سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین پس از روند صعودی ای که اخیرا داشته اکنون در حال استراحت است، این در حالی است که آلت کوین ها سعی در جبران دارند.

چندین بانک مرکزی برای حمایت از اقتصاد متبوع خود که تحت تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا قرار دارد، به توسعه پولی بی سابقه و کاهش نرخ تهاجمی متوسل شده اند. نقدینگی رکورد منجر به صعود شدید در S&P 500، طلا و بیت کوین (BTC) شده است که نشان می دهد سرمایه گذاران پول خود را به دارایی های مورد علاقه شان وارد می کنند.

در حالی که طلا در ماه آگوست به پایین ترین سطح خود رسیده است، S&P 500 و بیت کوین نیز به بالاترین حد خود رسیده اند.

پنج روز آخر معاملات سال و دو روز اول سال آینده از نظر تاریخی برای S&P 500 که تحت عنوان “رالی سانتا” لقب گرفته است، صعودی بود. جالب است که ببینید آیا بیت کوین با ورود سرمایه گذاران نهادی به رالی سانتای خود در سال ۲۰۲۱ ادامه می دهد یا خیر.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

نکته جالب توجه دیگر این است که بیت کوین از کمترین قیمت خود در ۱۰۳۷۷٫۱۰ دلار در ماه اکتبر به بالاترین سطح در ۲۸۴۱۹٫۹۴ دلار در دسامبر رسیده است که باید عنوان کرد در طی سه ماه ۱۷۳٫۸۷٪ افزایش یافته است. اگرچه احساسات نسبت به این ارز دیجیتال صعودی است و جریان های سازمانی در حال تسریع هستند، اما هر بازار گاوی شاهد اصلاحات قیمت شدیدی است و بعید است که بیت کوین یک استثنا باشد.

بازرگانان باید از سود خود محافظت کنند و حرص و آز را به خود راه ندهند زیرا اصلاحات پس از افزایش قیمت عمودی می تواند بی رحمانه باشد. بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا سطح بالایی را تعیین کنیم که ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی که می تواند باعث اصلاح شود، عمل کند.

بیت کوین / دلار

بیت کوین الگوی شمعی Doji را در ۲۷ دسامبر با یک فتیله بلند تشکیل داد که پیشنهاد می کند سود بالاتر از سطح ۲۷۰۰۰ دلار باشد. گاوها امروز دوباره در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را در بالای ۲۷،۰۰۰ دلار حفظ کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۲۵،۸۱۹٫۶۹ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند تا سطح پشتیبانی در ۲۴۳۰۲ دلار و ۵۰ سنت و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با ۲۲۹۵۱ دلار سقوط کند.

یک جهش شدید از این سطح پشتیبانی نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده و گاوها به هنگام افت قیمت خرید خود را انجام می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

با این وجود، اگر خرس ها این ارز دیجیتال را به زیر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فرو ببرند، پیشنهاد می شود که یک بالاتنه کوتاه مدت تشکیل شود. سپس اصلاح قیمت می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به۱۹،۵۷۷ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۲۸۴۱۹٫۹۴ دلار برسانند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا ۳۰۰۰۰ دلار افزایش یابد که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل خواهد کرد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در تاریخ ۲۳ دسامبر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۶ دلار) بازگشت کرد ، که نشان می دهد گاوها در حال سقوط هستند. خریداران در تاریخ ۲۵ دسامبر بار دیگر قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۶۲۲٫۸۰۷ دلار رساندند، این نشان می دهد که اصلاح قیمت ممکن است پایان یابد.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

جفت ارز ETH / USD در تاریخ ۲۷ دسامبر شتاب گرفت و سطح مقاومت ۶۷۶٫۳۲۵ دلار را از بین برد. این نشان می دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است. هدف بعدی این ارز دیجیتال رسیده به ۸۰۰ دلار است.

میانگین متحرک پرتحرک و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر سطح پشتیبانی ۶۲۲٫۸۰۷ دلار برسد، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد.

XRP/ دلار

XRP در روند نزولی قرار دارد. این آلت کوین در تاریخ ۲۳ دسامبر زیر سطح پشتیبانی مهم ۰٫۴۳۵ دلار شکسته شد و این امر روند فروش را تشدید کرد و منجر به سقوط شدید به ۰٫۲۱۳۲ دلار شد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۲۶ دلار) و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که خرس ها برتری دارند.

هنگامی که احساسات نزولی باشد، هنگامی که این دارایی با یک افزایش جزئی روبرو شود، توسط دارندگان فروخته می شود و این همان اتفاقی است که در ۲۵ دسامبر رخ داد. جفت ارز XRP / USD از ۰٫۳۸۴۹۹۸ دلار کاهش یافت، دقیقاً بالاتر از ۳۸٫۲٪ سطح اصلاح فیبوناچی در آخرین مرحله کاهش قیمت.

با این حال، گاوها در حال حاضر سعی دارند این جفت ارز را بالاتر از حمایت ۰٫۲۵ دلار نگه دارند. در صورت موفقیت به اجام چنین کاری، این جفت ارز ممکن است بین ۰٫۲۵ تا ۰٫۳۸ دلار برای چند روز دیگر بدون روند باشد. اولین نشانه قدرت رای این ارز دیجیتال، یک وقفه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ  ۲۵ دسامبر بالاتر از الگوی پرچم و سطح مقاومت ۱۲۴٫۱۲۷۸ دلار شکست که این مسئله نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. هدف اصلی این اقدام، رسیدن به سطح ۱۶۰ دلار است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، خرس ها مایل به کنار رفتن نیستند، زیرا در حال حاضر تلاش می کنند تا حرکت صعودی را در مقاومت بالای ۱۴۰ دلار متوقف کنند. اگر آنها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۱۲۴٫۱۲۷۸ را برسانند و حفظ کنند، ممکن است کاهش به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۷ دلار) صورت پذیرد.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند از سطح ۱۲۴٫۱۲۷۸ دلار دفاع کنند، نشان می دهد که این سطح از رسیدن به سطح پشتیبانی چشم پوشی کرده است. این می تواند چشم انداز شکست بیش از ۱۴۰ تا ۱۴۵ دلار در بالای سطح مقاومت را افزایش دهد.

افزایش میانگین متحرک و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

بیت کوین کش /دلار

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند بیت کوین کش (BCH) را به بالاتر از سطح مقاومت ۳۷۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این یک نشانه مثبت بزرگ خواهد بود زیرا در طی دو تلاش قبلی، قیمت این ارز دیجیتال به سرعت از این سطح معکوس شده بود.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرتحرک و RSI بالای ۶۴ نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۳۷۰ دلار بالاتر ببرند و روند شکست را حفظ کنند، جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۴۰۹ دلار و سپس به ۴۳۰ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها مجدداً از سطح مقاومت ۳۷۰ دلار دفاع کنند و قیمت این ارز دیجیتال به شدت کاهش یابد، این امر می تواند قیمت این جفت ارز را بین ۳۷۰ تا ۲۵۵ دلار برای چند روز دیگر بدون روند حفظ کند.

DOT/ دلار

چند هفته گذشته Polkadot (DOT) در بازه ای بین ۳٫۵۳ تا ۵٫۶۰ دلار معامله شده بود. گاوها امروز قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۵٫۶۰ دلار تا ۶٫۰۸۵۷ دلار و بالاتر از سطح مقاومت رساندند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت بالاتر از ۶٫۰۸۵۷ دلار را حفظ کنند، این شروع یک روند صعودی جدید است که می تواند ۶٫۸۶۱۹ دلار را دوباره آزمایش کند و سپس به ۷٫۶۷ دلار برسد. میانگین متحرک پر تحرک و RSI بالای ۶۸ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

خرس ها احتمالاً به صورت تهاجمی از سطح ۶٫۸۶۱۹ دلار دفاع خواهند کرد اما اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر ۶ دلار برسد، این نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی بماند. در صورت ورود مجدد جفت ارز DOT / USD به دلار ۵٫۶۰ دلار، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود.

ADA/ دلار

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۴ دسامبر به سطح پشتیبانی ۰٫۱۳ دلار بازگشت و گاوها از آن زمان قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۵۴ دلار) را حفظ کرده اند. این یک نشانه مثبت است زیرا این امر باعث می شود که قیمت این ارز دیجیتال از منطقه مقاومت ۰٫۱۷۵ دلار به ۰٫۱۸۲۶۳۱۵ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

RSI به قلمرو مثبت رسیده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج شروع افزایش می کند. این نشان می دهد که گاوها در تلاشند تا برتری خود را بدست آورند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای سطح مقاومت فشار دهند، جفت ارز ADA / USD می تواند روند صعودی را از سر گرفته و به ۰٫۲۲ دلار و سپس به ۰٫۲۳۵ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز دوباره از ۰٫۱۷۵ دلار کاهش یابد، می تواند مدت اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

بایننس کوین / دلار

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند که بایننس کوین (BNB) را به بالاتر از سطح مقاومت ۳۵٫۶۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام این کار، این آلت کوین می تواند روند صعودی را از سر گرفته و به بالاترین قیمت خود یعنی به سطح ۳۹٫۵۹۴۱ دلار صعود کند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۳۹٫۵۹۴۱ دلار برسانند، جفت ارز BNB / USD می تواند شتاب بگیرد و حرکت خود را به سمت ۵۰ دلار آغاز کند.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۰ دلار) برسد، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین اقدامی ثبت سود در سطوح بالاتر را پیشنهاد می کند.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲۳ دسامبر سقوط کرد و به ۸٫۰۵ دلار رسید اما پس از آن از این سطح برگشت، همانطور که از دنباله بلند روی شمعدان روز نیز دیده می شود. گاوها بار دیگر به هنگام افت قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۴ دسامبر این دارایی را خریداری کردند که نشانگر تقاضای زیاد در سطوح پایین است.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

عدم موفقیت خرس ها در حفظ جفت ارز LINK / USD زیر ۱۱٫۲۹ دلار، منجر به خرید این دارایی از سوی گاوهایی بود که قیمت این دارایی دیجیتال را در ۲۷ دسامبر به ۱۳٫۲۴۴۸ دلار رساندند. با این وجود، خرس ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند زیرا فروش آنها به هنگام رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به ۱۳٫۲۸ دلار بود همانطور که فتیله بلند روی شمعدان دیده می شود.

هر دو میانگین متحرک مسطح شده اند و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از خط روند نزولی رسانده و حفظ کنند، ممکن است برتری داشته باشند. برعکس، شکستن زیر ۱۰ دلار منجر به مزیت خرس هاست.

XLM/ دلار

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا استلار لومنز (XLM) را در بالاتر از سطح حمایت ۰٫۱۴ دلار حفظ کنند. با این وجود، هرگونه افزایش از سطح فعلی می تواند با پایین آمدن نرخ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۵۹ دلار) و سپس با ۰٫۱۷ دلار مواجه شود.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح مقاومت پایین بیاید، احتمال شکستن زیر ۰٫۱۴ دلار افزایش می یابد. حمایت بعدی در سطح نزولی ۰٫۱۱ دلار و سپس ۰٫۰۸ دلار است.

برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۰٫۱۷ دلار برسانند، جفت ارز XLM / USD ممکن است به خط روند نزولی صعود کند. تا زمانی که قیمت این ارز دیجیتال در داخل الگوی مثلث نزولی باقی بماند، احساسات نسبت به آن منفی باقی خواهد ماند. گفتنی است که شکست قیمت در بالای خط روند نزولی این مثلث، روند نزولی را باطل می کند و می تواند منجر به افزایش قیمت به ۰٫۲۳۱۶۵۵ دلار شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location