاوه،‌ باید همچنان به تحقیقاتتان ادامه دهید و همراه روند جاری اطلاعات، به روز بمانید. به عنوان یک نظر شخصی، صرف نظر از این که بلند مدت یا کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنید، بیت کوین همچنان یک سرمایه گذاری خوب برای سال ۲۰۱۸ محسوب می شود.

توجه!

این نوشتار تنها دیدگاهی از نویسنده آن است و الزاما موضع ارزجو نیست.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version