سرمایکس
video thumb

تلاش سازمان‌های مختلف برای مانع تراشی در برابر ارزهای دیجیتال

لیست عناوین این مطلب

‌ظاهرا ارزهای دیجیتال هنوز بر روی لبه تیغ حرکت می‌کنند. درحالیکه بسیاری از علاقمندان پر تعصب و وفاداران به ارزهای دیجیتال همچنان به دنبال رونق بخشیدن به این صنعت بوده و سعی در دمیدن حال و هوای مثبت در جو حاضر این صنعت می‌کنند، بسیاری دیگر همچنان دلواپس فعالیت ارزهای دیجیتال بوده و به دنبال تنظیم مقررات بیشتر بر سر راه آنها هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اخیر، کمیسیون امنیت و مبادلات مالی آمریکا (SEC)، مانع تراشی بر سر راه فعالیت ارزهای دیجیتال را در اولویت کار خود قرار داده است. البته اقدامات صورت گرفته در این راستا از دو سال پیش آغاز شده و البته این کمیسیون، کسب اطمینان از امنیت کاربران فعال در این صنعت را توجیه اقدامات مانع تراشانه خود قرار داده است.

SEC هدف مشخص خود را جلوگیری از ارائه پیشنهاد خرید سکه‌های اولیه (ICO) اعلام کرده و معتقد است روند حاضر این پیشنهادات بر اساس مقررات نیست. جزئیات اطلاعات تازه آشکار شده طی  یک سال گذشته نشان می‌دهند که بسیاری از ICOهای ارائه شده از سوی بسیاری از استارت آپ‌ها تقلبی بوده و در حقیقت این استارت آپ‌ها مرتکب کلاهبرداری شده‌اند. ICOها بر اساس ارائه پیشنهاد دریافت سکه‌های جدید به سرمایه گذاران کار میکنند. سرمایه گذاران نیز پس از دریافت پیشنهاد خرید سکه دیجیتال آنها را خریداری کرده و به عنوان وجه رایج برای خرید کالا و یا خدمات از آنها بهره می‌برند.

درحالیکه بسیاری از این ICO ها به شکلی کامل و به درستی عمل می‌کنند، بسیاری از آنها نیز کلاهبردار از آب درآمده و و تنها ظرف مدت شش ماه، اقدام به انجام چندین میلیون دلار کلاهبرداری کرده‌اند و به طور کل ناپدید شده‌اند. در نتیجه، کیف پول الکترونیکی سرمایه گذاران از سکه دیجیتالی خود خالی شده و یا سکه‌های ارائه شده به آنها دیگر قابل استفاده نمی‌باشند.

البته بنابر اعلام کمیسیون مذکور، با اینکه هدف این نهاد بر روی مبارزه با کلاهبرداری عنوان شده، اما ICOهایی که مرتکب تخلف نشده‌اند نیز باید از این پس خود را با مقررات وضع شده از سوی کمیسیون تطبیق دهند.

ارزهای دیجیتال

همیشه همه چیز هم بد نیست…

علیرغم ترس ایجاد شده ناشی از دخالت‌های SEC، ارزهای دیجیتال از دید این کمیته وجوه مختلفی را در بر می‌گیرند که می‌توان بخش‌های مثبت آنها را در خدمت اقتصاد آمریکا به کار گرفت: ” بخش اجرائیات، لزوم ایجاد توازن میان ماموریت خود برای حمایت از سرمایه گذاران در برابر تهدیدات ناشی از سرقت و نقش موارد مربوط به ثبت قانونی در برابر خطر ربودن ابتکارات و تجمیع سرمایه قانونی را الزامی می‌داند”.

شاید شما فکر کنید SEC تنها نهادی است که به دنبال نظارت بر فعالیت ارزهای دیجیتال می‌باشد. اما چنین چیزی درست نیست. چندین سازمان و کشور در سرتاسر جهان به دنبال شناسایی کسانی هستند که به دنبال ضربه زدن به سرمایه گذاران در زمینه ارزهای دیجیتال بوده و مقررات را زیرپا می‌گذارند. به عنوان مثال، در هنگ کنگ کمیسیون امنیت این کشور بیانیه‌ای صادر کرده که در آن عنوان می‌کند که اکنون زمان تنظیم چارچوب جدیدی از قوانین برای مانیتورینگ و کنترل مبادله ارزهای دیجیتال است.

در این بیانیه آمده است: درحالیکه سرمایه‌های مجازی به عنوان تهدید علیه ثبات مالی به حساب نمی‌آیند، بخش عظیمی از حواس معطوف به این نکته شده که بزرگترین خطر موجود در این عرصه، در حقیقت متوجه سرمایه گذاران است. برخی از این خطرات مربوط به ماهیت و ذات سرمایه‌های مجازی بوده و برخی دیگر نیز مربوط به نقایص ناشی از سوء مدیریت مدیران شرکت‌های تولید کننده ارزهای دیجیتال هستند.

کمیسیون امنیت هنگ کنگ تعدادی از تهدیدات موجود در فضای مربوط به حوزه صنعت ارزهای دیجیتال ازجمله فراریت و نوسان، نبود فاکتورهایی چون امنیت شبکه‌ای کافی و حسابرسی غیر شفاف، پیوستگی بازار لجری و همچنین امکان وجود تامین مالی تروریسم، پولشویی و کلاهبرداری را از جمله مشکلات و تهدیدات موجود در سیستم ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها دانسته است. به علاوه، ارزهای دیجیتال در این بیانیه به مثابه سرمایه‌های مجازی خوانده شده‌اند که با چالشی جدی در امر امنیت و قراردادهای آینده مواجه هستند. در بیانیه مذکور آمده است:

SFC همچنین توجه واسطه ها و دلالان را به این بخشنامه …. مربوط به نیاز به اطلاع رسانی تحت نظارت قوانین امنیتی و آینده در صورت میل به انجام فعالیت تجاری و مدیریت مالی در سیستم ارزهای دیجیتال کنند، جلب می نماید. SFC پاره‌ای از تمهیدات را علیه آن دسته از کسانی که بخواهند قوانین در نظر گرفته شده در خصوص فعالیت های مرتبط به سرمایه های دیجیتال نقض کنند، در نظر گرفته است. این اقدامات شامل فراهم آوردن راهنمای قوانین، صدور هشدار و شکایت نامه، و همچنین اتخاذ اقدامات رگولاتوری می‌باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version