سرمایکس
video thumb

افزایش حجم معاملات قراردادهای آتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم معاملات قراردادهای آتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با داده های ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

نتایج به دست آمده یک بررسی که توسط TokenInsight انجام شده است، نشان می دهد که کل حجم معاملات قراردادهای آتی در صنعت ارزهای دیجیتال در سه ماهه ۲۰۲۰ به بیش از ۲٫۱ تریلیون دلار رسیده است.

طبق گزارش “Cryptocurrency Derivatives Exchange Industry” در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، به غیر از یک کاهش جزئی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، حجم معاملات قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ با رشد همراه بوده است. کل گردش مالی بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تقریباً هشت برابر سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ می باشد.

برای تجزیه و تحلیل حجم معاملات، TokenInsight علاوه بر برخی صرافی های مشتقات نوظهور از صرافی های بیتمکس، اوکی اکس، Huobi DM ، Binance Futures ، Deribit ، Bitget ، Binance JEX ، FTX ، Gate.io ، BFX.NU ، BitZ و KuMEX استفاده کرده است.

متوسط حجم معاملات روزانه افزایش یافته است

متوسط حجم معاملات روزانه کل بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۲۳٫۳ میلیارد دلار رسید که این مسئله یک افزایش ۲۷۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می دهد.

محققانی که مسئولیت تهیه گزارش را بر عهده داشتند، این چنین اظهار نظر کردند:

“ما معتقدیم که معاملات قراردادهای آتی ارز دیجیتال از قبل برخی از خصوصیات شاخص های بازار پیشرو را در اختیار داشته اند و شرکت کنندگان در بازار نقدی می توانند برای مدیریت سرمایه خود به حجم معاملات قراردادهای آتی مراجعه کنند.”

این بررسی همچنین تأکید می کند که ضریب همبستگی بین معاملات قرارادهای آتی و حجم معاملات نقدی به ۳۱ درصد کاهش یافته است. این میزان در مقایسه با ۰٫۷۶ ثبت شده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ است. محققان نتیجه گرفتند که این پدیده توضیح می دهد که شرکت کنندگان در معاملات قراردادهای آتی “ممکن است  از نظر نقدینگی نسبتاً مستقل باشند”

معاملات بازارهای آتی با نوسانات بازار نقدی ارتباط دارد

هنگامی که بازار معاملات قراردادهای آتی غیرطبیعی معامله می شود، این بررسی نشان می دهد که بازار نقدی در معرض نوسانات چشمگیری است.
در ادامه همین خط، در این گزارش آمده است:

“در این زمان، سرمایه گذاران باید موقعیت های خود را تنظیم کنند. علاوه بر این، در هنگام رکود بازار، تنها هنگامی که حجم بعدی در نهایت کم می شود، بازار ممکن است یک افزایش چشمگیر را تجربه کند. “

مطالعه‌ای که به نقل از کوین تلگراف در ۲۱ آوریل منتشر شد، حاکی از آن است که پس از فروش پنج شنبه سیاه، Binance Futures بعنوان بزرگ ترین پیروز در بازار معاملات آتی ظاهر شد.

در آن زمان، حجم معاملات قراردادهای آتی در بایننس تنها در ۲۴ ساعت به ۲٫۸ میلیارد دلار رسید. نتایج آنها از بیتمکس (۲٫۱B $) و هیوبی (۲٫۴۶ دلار) فراتر رفت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version