سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

انتظار برزیل از بازار ارز دیجیتال و بلاک چین در سال ۲۰۲۱ !

Cointelegraph Brasil از برخی از برترین متخصصان ارز دیجیتال و بلاک چین کشور دعوت کرد تا مراحل بعدی این بازار را ترسیم کنند. از سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از سخت ترین سال ها برای جوامع معاصر یاد می شود: کشورها و کل جمعیت با محدودیت اقتصادی و بحران های اقتصادی روبرو شده اند، بازارهای مالی هنوز هم از تأثیرات شدید رکود اقتصادی رنج می برند و بیش از ۲ میلیون نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته اند.

با این وجود، سایر بخش ها در این بحران شدید بهداشت جهانی از طرق دیگری تحت تأثیر قرار گرفته اند – که هنوز هم به نظر می رسد تا پایان یافتن آن راه درازی باقی مانده – حتی با این وجود که واکسن ها در کشورهای ثروتمند توزیع می شوند. اقتصادها کاملاً دیجیتالی شده اند، دارایی های پوشش ریسک اعتماد را به خود جلب کرده و بازار ارز دیجیتال یکی از مهم ترین سال های خود را از سال ۲۰۰۹ یعنی از سال راه اندازی بیت کوین (BTC) تاکنون داشته است.

در واقع، بازارهای ارز دیجیتال و بلاک چین در مقابل بحرانی که تقریباً هیچ بخشی، از آن در امان نمانده است، برجسته شده اند. صندوق های ارز دیجیتال پردرآمدترین سال خود را پشت سر گذاشتند، بیت کوین و بزرگ ترین آلت کوین ها به رکوزدهای های تاریخی جدیدیمی رسند، موسسات بزرگ و سرمایه گذاران در بازارهای مالی نسبت به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین اقدام کرده اند و فناوری بلاک چین موانع موجود در بخش مالی و زنجیره های تولید متنوع ترین بخش ها را از بین برده است.

با وجود رویاروی با یک سال پر از تغییرات عمده، چه انتظاری برای آینده وجود دارد؟ Cointelegraph Brasil از برخی از برترین متخصصان ارز دیجیتال و بلاک چین کشور دعوت کرد تا مراحل بعدی بازار را ترسیم کنند.

سرمایه گذاری نهادی

سرمایه گذاری نهادی در سال ۲۰۲۰ برجسته شد و سرانجام به ارز دیجیتال رسید و نوید یک سال دیگر صعودی را در سال ۲۰۲۱ می دهد. به گفته رودریگو بورخس (Rodrigo Borges)، عضو بنیان گذار بنیاد بلاک چین آکسفورد، خریدهای کلان بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی – که حتی بیش از ظرفیت تولید استخراج کنندگان بیت کوین خریداری کرده اند – در سال ۲۰۲۱ شدت خواهد گرفت. وی دراین خصوص عنوان کرد: “در مورد بیت کوین، من تصور می کنم که یک افزایش در تقاضا برای سرمایه گذاران نهادی وجود داشته باشد و امکان ظهور محصولات جدید با قرار گرفتن در معرض بیت کوین را فراهم کند. ” وی همچنین “۲۰۲۱ را سال ثبات و توسعه قوی در این بخش می داند.”

همانطور که Tatiana Revoredo، متخصص بلاک چین MIT و مقاله نویس Cointelegraph Brasil عنوان کرده، کاستدی ارزهای دیجیتال توسط موسسات مالی سنتی و استفاده از استیبل کوین در سال جدید مهم خواهد بود. وی در این خصوص اظهار داشت:

“در بخش مالی، با مشارکت احتمالی بازار سنتی، برنامه هایی برای کاستدی دارایی های دیجیتال در برزیل خواهیم دید. و اگر مقامات نظارتی اجازه این کار را بدهند، استیبل کوین نقش برجسته ای در بازار برزیل خواهد داشت و حجم معاملات آن می تواند چهار برابر شود. “

بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یک سال با خوش بینی شدید – یا همان حرص و طمع را تجربه کردد، که توسط Crypto Fear & Greed Index نشان داده شده است. بیت کوین در ماه مارس با ۳۸۰۰ دلار به پایین ترین قیمت خود رسید و در ۱۶ دسامبر به بالاترین رقم تاریخی خود در سال ۲۰۱۷ یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار رسید. در برزیل، این ارز دیجیتال در ماه نوامبر با رسیدن به ۱۰۶،۰۰۰ دلار رئال برزیل، یک رکورد تاریخی جدید را ثبت کرد.

مارسل پچمن (Marcel Pechman)، خبرنگار Cointelegraph Markets رفتار بازار را علیرغم شکست هایی که در طول سال متحمل شده برجسته کرد. وی یادآوری کرد: “بازارهای بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۰ به گونه ای توسعه یافتند که هرگز کسی تصور نمی کرد، هم از نظر حجم معاملات، هم از نظر سرمایه گذاری سرمایه گذاران مشهوری مانند پل تودور جونز و استنلی دراکن مایلر.”

پچمن عنوان کرد با وجود اینكه بازار ارز دیجیتال دچار برخی از عقب گردها شده است، تأثیر این عقب گردها بر روی كارآیی بازار چندان چشمگیر نبود: ۲۸۰ میلیون دلار هک شد و هیچ یک از اینها بازار را تحت تأثیر قرار نداد. “

پچمن همچنین یادآوری کرد که رقابت DeFi 2020 منجر به هزینه های گراف تراکنش در شبکه اتریوم شد اما بر احساسات بازار تاثیری نداشت.

Edilson Osório، مدیرعامل OriginalMy با آینده امیدوارکننده بخش DeFi موافقت کرد، اما وی در مورد کلاهبرداری ها هشدار داد و عنوان کرد:

“این یک بازار آزمایشی و بسیار امیدوارکننده است، اما به دلیل گروه های مخربی که کلاهبرداری می کنند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. از آنجا که این یک بازار کاملاً جدید است، پلتفرم ها ممکن است با مشکل هک مواجه شوند و به دلیل تمرکز بزرگی که وجود دارد (حتی با جود اینکه بسیاری از پلتفرم ها خود را غیرمتمرکز معرفی می کنند)، همچنان خطر کلاهبرداری خروج وجود دارد.

بچمن همچنین در مورد نوآوری های سال ۲۰۲۰ و دیجیتالی شدنی که توسط بحران کووید ۱۹ تحمیل شد، عنوان کرد که این نوآوری ها در سال ۲۰۲۱ عمیق تر خواهد شد. وی در این خصوص اظهار داشت:

“نوآوری های پی در پی که شامل Taproot ، Schnorr ، شبکه لایتنینگ در بیت کوین همچنین راه اندازی فاز ۰ اتریوم ۲٫۰ می شود، با کاربردهای گسترده تر، مقیاس پذیر و بهم پیوسته با امور مالی سنتی راه را برای موج بعدی هموار می کند.”

در بازارهای داخلی، Osório در بازار توکنیزه سازی در برزیل سرمایه گذاری می کند که قبلاً توسط بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال کشور یعنی Mercado Bitcoin استفاده شده است. به گفته وی، سال ۲۰۲۱ سالی برای “بلوغ بازار توکن های اوراق بهادار” خواهد بود.

Osórioعنوان کرد: پروتکل های موجود از نظر قانون گذاران به خوبی مورد توجه قرار می گیرند، زیرا بیشتر آنها ارائه دهنده مشارکت و دید گسترده تر از جانب قانون گذاران هستند، اجازه می دهند خطرات مختلف ذاتی این بازار کاهش یابد. در این رقابت، یک احتمال بزرگ برای برزیل وجود دارد که به شهرت برسد زیرا قانون گذار مالی محلی یک سندباکس نظارتی ایجاد کرده است و اولین پروژه ها در حال بسیج شدن هستند تا برنامه های آنها در یک محیط امن تر از نظر قانونی اجرا شود.

João Paulo Mayall، رئیس عملیات در QR Asset Management یک بازیکن دیگر در بازار ارزهای دیجیتال برزیل است که وی نیز نسبت به بازار توکنیزه سازی در سال ۲۰۲۱ خوشبین است. وی نقش قانون گذاران را در گسترش این بخش در کشور آمریکای جنوبی برجسته کرد و اظهار داشت: “من معتقدم که آینده در انتظار توکنیزه سازی دارایی ها، اوراق قرضه و بدهی های دولت است. برزیل در سیستم بانکی خود بسیار پیشرفته است و ما در این بخش شگفتی های بسیاری خواهیم داشت، بنابراین من نسبت به این موضوع بسیار خوش بین هستم. توکنیزه سازی یک بازار میلیارد دلاری است اما زیرساخت های آن کم است. نوآوری در برابر قانون گذاران ظاهر شد، اما من فکر می کنم آنها نسبت به کار بر روی آن سختگیری ندارند. من فکر می کنم تنظیم مقررات در این بخش حتی قبل از مارس ۲۰۲۱ اتفاق می افتد. “

سرانجام، Tatiana Revoredo، متخصص بلاک چین عنوان کرد که پذیرش ارز دیجیتال در برزیل که ارز خود را در سال ۲۰۲۰ ضرب کرد، شدت خواهد یافت و بیت کوین یک بار دیگر خود را به عنوان یک دارایی محافظت کننده اقتصادی معرفی خواهد کرد. او معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال شاهد “افزایش علاقه برزیلی ها، به دنبال آن حضور بیشتر در بازار برزیل و نقش برجسته بیت کوین به عنوان یک دارایی پوشش ریسک” خواهند بود.

CBDC ها و دولت های ملی

دیجیتالی شدن اقتصادها، بحث ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را در مرکز بحث های مقامات مالی در سراسر جهان قرار داده است. یکی از کشورهایی که به طور قطع وارد این رقابت شده است چین است که هم اکنون آزمایش های واقعی یوان دیجیتال را در این کشور انجام می دهد. رقیب اصلی ژئوپلیتیک آن یعنی ایالات متحده اعلام کرد که فعلاً قصد دیجیتالی کردن دلار را ندارد، اما اکنون فشار داخلی ناشی از عدم پیروی از رهبری چین در این بخش را شاهد است.

بانک مرکزی برزیل نیز چندین بار در مورد تبدیل رئال برزیل به یک ارز دیجیتال اظهار نظر کرده است، هرچند در کوتاه مدت هیچ برنامه مشخصی برای آن وجود ندارد.

Osório معتقد است که اتحادیه اروپا به زودی به این فضا می پیوندد و رقابت جهانی برای CBDC را تسریع می کند: “اگرچه به نظر می رسد چین در مسابقات CBDC پیشرو باشد، سایر کشورها نیز در این مسیر حرکت می کنند. در میان آنها می توان از استونی نام برد که اخیراً یک مشاوره داخلی برای راه اندازی ارز خود در نسخه دیجیتال آغاز کرده است. به ویژه، من معتقدم که با توجه به مشوق هایی که توسط اتحادیه اروپا ارائه شده، در اروپا باید جنبشی جامع تر و سازمان یافته تر از این لحاظ صورت گیرد. “

بسیاری از کارشناسان سعی می کنند تأثیرات CBDC بر اقتصاد را پیش بینی کنند که یکی از اصلی ترین نگرانی های قانون گذاران اقتصادی است. دولتهایی که تا حد زیادی پذیرش بلاک چین را در فرآیندهای عمومی خود بررسی می کنند، باید در بحث حریم خصوصی و دیجیتالی شدن پول نیز وارد شوند.

به گفته Tatiana Revoredo، “در بخش دولتی، پیش بینی بر رشد برنامه های [بلاک چین] در ثبت اسناد و برنامه های بهداشتی و همچنین نگرانی بیشتر توسط شهروندان در مورد رابطه بین حریم خصوصی و CBDC است.” وی همچنین ادعا می کند که پردازنده های پرداخت باید از نزدیک این نوآوری را کنترل کنند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“پلتفرم هایی که باید بیشتر مراقب این حرکات باشند، وسیله های پرداختی مانند PayPal و پلتفرم های مشابه آنها هستند. آنها به محض اینکه دولت ها شروع به صدور ارزهای خود به صورت دیجیتالی می کنند، باید عمیقا به مدل های تجاری خود نگاه کنند. “

پذیرش بلاک چین

دولت ها نیز فناوری بلاک چین را از دید مثبت مشاهده کرده اند. در برزیل و آمریکای لاتین، چندین نهاد دولتی قبلاً از این فناوری برای تأیید اسناد گمرک و دفاتر اسناد رسمی استفاده می کنند. شرکت های بزرگ نیز برای تأیید تولید، بلاک چین را اتخاذ می کنند و می توان گفت که میزان موارد استفاده رو به رشد است.

بورخس عنوان کرد که تسریع استفاده از بلاک چین توسط شرکت های بزرگ و دولت ها می تواند بر دارایی های دیجیتال تأثیر مثبت بگذارد. وی در این خصوص اظهار داشت:

“من می بینم که در فضای فناوری بلاک چین، با درگیر شدن روزافزون بازیگران سنتی به ویژه در بخش های مالی و بازرگانی کشاورزی که ممکن است منجر به افزایش نقدینگی برای دارایی های خاص شود، توسعه راه حل های جالبی صورت گیرد.”

Revoredo نیز موافقت کرد و پیشرفت فناوری در بخش کشاورزی را برجسته کرد و گفت: “پیشرفت قابل توجهی در تجارت کشاورزی با استفاده این فناوری در شناسایی دستگاه ها (به عنوان مثال هواپیماهای بدون سرنشین)، ادغام با اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای ایجاد قابلیت اطمینان بیشتر و تأیید کیفیت تولید محصولات کشاورزی صورت می گیرد. “

Osório از رشد بازار بلاک چین در سال ۲۰۲۰ و چشم انداز آن برای آینده نزدیک دفاع کرد و گفت: “هنگامی که ما به پیشرفت در بلاک چین به برنامه هایی فراتر از ارز دیجیتال نگاه می کنیم، شاهد رشد بازار در زمینه هویت دیجیتال غیرمتمرکز هستیم، از جمله با رویکرد دولت ها ما شاهد تحرکاتی در دولت های ایالات متحده و ژاپن هستیم که علاقه مند به مدرن سازی مدل های دیجیتال حکمرانی خود هستند. و این همه گیری مطمئناً به تسریع و پیشبرد بحث در مورد این مسئله در سراسر جهان کمک کرده است، زیرا این درک صورت گرفته که دیجیتالی شدن خدمات آنالوگ و سنتی یک ضرورت است.”

پایان سال ۲۰۲۰ نقطه عطفی بود که یکی از دراماتیک رین سال های تاریخ جوامع معاصر را رقم زد، اما راه های مقابله با بحران های اقتصادی و بهداشت جهانی را نیز نشان داد.

فناوری بلاک چین علاوه بر کمک به شرکت ها برای بهبود رویه ها، محصولات و خدمات به جوامع کمک کرده است تا در جدی ترین بحران بهداشتی در ۱۰۰ سال گذشته به مبارزه با فساد بپردازند، فرآیندهای شفاف تری را در پیش بگیرند و حتی در صدور گواهینامه داروها و واکسن ها نیز سهیم باشند.

در عین حال، بیت کوین به عنوان یک محصول سرمایه گذاری و حمایت کننده از اقتصاد تقویت شده، غول های سرمایه گذاری نهادی را به خود جلب کرده و – همراه با سایر فناوری های ارز دیجیتال – حتی پایه و اساس بانک های مرکزی در سراسر جهان را برای شروع به کار ارزهای دیجیتال خود بنیان نهاده است.

در پایان باید عنوان کرد که ما هنوز از عمق انقلابی که با دیجیتالی شدن جوامع و تضعیف ارزهای ملی در سرتاسر جهان تجربه می کنیم اطلاعی نداریم، اما مطمئناً تا پایان سال ۲۰۲۱ بسیاری از پاسخ های سوالاتی را که هنوز پاسخی برایشان نیافته ایم را خواهیم دانست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location