سرمایکس
video thumb

تراکنش ارزی دیجیتال خود را با چهار برابر سرعت VISA انجام دهید!

لیست عناوین این مطلب

سرقت، سیستم های گران قیمت و البته کم تاثیر، نبود نظارت کافی و تبادلات مالی کم سرعت در زمان شلوغی اینترنت همگی از جمله مهمترین واقعیت‌های تجارت مبتنی بر اینترنت در سرتاسر جهان به حساب می آیند که منجر به شکل گیری نا رضایتی مشتریان و حتی واسطه‌های این دسته از تجارت شده است. این حجم از محدودیت‌های موجود منجر به کشیده شدن مشتریان و تجار به سمت بازار ارزهای دیجیتال شده که البته این بازار تازه تاسیس هم سرشار از مشکلات امنیتی خاص خود می‌باشد.

شرکت «اوپتریوم» که از جمله فعالان بین المللی در زمینه تکنولوژی امور مالی در جهان به حساب می‌آید، معتقد است که فناوری جدید ارائه شده توسط این شرکت می‌تواند تا حد زیادی به مشکلات موجود در بازار ارزهای دیجیتال پایان داده و تحولی نو را در اقتصاد جهانی رقم بزند.

بر اساس طرح پیشنهادی اولیه پلتفرم پیشنهادی این شرکت، سه محور اصلی موجود در زمینه مبادلات مبتنی بر ارزهای دیجیتال منجر به بروز مشکلات عدیده در زمینه تجارت الکترونیکی شده است: کندی در انجام تبادلات، نبود امنیت کافی در کیف پول‌های الکترونیکی و نهایتا عدم کارایی مناسب.

شرکت اویتریوم که در حقیقت عضو بنیاد لینوکس به حساب می‌آید، موفقیت‌های چشم گیری در زمینه تبلیغات مربوط به شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیسبوک را در کارنامه خود دارد. این شرکت همچنین خود ارائه کننده خدمات مبادلات مالی بلاک چینی به بیش از ۵۰۰ شرکت جهان بوده و با شرکت های بلومبرگ و فاکس بیزینس نیز همکاری دارد.

چگونگی حل سه مشکل کلیدی

شرکت اوپتریوم در حقیقت با استفاده از شبکه بلاک چین‌های خصوصی غیر متمرکز چندگانه و تکنولوژی چند امنیتی توانسته محیطی برای انجام تراکنش‌های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال آن هم به صورت سریع و مبتنی بر فضای پشتیبانی اطلاعاتی ایجاد کند که بنا بر ادعای مسئولان این شرکت، در تاریخ فضای ارزهای دیجیتال بی سابقه بوده است. گفته می‌شود اکو سیستم فضای پیشنهادی مذکور به بانک‌ها، موسسات مالی و همچنین سایر شرکتهای مربوطه، امکان استفاده از گزینه ای جدید به نام “لیبل سفید” (White Label) را می‌دهد.

گفته می‌شود زیر ساخت‌های شرکت اوپتریوم کاملا مورد تایید اتحادیه اروپا بوده و قادر به انجام مبادلات مالی میان ارزهای دیجیتال و فیات با یکدیگر و همچنین ارائه خدمات کیف پول های الکترونیکی می‌باشد. سیستم مالی ارائه شده توسط این شرکت همچنین دارای مجوز IRS بوده و تحت قوانین SEC آمریکا فعالیت می‌کند. اوپتریوم امیدوار است با بکار گیری پلتفرم جدید پیشنهادی خود بتواند سیستم یلاک چین را بدون وجود نگرانی های موجود، در اختیار موسسات مالی، شرکت ها و همچنین اشخاص قرار دهد.

لازم به ذکر است مشتریان این شرکت هم اکنون در حال استفاده از اپلیکیشن تبادلات مالی تحت نظر اوپتریوم به نام VivusPay هستند که سرعت و امنیت قابل توجهی در قیاس با سایر اپلیکیشن های رقیب خود دارد و امکان تبادل ارزهای دیجیتال و فیات به یکدیگر آن هم با هزینه‌ای بسیار کم را برای مشتریان فراهم می کند.

این شرکت دارای یک شبکه خصوصی بلاک چینی است که مبادلات ارزهای دیجیتال با یکدیگر نیز بر روی همین شبکه انجام می‌شود. اوپتریوم اعلام کرده که به سرعت بالای ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه در شبکه بلاک چینی خود دست یافته که این یعنی سرعتی چهار برابر سیستم‌های تبادل مالی شناخته شده‌ای همچون ویزا یا ریپل.

قرار است در صورت افزایش تعداد کاربران این شبکه بلاک چینی، اوپتریوم اقدام به تاسیس نود های محلی و توسعه شبکه خود کند.

اما تکنولوژی امنیتی مورد استفاده توسط این شبکه بلاک چینی به نام “تکنولوژی چند امنیتی”، در حقیقت ایجاد کننده یک سیستم چند لایه امنیتی است که از سیستم‌های هویت سنجی بیومتریک و نظارت چند فاکتوری شامل صدا، اسکن شبکیه چشم، اثر انگشت و تشخیص حرکات صورت کار می‌کند و همین امر ضریب امنیت شبکه مبادلات مالی این شرکت را تا حدی زیادی افزایش می‌دهد.

اوپتریوم یک سرویس بازیابی کلیدی را راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت خراب شدن یک کلید خصوصی، دسترسی به دارایی‌ها و داده‌های خود را از دست ندهند. اکوسیستم موجود، کلید‌های خصوصی یاد شده را در یک حافظه سرد ذخیره کرده و میان چندین رایانه‌ای که به هیچ وجه به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند، به اشتراک گذاشته می‌گذارد. این ماشین‌های امنیتی مستقل باید اطمینان حاصل کنند که هکرها هرگز توانایی نزدیک شدن به سخت افزارهای تحت شبکه اوپتریوم را نداشته باشند. این شرکت امیدوار است تا با به کار گیری چنین اکو سیستمی بتواند امنیت شبکه خود را تضمین کرده و امکان بازیابی اطلاعات کاربران را توسط خود آنها ایجاد کند.

برای آن دسته از کاربرانی که همواره با مشکل گم شدن کلیدها و یا پین کدهای خود مواجه هستند، بازیابی این کلیدها کاری خسته کننده و دشوار به حساب می‌آید. اما به کار گیری فاکتو‌رهای چندگانه بیومتریک در شبکه اوپتریوم تا حد یادی این مشکل را بر طرف کرده و ضمن تضمین امنیت بالای شبکه برای کاربر و اطلاعات شخصی وی، امکان بازیابی ساده و راحت پین کد و یا گذر واژه را نیز برای کاربران فراهم می آورد.

کاربران می‌بایست هنگام آغاز به کار با کیف پول الکترونیکی VivusPay، ازلاعات شخصی و هویتی خود را ارائه کرده و همچنین به سوالات امنیتی سیستم پاسخ دهند تا از حفظ امنیت اطلاعات کاربران و شبکه اطمینان حاصل گردد. پس از انجام این مرحله شما به شبکه لاک چینی خصوصی چندگانه غیر متمرکز راه خواهید یافت.

به گفته مسئولان شرکت مذکور، این اقدامات همگی جهت اطمینان از حفظ امنیت کاربر و حصول اطمینان از عدم از دست رفتن اطلاعات مالی و شخصی وی طراحی شده است.

اما از اقدامات مهم انجام شده دیگر توسط اوپتریوم می‌توان به ارائه توکن دیجیتال OPEX به عنوان توکن رسمی این شرکت اشاره کرد. هنگام انجام مبادلات مالی در شبکه اوپتریوم، این توکن نقش واسطه بین ارز دیجیتال و فیات را ایفا می‌کند. به گفته شرکت اوپتریوم، ارزهای فیات و دیجیتال در شبکه مذکور از ارزش و حق دسترسی یکسانی برخوردار بوده و مشتریان می‌توانند با در دست داشتن هر یک از ارزهای مذکور، نسبت به انجام تراکنش مالی مد نظر خود حتی در مقیاس زیاد اقدام نمایند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version