سرمایکس
video thumb

IBM از راه اندازی بلاک چین مخابراتی در هند خبر داد

شرکت IBM آمریکا که از جمله بزرگان صنعت آی تی در جهان به شمار می‌رود با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که شرکت‌های فعال در فضای ارتباطات و مخابرات هند به زودی قادر به استفاده از راه حل مبتنی بر بلاک چین جهت نقل و انتقال شماره تلفن همراه و رجیستری “لطفا تماس نگیرید” خواهند شد.

به گزارش ارزجو، بر اساس اظهارات «شریرام راقاوان»، معاون تحقیقات شرکت IBM و ریاست شعبه هندوستان و آفریقای جنوبی این شرکت، این شرکت بزرگ آی تی به زودی سامانه مبتنی بر بلاک چین خود را با تمرکز بر رجیستری “لطفا تماس نگیرید و انتقال شماره موبایل کاربران را تا سال آینده میلادی در اختیار شرکت‌های مابراتی هند قرار خواهد داد.

در همین راستا، وی در گفتگوی خود با نشریه اکونومیک تایمز هند گفت: ما اسناد مفهومی و پایلوت‌های مورد نیاز شرکت‌های مخابراتی را آماده کرده‌ایم و در این راستا با سازمان نظارت بر مقررات مخابراتی هند نیز همکاری می‌کنیم. پیش بینی ما این است که تا سال آینده، این سیستم بلاک چینی آغاز به کار خواهد کرد.

سازمان نظارت بر مقررات مخابراتی هند

گفته می‌شود به جز شرکت‌های مخابراتی هند، شرکت IBM همچنین در حال همکاری با سازمان مقررات مخابراتی این کشور جهت همکاری با این سازمان در زمینه بسیاری از مسائل همچون راه اندازی سیستم انتقال شماره موبایل و همچنین سامانه رجیستری “لطفا تماس نگیرید” است و به گفته راقوان، راه اندازی دو سیستم یاد شده بر پایه تکنولوژی بلاک چین، کارایی سازمان مقررات مخابرات هند را افزایش خواهد داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: بلاک چین به سازمان مقررات مخابراتی هند این امکان را می‌دهد تا نظارت بیشتری بر روی عملکرد اپراتورها داشته و وقوع جرم در این بخش را با سرعت و دقت بیشتری تشخیص دهد. قابلیت انتقال شماره تلفن همراه نیز یک فرآیند چند وجهی است که شامل مشارکت دستکم دو شرکت مخابراتی می‌شود؛ اینجاست که بلاک چین می تواند نقش خود را ایفا کند.

لازم به ذکر است پیشتر در ماه فوریه سال جاری میلادی، سازمان مقررات مخابراتی هند اسناد مختلف بلاک چینی را سه ماه پیش از ارائه مقررات جدید مورد بررسی قرار داده بود.

حرکت رو به جلو در راستای منافع بخش مخابرات

تلاش‌های مشترک بلاک چینی انجام گرفته توسط IBM و سازمان مقررات مخابراتی هند دو ماه پس از آن انجام می‌شود که سازمان‌های تاثیرگذار و تصمیم گیرنده در بخش شبکه مخابراتی هند مانند بخش‌های درگیر در بحث اینترنت و مخابرات و همچنین اتحادیه موبایل هند اقدام به تشکیل کمیته مشترک با هدف مشارکت با سهامداران این بخش در جهت توسعه تکنولوژی لجرهای توزیعی در اکوسیستم مخابراتی این کشور نمودند.

رئیس کمیته اتحادیه موبایل هند در توضیح این فرآیند گفت: کمیته مبتنی بر بلاک چین اتحادیه موبایل هند بر ایجاد گفتگوهای سازنده میان تمامی سهامداران، ذی ربطان و ایجاد محتوای لازم جهت کمک به توسعه مهارتها و حرکت به سمت ایجاد یک اقتصاد مشارکتی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین متمرکز شده است.

لازم به ذکر است شرکت IBM همچنین در نظر دارد با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، تا اواسط سال آینده میلادی اقدام به راه اندازی سیستم آموزش ابتکاری در زمینه تکنولوژی لجرهای توزیعی کند. از آنجاکه هند دومین کشور پر جمعیت جهان و یکی از اقتصادهای رو به رشد بزرگ به حساب حساب می‌آید، ترویج تکنولوژی بلاک چین در این کشور می‌تواند نقض پر رنگی در به رسمیت شناخته شدن تکنولوژی بلاک چین در جهان ایفا کند.

شرکت HBM اعلام کرده که این دوره آموزشی در مجموع ۱۲ هفته به طول انجامیده و شامل آموزش طراحی بلاک چین، چگونگی ساخت و استفاده آن در زمینه مشارکت با برنامه های توسعه ملی در زمینه آموزش تکنولوژی محور در هند خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version