سرمایکس
video thumb

جستجوگر Bing نمایش تبلیغات مرتبط با دنیای رمزارزها را ممنوع کرد

جستجوگر Bing نیز در یک اقدام مشابه با گوگل و فیس‌بوک به تازگی نمایش هرگونه تبلیغات مرتبط با رمزنگاری و دنیای رمزارزها

به نظر می‌رسد که موتور جوستجوگر Bing که متعلق به شرکت مایکروسافت است، از این پس تبلیغات مرتبط با فضای رمزنگاری را نمایش نخواهد داد. طبق گزارشات این ممنوعیت نمایش شامل رمزارزها، محصولات مرتبط با رمزنگاری و تمامی گزینه‌های دیجیتالی تنظیم نشده است. تصمیم اجرای این ممنوعیت به عنوان یک تغییر پیش‌بینی شده در سیاست‌های شرکت در مورد محصولات و خدمات صورت گرفته است که طبق برنامه‌ریزی مایکروسافت از اوایل ماه ژوئن به صورت آزمایشی شروع شده و تا اوایل ماه جولای به یک ممنوعیت کلی و اجرایی تبدیل خواهد شد.

پیروی از شرکت‌های بزرگ‌تر

آگهی و تبلیغات مرتبط با رمزارزها تا قبل از شروع سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ با مشکلات چندانی روبرو نبود، اما با شروع سال جدید، شرکت فیس‌بوک(Facebook) اعلام کرد که هرگونه تبلیغات مرتبط با دنیای رمزنگاری و رمزارزها ممنوع است چونکه به نظر آن‌ها این موارد با اقدامات گمراه کننده یا فریبنده مرتبط است.

پس از این ممنوعیت از سوی فیس‌بوک، شرکت گوگل(Google) نیز در یک اقدام مشابه تمامی تبلیغات

در اواخر ماه مارس نیز پیام‌رسان توییتر (Twitter) به صورت عمومی اعلام کرد که آن‌ها هم در مقیاس جهانی شروع به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با رمزنگاری کرده‌اند.

حالا پس از گذشت چند ماه از این موارد گفته شده، موتور جوستجوی Bing هم به تقلید از این شرکت‌های پیشرو دست به اقدام مشابهی زده است. دلیل انجام این ممنوعیت از سوی Bing هم اینگونه توضیح داده شده است:

از آنجایی که رمزارزها و محصولات مرتبط قانون‌گذاری نشده‌اند، ما فکر می‌کنیم که حضور آن‌ها با وجود پتانسیل بالای این موارد در کار‌های خلاف، شرکت و شراکت در امور غیرقانونی و یا اسکم و فریب مشتریان، یک خطر بالقوه برای کاربران ما خواهد بود. برای کمک در محافظت از کاربرانمان از این خطر ما تصمیم گرفته‌ایم که تبلیغات مرتبط با این محصولات را ممنوع اعلام کنیم.

Bing

banned

دقیقا چه چیزی ممنوع شده است؟

با در نظر گرفتن تاریخ اینگونه موارد، باید توجه داشت که اجرایی کردن این ممنوعیت‌ها بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. عملا شرکت‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که توانسته‌اند برای دور زدن ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی فیس‌بوک راهکار‌های مختلف و کارآمدی را پیش بگیرند.

حالا، با نگاه به لیست ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی شرکت مایکروسافت میبینیم که رمزارزها با دیگر فرصت‌های کسب‌ و کار‌ مشکوک از نظر قانونی در یک طبقه‌بندی قرار گرفته است که شامل طرح‌های Ponzi یا طرح‌های هرمی نیز می‌شود.

در انتها باید یاد‌آوری شویم که سیاست‌های تبلیغاتی وب‌سایت Bing در حال حاضر نمایش تبلیغات مرتبط با رمزارزها را به دلیل تسهیل در انجام اهداف غیرقانونی از جمله پولشویی، گسترش ارزهای جعلی، فرار از پرداخت مالیات و مواردی از این دست،  ممنوع اعلام شده است.

یکی از اولین پرسش‌هایی که در ذهن همه به وجود می‌آید این است که انجام این چنین فرایند‌هایی چه تاثیری بر دنیای رمزارزها خواهد گذاشت. شاید پاسخ این باشد که این کار‌های تاثیر چندانی بر فضای رمزنگاری نخواهند داشت و بیشتر فشار بر پروژه‌های اسکم وارد خواهد آمد، چونکه این چنین مواردی باعث می‌شوند که کاربران راحت‌تر بتوانند پروژه‌ها ابتکاری و قابل اعتماد را از موارد کم اهمیت و مشکوک تشخیص دهند.

نظر شما در رابطه با افزایش ممنوعیت تبلیغات مرتبط با رمزنگاری چیست؟ آیا این چنین ممنوعیت‌هایی می‌تواند تاثیری در صنعت رمزنگاری داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version