سرمایکس
video thumb

جریمه ۳۰۰ هزار دلاری برای EtherDelta به دلیل فعالیت مالی غیر قانونی

کمیسیون امنیت و مبادله مالی آمریکا، «زاکاریی کابرن» بنیانگذار پایگاه مبادلات ارز دیجیتالی EtherDelta را به اتهام انجام مبادلات مالی بدون ثبت قانونی جریمه کرد.

به گزارش ارزجو، گفته می‌شود این جریمه آژانس رگولاتوری مذکور علیه کاربن در پی افزایش قوانین رگولاتوری وضع شده در خصوص فعالیت صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا صورت گرفته است.

کمیسیون امنیت و مبادله مالی آمریکا در بیانیه رسمی خود، دلیل این اقدام را فروش غیر مجاز توکن های اتریوم ERC20 اعلام کرده که بسیاری از این توکن‌ها تنها ویژه استفاده در ICO بوده است.

در متن این بیانیه آمده است: EtherDelta یک پلتفرم مبادله مالی آنلاین برای مبادله ثانویه توکن های ERC20 به عنوان نوعی از توکن‌های متداول بلاک چینی بوده که بسیاری از آنها را به عنوان توکن اولیه (ICO) به فروش رسانده است. این کمیسیون به این نتیجه رسیده که کاربن از EtherDelta برای انجام عملیات مالی مغایر با امنیت ملی استفاده کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در منابع خبری، این نخستین حکم رسمی یک آژانس رگولاتوری رسمی در خصوص اجرای قوانین وضع شده جدید در خصوص عملکرد پلتفرم‌های بلاک چینی و معرفی عملیات تبادل مالی آنها به عنوان عملیات غیرقانونی ثبت نشده به حساب می آید.

لازم به ذکر است EtherDelta یک پلتفرم مبادله مالی غیر متمرکز پر طرفدار به حساب می آید که بر مبنای مبادلات ارزی اتریوم و با استفاده از قراردادهای هوشمند بلاک چینی میان خریداران و فروشندگان اتریوم کار می کند.

به گفته کمیسیون امنیت و مبادله مالی ملی آمریکا، EtherDelta چندین مورد نقض قوانین امنیتی در خصوص ICOها در پرونده خود دارد.

در همین راستا، «استفان آواکیان»، معاون مدیر بخش اجرائیات کمیسیون یاد شده در خصوص چرایی محکومیت EtherDelta توضیح داد: EtherDelta هم قوانین مربوط به میانجیگری مالی را نقض کرده و هم قوانین مربوط به عملیات آنلاین (مربوط به امنیت ملی) را زیر پا گذاشته است.

در همین حال، «استیون پیکین» دیگر معاون اجرایی کمیسیون یاد شده نیز دلیل این محکومیت را تلاش روزافزون این رگولاتوری برای حمایت از سرمایه گذاران در بخش لجر توزیعی (DLT) و صنعت ارزهای دیجیتال دانست.

در هر صورت کاربن حکم کمیسیون را پذیرفته و قرار است مبلغ ۳۰۰ هزار دلار را به عنوان جریمه به این کمیسیون پرداخت کند. وی همچنین باید ۷۵ هزار دلار به عنوان جریمه قانونی نقض قوانین و ۱۳ هزار دلار به عنوان هزینه دادرسی پرداخت نماید.

تحرکات سریع کمیسیون مبادلات مالی و امنیت ملی آمریکا برای وضع قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال

صدور حکم محکومیت علیه کاربن درست یک هفته پس از انتشار گزارش سالانه این کمیسیون در خصوص چگونگی عملکرد آن نهاد در خصوص وضع قوانین لازم در صنعت ارزهی دیجیتال انجام شده است.

در گزارش مذکور، صراحتا به این نکته اشاره شده است که کمیسیون، تمامی تلاش خود را برای تمرکز بر قانونگذاری در خصوص فعالیت توکن‌های ICO و پیشنهاد آنها به سرمایه گذاران به عنوان قوانین نظارت بر فعالیتهای مالی به ثبت نرسیده به کار خواهد بست. لازم به ذکر است این کمیسیون بر اساس همین قوانین تازه وضع شده، در روزهای اخیر اقدام به تعطیلی بسیاری از پلتفرم های مبادله ارزهای دیجیتال کرده که از این جمله می‌توان به پلتفرم TokenLot اشاره کرد.

گفته می‌شود این قوانین عمدتا به قصد مبارزه به کلاهبرداری در محیط ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. به گفته مقام‌های این کمیسیون، قوانین وضع شده منجر به افزایش آگاهی عمومی از خطرات ناشی از فعالیت صنایع نو ظهور وضع شده و به شدت با متخلفین برخورد خواهد کرد.

گفته می‌شود صدور حکم علیه کاربن زنگ خطری است برای مدیران کلیه پلتفرم های مبادله ارزهای دیجیتال که به عنوان موسسات و نهادهای به ثبت نرسیده اقدام به انجام فعالیت مالی می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version