سرمایکس
video thumb

مارک اندرسون: بیت کوین یک ایده بسیار مهم است

‌‌مارک اندرسون یکی از پرچمداران تجارت اینترنتی و سرمایه گذاران این عرصه به حساب می‌آید. وی طی سخنان اخیر خود اعلام کرد که ارزهای دیجیتال و بیت کوین یک مفهوم جدید و بسیار مهم در عرصه تجارت بین الملل به حساب می‌آیند. مطرح شدن چنین سخنانی از سوی یک تاجر اینترنتی مشهور ثابت کننده این مفهوم است که این صنعت نو پا حتی با توجه به افول خود طی ماه‌های اخیر همچنان به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

تکنولوژی و سرمایه گذاری افسانه‌ای: بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به کار خود ادامه خواهند داد

اوایل سال ۲۰۱۴ مصادف بود با زمانی که اتریوم پا به عرصه وجود نهاده و بیت کوین ارزشی کمتر از چهار رقم داشت. مارک اندرسون که مغز متفکر پشت تعدادی از استارت آپ‌های شناخته شده تجاری به حساب می‌آید، در گفتگو با نشریه نیویورک تایمز، به حمایت از ارزهای دیجیتال پرداخت. در آن زمان، اندرسون مفهوم بیت کوین را با اینترنت و کامپیوتر شخصی، پیوسته و عناصر جدا نشدنی از یکدیگر معرفی کرد. وی مدعی شد که جهان امروز، جهان شبکه مبادلات غیر متمرکز است.

این سخنان در حالی مطرح شد که بازار ارزهای دیجیتال با افول و سقوطی عظیم در سال ۲۰۱۸ مواجه شد. با اینحال، اندرسون نگاه مثبت خود در خصوص این تکنولوژی جدید را حفظ کرد. وی اخیرا گفتگویی با «تیم فریس»، کارشناس مشهور تولید محتوای آمریکایی داشته که طی آن به بسیاری از مسائل مربوط به حوزه تجارت از جمله ارزهای دیجیتال پرداخته است.

بیت کوین

در خلال این گفتگو، تیم فیس بحث را به چیستی ارزهای دیجیتال کشانده و پرسید: آیا به نظر شما اکثر مردم نمی‌دانند ارز دیجیتال چیست؟ اندرسون در پاسخ به این سوال گفت: حقیقت این است که ما در مورد پول صحبت می‌کنیم. مانند مذهب و یا مفهوم چگونه بهتر زیستن، مفهوم پول نیز مفهومی مبتنی بر ادراک است. هنگامی که بیت کوین در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ پا به عرصه وجود نهاد، بسیاری از سنت گرایان به سرعت به مخالفت با آن پرداخته و بحث این ارز دیجیتال را از موضوع پول جدا کردند.

به هر حال، اندرسون اشاره می‌کند که این ماجرا فی نفسه اشتباه نبوده است. چرا که رفتار انسان به سادگی قابل حدس زدن نیست. وی همچنین در خصوص فعالیت بیت کوین و انتقادات مطرح شده به این ارز دیجیتال نیز گفت: آنها (منتقدین بیت کوین) می گویند چطور یک پول جدید در این کهکشان به وجود می آید؟ احتمالا یک جای کار می‌لنگد. اما من دستکم ۳۰ دلیل برای اثبات اشتباه بودن این فرضیه (منتقدین) دارم. اساسا باید گفت که امکان فعالیت ارزهای دیجیتال وجود ندارد. چراکه از دید منتقدین، این ارزها قوانین طبیعت و دولت و همه چیز را نقض می‌کند.

این تاجر موفق اینترنتی همچنین تاکید کرد که این تنها مردم عادی نیستند که با ارزهای دیجیتال مقابله می کنند، بلکه بانک‌ها نیز وحشت عجیبی از فعالیت این دسته از ارزها دارند. دلیل این امر هم این است که ارزهای دیجیتال قابلیت‌هایی دارند که بانک‌ها و موسسات اعتباری از آن برخوردار نبوده و از همین موضوع واهمه دارند.

به گفته اندرسون به هر حال ارزهای دیجیتال نه تنها موفق به حفظ موجودیت خود شده‌اند، بلکه بیت کوین به عنوان پرچمدار این ارزها توانسته سیستم‌های مالی متمرکز را به چالش بکشد. در حالیکه بسیاری از شبکه های مالی در میانه راه حذف شده و توانایی مقابله با سیستم های مالی متمرکز سنتی را نداشته‌اند، بیت کوین نه تنها در این مسیر موفق عمل کرده، بلکه خود را به عنوان یک سیستم مالی جدید جا انداخته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version