سرمایکس
video thumb

معامله بیت کوین در هند هنوز ممنوع نشده است

تا کنون بین عموم مردم تصورات غلطی در مورد تصمیم اخیر دولت هند به وجود آمده است. برخی منابع مختلف ادعا می‌کنند که معامله بیت کوین در هند ممنوع شده است، درحالی که این ادعا از واقعیت به دور است. بانک مرکزی هند رابطه خود را با بانک‌ها و هر شرکتی که با ارزهای دیجیتال معامله کند، پایان می‌دهد ولی ممنوعیتی برای معاملات بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال اعلام نشده است.

وضعیت کنونی معامله بیت کوین در هند چگونه است؟

این هفته، بیانیه مطبوعاتی بانک مرکزی هند، باعث ایجاد سر و صدای زیادی شد. جدای از تفاسیر مختلفی که وجود دارد، به نظر می‌رسد این بانک می‌خواهد تمام معاملات خود را با بیت کوین پایان دهد. هر چند این اتمام حجت به تمام بانک‌ها و اشخاصی است که با بیت کوین به معامله می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

صرافی های کره جنوبی قوانین نظارتی مخصوص به خود ایجاد می کنند

برای بانک‌هایی که به شرکت‌های ارز دیجیتال خدمات می‌دهند، یک مهلت در نظر گرفته شده است. همه این موسسات سه ماه زمان دارند تا به پشتیبانی خود پایان دهند. اگر به این بخشنامه پایبند نباشند دیگر نمی‌توانند شریک بانک مرکزی هند باشند. این یک تکنیک ایجاد ترس است که البته لزوما چندان هم مشکل‌ آفرین نیست و جای نگرانی زیادی وجود ندارد. چرا که هیچ نوع ممنوعیتی جهت معامله بیت کوین در هند وجود ندارد. تا کنون هیچ سپرده‌ای ضبط نشده است و صرافی‌ها می‌توانند همچنان به معامله بیت کوین ادامه بدهند. کسب و کارها می‌توانند به کار خود ادامه دهند تا این که شاید دولت در آینده نظری دیگر اعلام کند.

این اقدام برای معامله بیت کوین چه معنایی دارد؟

این سوالی است که همه از خود می‌پرسند. صرافی‌ها می‌توانند به دنبال بانک‌هایی خارج از هند به عنوان شریک تجاری بگردند. البته باید منتظر ماند و دید چه بانک‌هایی به این اولتیماتوم در سه ماه آینده واکنش نشان می‌دهند. هر چند تا الان این آسیب زیاد نبوده است ولی اوضاع می‌تواند هر لحظه تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین در ژاپن چگونه است؟

البته صرافی‌ها انتخاب‌های بیشتری در مقایسه با بانک‌ها دارند، به عنوان مثال صرافی Binance به کشور مالت مهاجرت کرده است. کشور سوئیس هم با آغوش باز از ارزهای دیجیتال استقبال کرده است و اگر فشار روی صرافی‌های هند بیشتر شود، آن‌ها گزینه‌های انتقال صرافی‌ها به این کشورها را در اختیار دارند. البته استفاده از روپیه هند مشکل‌تر می‌شود ولی هنوز زود است که نتیجه‌گیری کلی شود.

این تصمیم دولت هند، چندان جای تعجب نداشت چرا که چندین ماه است که بانک مرکزی هند در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهد و این بیانیه هم در ادامه همان رفتارهای قبلی این بانک است. به این نکته باید توجه داشت که دولت هند هنوز در حال کار روی وضع قوانین معامله با ارزهای دیجیتال است. این که در هند این نظارت‌ها چطور صورت می‌گیرد برای کسی معلوم نیست و تنها مورد مهم این است که معامله بیت کوین هنوز در این کشور ممنوع نشده است.

اگر به خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال علاقه دارید، می‌توانید از خدمات ارزجو استفاده کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version