سرمایکس
video thumb

برکناری دو پیشوای مذهبی ترکیه ای در پی سرمایه گذاری در بیت کوین

به گزارش ارزجو و به نقل از خبرگزاری news.bitcoin، دو مقام مذهبی شهر Zonguldak کشور ترکیه توسط اداره امور دیانت ترکیه اخراج شدند. Mecit K و Satilimis B، به دنبال یک سری تحقیقات از سوی این اداره که مدعی شده بود این دو در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند، از مناصب خود برکنار شدند.

لازم به ذکر است که Mecit K به عنوان امام جماعت یکی از مساجد مرکز شهر Zonguldak، و Satilimis B نیز با همین عنوان، در یکی از روستا های اطراف این شهر مشغول به کار بوده است. هر دوی این افراد درخواست داده اند که یک مقام قضایی به حل این مشکل بپردازد.

تقاضای فرجام خواهی در رابطه با سرمایه گذاری دو مقام مذهبی ترکیه در بیت کوین

بر اساس یک گزارش، Mecit C ادعا کرده است که او تنها در بلاکچین سرمایه گذاری کرده است. او عنوان نموده است:

”من رابطه نزدیکی با بیت کوین ندارم. من حتی یک لیر را در بیت کوین

او ضمن مطرح نمودن این موضوع که این تحقیقات، اولین سری از تحقیقات پیرامون نوع سرمایه گذاری او نبوده است، تصریح کرد:

”در سال ۲۰۱۶ یک تحقیق در این رابطه به اجرا درآمد که در آن کلیه شواهد برای بررسی، در اختیار دادگاه قرار گرفت و سپس در نهایت پرونده مختومه شد. در سال ۲۰۱۷ یک تحقیق مجدداً در همین رابطه انجام شد. در نهایت عدالت حکم خود را صادر خواهد کرد.“

انکار کلیات موضوع توسط Satilimis

در مقابل، Satilimis ادعای بی گناهی کامل کرده است. او مدعی شده است که هیچ آشنایی با بیت کوین ندارد و حتی نمی داند که بیت کوین چیست. Satilimis در بیانیه خود ادعا کرده است که اخیراً کسب و کار فروش جواهرات همسر او قربانی نوعی کلاه برداری شده است.

مخالفت سازمان دیانت با بیت کوین در ۲۰۱۷

در اواخر سال گذشته، اولین بار گزارش شد که اداره امور مذهبی (دیانت) ترکیه اعلام کرد که استفاده از رمزارز ها مجاز نمی باشد.

روزنامه Manifesto به نقل از شورای عالی امور مذهبی به این صورت نتیجه گیری کرده است: استفاده از هر نوع پولی که عموماً به عنوان معیاری برای مبادله یا یک ارزش در بین کاربران در نظر گرفته شود و همچنین برای کاربران یک منبع قابل اعتماد باشد مجاز است.

مسئله مهم در این مورد این است که وسیله تبادلات که عموماً به عنوان پول شناخته می شوند، ماهیتا به عنوان وسیله ای برای فریب دادن نیست؛ به این معنی که در چارچوب ایجاد، در مراحل انتشار و در ماهیت سیگنال دهی، به عنوان یک ابزار فریبنده منجر به غنی شدن یک بخش خاص به طور ناعادلانه، استفاده نمی شود.

استفاده از هر یک از ارز های رمزنگاری شده ی دیجیتال که در سال های اخیر ظهور کرده اند، بایستی از دیدگاه اصول کلی مورد بررسی قرار گیرند. بر همین اساس، به علت عدم اطمینان و تردیدی که در ماهیت آن وجود دارد، خطر سوء استفاده و کلاه برداری از طریق آن وجود دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version