سرمایکس
video thumb

عواملی که باعث رکورد قیمت بیت کوین می شود

بعد از کاهش شدید قیمت‌ها، بیت کوین دوباره توانست ارزش خود را بالا ببرد. بیت کوین توانسته از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کند و بیش از ۵۰ درصد ارزش از دست داده خود را جبران کند. آیا این ارز دیجیتال می‌تواند رکورد سال گذشته خود را پشت سر بگذارد؟ چه عواملی موجب رکورد جدید قیمت بیت کوین می‌شود؟

رکورد جدید قیمت بیت کوین

بعضی کارشناسان در پاسخ به این که بیت کوین می تواند رکورد قیمتی سال قبل را بشکند و رکورد جدید از خود ثبت کند، جواب مثبت به این سوال می‌دهند. ۳ عامل وجود دارد که به این امر کمک می‌کنند.

پذیرش بیشتر بیت کوین

اولین عامل برای رکورد جدید قیمت بیت کوین ، پذیرش بیشتر بیت کوین به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش و مبادله است که در بین ارزهای دیگر هم رایج است. در این صورت، به زیر ساخت‌های بهتر امنیتی نیاز است. کریستین فری مدیر شرکت BlockStar می‌گوید:

فرض کنیم بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره ارزش استفاده شود بنابراین نیاز به زیر ساخت‌های بهتر امنیتی احساس می‌شود چرا که مردم به این ابزار جدید مالی اعتماد می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. وقتی این اتفاق رخ دهد افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند و وجود این زیر ساخت‌ها حیاتی می‌شود.

با این که زیر ساخت‌های امنیتی بهتر به بهبود بیت کوین به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش کمک می‌کند اما عملکرد آن را بهبود نمی‌دهد. این بهبود پروتکل‌ها است که باعث پایداری بیشتری آن می‌شود. کریستین فری می‌افزاید:

 

اگر این بهبود پروتکل‌ها رخ دهد، بیت کوین می‌تواند به عنوان ابزاری برای تراکنش‌های روزانه مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌تر از امنیت و مسئله مقیاس‌پذیری، ما نیازمند مکانیزمی برای برقراری پایداری هستیم تا یک فنجان قهوه امروز ۵ دلار و فردا ۵۰ دلار قیمت نداشته باشد.

ورود موسسات سرمایه‌گذاری به بازار بیت کوین

 

رکورد جدید قیمت بیت کوین

عامل دومی که باعث شکستن رکورد قبلی و ثبت رکورد جدید قیمت بیت کوین می‌شود، جریان یافتن پول موسسات سرمایه‌گذاری بزرگ است. پاول تیلور مدیر بنیاد Fabric می‌گوید:

هجوم پول موسسات مالی به شاخص‌های سرمایه‌گذاری باعث وارد شدن بیشتر سرمایه‌گذارهای معمولی می‌شود.

دارن ماربل از شرکت CrowdfundX ضمن تایید این موضوع، می‌گوید:

در این مقطع، موسسات سرمایه‌گذاری کلید رشد بیت کوین هستند. نگرانی در مورد قابلیت نقدشوندگی، امنیت، ریسک‌های طرفین قرارداد و مالکیت دارایی‌ها تا حالا باعث عدم ورود موسسات سرمایه‌گذاری به بازار بیت کوین و صرافی‌های غیرمتمرکز شده است.

برای تغییر این وضعیت، یک سری تغییرات در قوانین صرافی‌ها باید صورت بگیرد. دارن ماربل می‌افزاید:

وقتی صرافی‌ها و بازارهای نظارت شده مثل نزدک، tZERO و Coinlist وارد شدند، آن موقع است که پول‌های هوشمند مستقیم روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌شوند. وقتی این اتفاق رخ داد دریچه‌های سد باز می‌شوند و شاهد ظهور یک الگوی جدید خواهیم بود. حجم بازار ارزهای دیجیتال از ۱ میلیارد دلار عبور می‌کند و شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به یک رکورد جدید خواهیم بود.

افزایش صندوق‌های قابل معامله در بورس

 

رکورد جدید قیمت بیت کوین

عامل سوم که باعث رسیدن قیمت بیت کوین به یک رکورد جدید می‌شود، افزایش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) است. کریس کلین موسس وبسایت BitcoinIRA.com می‌گوید:

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) ارزهای دیجیتال، باعث ایجاد راه‌های آسان‌تر معامله از طریق حساب‌های کارگزاری می‌شود که خود باعث افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود. رفتن قیمت بیت کوین روی تابلوی بازارهای سهام از آنجایی که توجه زیادی به بیت کوین وجود دارد، به زودی رخ می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version