video thumb

Universal Passport به توسعه‌دهندگان و کاربران امکان دسترسی به چندین بلاک چین را می‌دهد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک گذرنامه جهانی جدید رونمایی شده است که هدف آن دسترسی کاربران بلاک چین به شبکه های دیگر است. یک اکوسیستم بلاک چین عمومی از گذرنامه جهانی رونمایی کرده است که معتقد است یکی از بزرگ ترین چالش های صنعت را حل می کند: همکنش پذیری.

Nervos می گوید که فناوری آن با استانداردهای موجود سازگار است، به این معنی که دیگر کاربرانی که می خواهند دارایی ها را از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل کنند – یا از برنامه های مبتنی بر بلاک چین های مختلف استفاده می کنند – دیگر نیازی به بکارگیری با چندین رابط و چندین هویت نخواهند داشت.

کوین وانگ (Kevin Wang)، بنیان گذار این شرکت به کوین تلگراف گفت: “ما می خواهیم در جایی که کاربران قرار دارند، با آنها ملاقات کنیم به جای اینکه از آنها بخواهیم از رابط هایی که در زیرساخت های اصلی قرار می گیرند، استفاده کنند.”

عناصر اصلی این گذرنامه جهانی – که به عنوان آغاز همکنش پذیری ۲٫۰ توصیف شده است – شامل یک لایه است که در بر روی زیرساخت های بلاک چین عمومی Nervos قرار دارد و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه هایی را ایجاد کنند که به طور طبیعی چند زنجیره ای هستند.

“PW Core به شما امکان می دهد تا برنامه هایی بسازید که برای همه کاربران در بلاک چین های مختلف در دسترس باشد. به عنوان مثال، با یک برنامه ساخته شده بر روی Nervos از طریق PW Core ، می توانید از طریق TRON یا EOS یا Ethereum به کاربران دسترسی پیدا کنید. تمام کاری که آنها باید انجام دهند استفاده از کیف پول های موجود خود است.”

یک لایه سازگار اتریوم معروف به Polyjuice نیز توسعه دهندگان را قادر می سازد تا قراردادهای هوشمند موجود را از بلاک چین اتریوم منتقل کنند تا بتوانند از طریق Nervos کار کنند – با حفظ سرمایه گذاری که قبلاً در برنامه های خود انجام داده اند.

معنی آن برای کاربران چیست

وانگ به کوین تلگراف گفت که این بدان معنی است که کاربران بیت کوین و اتریوم می توانند بدون نیاز به بارگیری نرم افزار جدید، برای به دست آوردن توکن ها و به خاطر سپردن عبارات سید، مستقیماً از کیف پول های موجود خود برنامه های Nervos را به کار بگیرند.

اما این مدیر اجرایی گفت که تصویری کاملاً بزرگتر از این گذرنامه جهانی وجود دارد، تصویری که مصرف کنندگان روزمره را قادر می سازد تا از طریق مرورگرهای وبی که در حال حاضر استفاده می کنند به برنامه های Nervos دسترسی پیدا کنند. وانگ توضیح داد: “برای آنها، Nervos فقط اینترنت موجود آنها را تکمیل می کند – و این جهان غیرمتمرکز را وارد دنیای اینترنت می کند.”

با گذشت زمان، Nervos امیدوار است که این یک روش طبیعی برای استفاده از اینترنت در فناوری بلاک چین باشد – چیزی که با توجه به اینکه این وب دارای پایگاه گسترده تری از کاربران است، بسیار مهم به نظر می رسد.

وانگ در ادامه افزود: “Nervos یک جهان کاملاً غیرمتمرکز است که تجربه کاربری تقریباً متمرکز مانندی را فراهم می کند.”

چرا گذرنامه جهانی مورد نیاز است؟

Nervos معتقد است که آینده اقتصاد غیرمتمرکز بر اساس چندین بلاک چین ساخته می شود – برخی تخصصی، برخی عمومی. با گذشت زمان، این پلتفرم ها گرد هم می آیند و یک شبکه عمومی اینترنت مانند را تشکیل می دهند – اما برای اینکه این کار موثر باشد، انتقال دارایی ها از یک زنجیره به زنجیره دیگر بسیار آسان تر است.

با این حال، در برخی از شناخته شده ترین راه حل های همکنش پذیری که از قبل در بازار وجود دارد، مشکلی وجود دارد، زیرا آنها فقط تا زمانی موثر هستند که بلاک چین ها با استفاده از ابزارهایشان ساخته شوند. همچنین در مورد تجربه کاربری باید پیشرفت های چشمگیری انجام شود، زیرا کمبود کیف پول هایی وجود دارد که بتوانند با چندین بلاک چین ارتباط برقرار کنند. اگر شما یک کاربر اتریوم هستید که نیاز به استفاده از بیت کوین را نیز دارید، باید کیف پول بیت کوین را بارگیری کنید.

وانگ اظهار داشت: “ایجاد استانداردهای جدید در تلاش برای متحد كردن استانداردهای موجود هرگز خیلی خوب نبوده است.” “در عوض، ما باید در مورد چگونگی سازگاری و حمایت از استانداردهای موجود چاره ای بیندیشیم.”

به طور کلی، Nervos در تلاش است تا وضعیت موجود در صنعت ارز دیجیتال را تغییر دهد. با ادامه بلوغ و گسترش این فضا، به چندین شبکه نیاز خواهد بود و اگر بتوانند بدون هیچ زحمتی با یکدیگر تعامل داشته باشند، بازار بسیار سالم خواهد بود.