سرمایکس
video thumb

ابلاغیه صندوق بین المللی پول در خصوص صدور رمزارز های بانکی

در روز های اخیر، بانک های مرکزی بسیاری از کشورها در سراسر جهان، فعالانه مشغول تحقیق در باب صدور رمزارز های بانکی بوده اند. پیشتاز آن ها، بانک انگلستان (BOE) است که بعد از تفحص بسیار در مدل های مختلف ارز های صادر شده توسط بانک های مرکزی، علاقه خود را به صدور رمزارز ها نشان داد. آقای Mark Carney، مدیر عامل بانک انگلستان به صراحت از ایده صدور رمزارز بانکی درآینده استقبال کرد. توجه شما را به بیانیه صندوق بین المللی پول در این خصوص نیز جلب می نماییم.

Central Banks On Crypto 1024x512 10 07 2017 ابلاغیه صندوق بین المللی پول در خصوص صدور رمزارز های  بانکی
Central Banks Issuing Cryptocurrency/source

از سوی دیگر در گزارشی که اخیرا توسط صندوق بین المللی پول (IMF) منتشر شد، به بسیاری از بانک های مرکزی هشدار داد تا برای عقب نماندن از نوآوری های حوزه رمزارز ها تلاش بیشتری کنند. از طرفی دیگر نهاد های مالی هنگ کنگ اعلام کرده اند که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای صدور رمزارز بانکی، زیر نظر بانک مرکزی خود ندارند، ولی با این وجود پیشرفت های این فناوری در ابعاد بین المللی را دنبال می کنند.

توصیه صندوق بین المللی پول به بانک های مرکزی بر سر صدور رمزارز

shutterstock 304608557 1 300x200 ابلاغیه صندوق بین المللی پول در خصوص صدور رمزارز های  بانکی
International Monetary Fund/source

در مقاله ای که اخیرا از طرف Dong He، معاونت صندوق بین المللی پول منتشر شد، وی عنوان کرد که در آینده، رمزارز ها تاثیر منفی بزرگی بر تقاضای پول از بانک های مرکزی خواهند داشت و به همین دلیل بهتر است تا دیر نشده، بانک های مرکزی نسبت به تطابق با این دارایی های مالی جدید اقدام نمایند. در این مقاله عنوان شده است که در این عصر دیجیتال، رمزارز ها نسبت به ارز های رایج فعلی جذاب ترند و بنابراین بانک های مرکزی باید از اکنون تلاش کنند تا بتوانند با فشاری که به دلیل محبوبیت این ارز ها به ارز های سنتی تر وارد می شود، مقابله کنند.

آقای Dong He عقیده دارد که بانک های مرکزی باید با غیر متمرکز و دیجیتالی کردن ارز های سنتی و رایج، اعتماد مردم به آن ها را در آینده نیز حفظ کنند. بانک های مرکزی می توانند با ارائه واحد های ارزی پایدار تری به شکل دیجیتال و رمزنگاری شده به عنوان یک مهره جذاب در دنیای دیجیتال امروز باقی بمانند؛ مخصوصا از آنجا که برگ برنده بانک های مرکزی، امنیت و پایداری بیشتر توکن های ارائه شده توسط آن هاست.

 

بیشتر بخوانید:

فراخوان پست بانک ایران به منظور طراحی رمز ارز ملی

چرا بانک ها سرانجام محکوم به صحبت درباره کریپتو هستند؟

بانک ها سریعتر از انتظار مردم به معامله رمزارز ها روی خواهند آورد

بانک بزرگ هلندی در تدارک کیف پول پشتیبان رمزارز ها برای مشتریان

 

در این مقاله آمده که: “بهتر است مقامات دولتی استفاده از رمزارز ها را نیز قانون گذاری کنند تا علاوه بر جلوگیری از تخلفات، شانس برابری نیز برای رقابت با آنها داشته باشند. رمزارز هایی که قانون کمتری برای آن ها وضع شده باشد، به خودی خود در نظر عده بسیاری جذاب تر جلوه می کنند. منظور از قانون گذاری نیز اعمال شدید تمهیداتی برای جلوگیری از پول شویی، تزریق سرمایه به تروریسم، افزایش ایمنی مالی مصرف کنندگان و محاسبه مالیاتی درآمد های حاصل از رمزارز ها است.”

پژوهش بانک انگلستان در مورد پیشرفت صدور رمزارز های بانک مرکزی

 

shutterstock 518017405 300x200 ابلاغیه صندوق بین المللی پول در خصوص صدور رمزارز های  بانکی
Bank Of England/source

 

مقامات رسمی بانک انگلستان اعلام کرده اند که در تحقیقات مربوط به انواع مختلف ارز های صادره توسط بانک مرکزی، گام بزرگی رو به جلو نهاده اند. البته با وجود اینکه بانک انگلستان اعلام کرده است که در حال حاضر و در آینده نزدیک هیچ برنامه خاصی برای توسعه رمزارز مخصوص به خود ندارد، ولی آقای Mark Carney، مدیر عامل این بانک در سخنرانی اخیر خود در استکهلم اعلام کرد که دید کاملا بازی به این قضیه دارد و به هیچ وجه مخالف صدور چنین رمزارز هایی نیست. به عقیده وی، در آینده ی نظام بانکداری، تعداد کمتری از بانک های مرکزی ایفای نقش کرده و بیشتر به سمت غیر متمرکز شدن حرکت خواهیم کرد.

مقامات مالی هنگ کنگ صدور رمزارز های بانکی را به کل نفی می کنند

 

220px Hong Kong Monetary Authority ابلاغیه صندوق بین المللی پول در خصوص صدور رمزارز های  بانکی
Hong Kong Monetary Authority/source

آقای Joseph Chan، مسئول سرویس های مالی و خزانه داری هنگ کنگ، در پاسخ به پرسشی در پارلمان اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای صدور رمزارز های تحت نظارت بانکی ندارند و چنین چشم اندازی را خارج از برنامه های خود عنوان کرد.
آقای Chan گفت که در حال حاضر، مقامات مالی هنگ کنگ تحقیقات گسترده ای بر روی موضوع کریپتوکارنسی بانکی انجام داده و نتیجه گرفته اند که فواید و تاثیرات مثبت چنین ارز های رمزنگاری شده ای وابستگی شدیدی به تصمیمات قوه قضاییه دارد.

از طرف دیگر به دلیل کارآمدی بالای سیستم های پرداخت کنونی در هنگ کنگ، رمزارز های بانکی چندان جذابیت خاصی ندارند. به همین دلیل سرویس های مالی و خزانه داری هنگ کنگ در حال حاضر هیچ تصمیمی برای صدور رمزارز های بانکی ندارند، ولی توسعه آن را در ابعاد بین الملل دنبال خواهند کرد.

نظر شما در مورد کریپتوکارنسی های صادره توسط بانک های مرکزی چیست؟ نظر خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

قانون گذاران چینی، در پی تشویق سیستم بانکی به استفاده از بلاکچین

بانکدار سوییسی: پول دیجیتال و خصوصی بهتر از ارز های دیگر است

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version