سرمایکس
video thumb

برندهای بزرگ حوزه خدمات مالی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند

اینوستمنت نیوز گزارش داد مؤسسات تی دی آمری‌ترید TD Ameritrade و ریک ادلمن Ric Edelman جدیدترین سازمان‌هایی هستند که در شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس: در این گزارش آمده است مؤسسات تی دی آمری‌ترید و ریک ادلمن جدیدترین برندهای معروف در حوزه مالی هستند که پای به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. مؤسسه تی دی آمری‌ترید روز چهارشنبه اعلام کرد که در شرکت اریس ایکس ErisX سرمایه‌گذاری نموده است. شرکت اریس ایکس یک مؤسسه کاملاً قانونمند فعال در زمینه مبادله و تسویه است که قصد دارد ارزهای دیجیتال و معاملات آتی دارایی‌های دیجیتال را بر روی یک پلتفرم واحد قرار دهد.

جی ‌بی مکنزی رئیس معاملات آتی و فارکس در شرکت آمری‌ترید در این باره اظهار داشت که اقدام فوق به‌ واسطه تقاضای سرمایه‌گذاران خرد مبنی بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه قیمت ارز دیجیتال صورت گرفته است، علیرغم آنکه ارزش بازاری ارزهای دیجیتال طی سال جاری به شدت افت کرد و نهادهای تنظیم مقرراتی نیز این حوزه را دقیق‌تر زیر ذره‌بین گرفتند.

به گفته مکنزی، تبعیت شرکت اریس ایکس از مقررات موجود در زمینه معاملات نقدی و آتی موجب گردیده تا این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتالی یک فرصت جذاب‌تر جلوه کند. در شرایطی که شرکت تی دی آمری‌ترید در راستای تهیه و معرفی محصولات سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال با شرکت اریس ایکس همکاری می‌کند، مکنزی اظهار داشت که ارائه «همان تجربیاتی که سرمایه‌گذاران در رابطه با معاملات آتی و بازارهای سهام موجود دریافت می‌کنند» حائز اهمیت است.

محصولات عرضه شده تفکر خرده‌ فروشی را نیز مدنظر دارند، اما مکنزی می‌گوید با تکامل ارزهای دیجیتال، نقش مشاوران شاید پررنگ گردد.

آقای ادلمن بنیانگذار و رئیس اجرایی مؤسسه خدمات مالی ادلمن منتظر نمی‌ماند تا مؤسسات در راستای مشاوره درباره ارزهای دیجیتال به وی رجوع کنند. این مؤسسه که ۲۲ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت دارد (جدای از ادغام با شرکت فایننشال انجینز Financial Engines) در شرکت بیت وایز است منجمنت Bitwise Asset Management که در زمینه ایجاد صندوق‌های ارز دیجیتال مبتنی بر شاخص فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری نموده است.

بر اساس یک بیانیه صادره، آقای ادلمن نقش مشاور را ایفا نموده و به شرکت بیت وایز کمک می‌کند تا «سرمایه‌گذاران را در آمریکا و اقصی نقاط دنیا از فرصت سرمایه‌گذاری سازمانی در حوزه ارزهای دیجیتال بهره‌مند سازد.» وی جزو فهرستی از سرمایه‌گذاران قرار گرفته که از جمله آلیسون دیویس مدیر ارشد مالی سابق بارکلیز گلوبال اینوستورز Barclays Global Investors و آدام ناش مدیر ارشد اجرایی سابق ولث فرانت Wealthfront را شامل می‌شود.

آقای ادلمن در مصاحبه با اینوستمنت نیوز در پاسخ به این سؤال که چرا از میان همه شرکت‌هایی که در راستای منفعت بردن از شکوفایی بازار دیجیتال پای به عرصه گذاشته‌اند در شرکت بیت وایز سرمایه‌گذاری نموده پاسخ داد که تحت تأثیر تجربه و دانش مدیران اجرایی این شرکت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد که همچنین تحت تأثیر رویکرد متنوع شرکت در قبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در ماه نوامبر ۲۰۱۷، شرکت بیت وایز صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی مبتنی بر شاخص بیت وایز ۱۰ را راه‌اندازی نمود که ۱۰ مورد از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را بر مبنای ارزش بازاری در بر می‌گیرد. این صندوق در دسترس سرمایه‌گذاران معتبر با سرمایه‌گذاری حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دلار قرار دارد و حق‌العمل آن نیز ۵/۲ درصد است.

ارزهای دیجیتال

ادلمن در این باره می‌گوید: «این یک شیوه مؤثر جهت گمانه‌زنی در چنین حوزه‌ای است. گمانه‌زنی یک واژه کلیدی است. اوضاع هنوز هم بی ‌حساب و کتاب است.»

بر همین منوال، مشاوران مؤسسه خدمات مالی ادلمن هنوز هم افزودن صندوق‌های ارز دیجیتال قابل معامله در بورس به سبد سرمایه‌گذاری را توصیه نمی‌کنند. با این حال، آقای ادلمن معتقد است که محصولاتی نظیر بیت وایز و اریس ایکس راه را جهت تبدیل دارایی‌های دیجیتال به یک دارایی مشروع هموار می‌سازند. او مطمئن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به زودی صندوق‌های ارز دیجیتال قابل معامله در بورس را به‌ عنوان صندوق‌های مشمول قانون ۴۰ تائید خواهد نمود.

آقای ادلمن در این باره اظهار داشت: «آنچه که ما قویاً توصیه می‌کنیم این است که مراجعان ما و همه سرمایه‌گذاران دانش خود را در این حوزه به میزان چشمگیری افزایش دهند.» تعمیر سرفیس وی افزود که پول نقد در آینده جایی نخواهد داشت و بازار دارایی‌های دیجیتال به‌ قدری بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: «گذشته از این‌ ها، فناوری قراردادهای هوشمند که در دارایی‌های دیجیتال نظیر اتریوم تعبیه شده از قابلیت دگرگون‌سازی بخش‌های بزرگی از صنعت مالی برخوردار است. مشاوران مالی باید از همین حالا تلاش کنند سبد سرمایه‌گذاری خود را در برابر تغییرات فناورانه‌ای که امروزه در دنیا رخ می‌دهند مصون سازند.»

 

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version