video thumb

استفاده بلاک چین برای توسعه دهندگان و کاربران روزمره دشوار است؛ آیا این امر آسان تر می شود؟

لیست عناوین این مطلب

بخش بلاک چین از سال ها پیش می داند که برای پذیرش گسترده باید موانع فنی اش برطرف شود. اما آیا در این زمینه پیشرفتی حاصل شده است؟ چندین سال است که یکی از بزرگ ترین موانع پذیرش بلاک چین این واقعیت است که فضای آن کاملاً فنی است. توسعه دهندگان باتجربه ساخت برنامه های غیرمتمرکز با استفاده از این فناوری را بسیار دلهره آور می دانند. در همین حال، مشتریانی که به استفاده از ارزهای دیجیتال و کیف پول های ارز دیجیتال عادت ندارند، اغلب با رابط های کاربری سخت تر از آنچه که پلتفرم های اصلی ارائه می دهند، دست و پنجه نرم می کنند.

با ورود ارزهای دیجیتال به مسیر اصلی، هرگز برای پلتفرم های بلاک چین مهم نبوده که لحظه ای را غنیمت شمرده و محصولات و خدمات ساده و قابل فهم را ارائه دهند که توده ها با کمترین دردسر می توانند از آن استقبال کنند. به قول قدیمی ها: “اگر آن را بسازی، مشتریان می آیند.”

علاقه مندان به بلاک چین می دانند که این فناوری پتانسیل بالایی دارد، اما می توانید استدلال کنید که یک چالش اساسی انتقال این مزایا به مردم است. برنامه های غیر متمرکز به طور منظم ویژگی هایی را ارائه می دهند که پلتفرم های متمرکز بر فیات هرگز نمی توانند ارائه دهند – با این حال وب سایت های رسمی آنها فقط برای کسانی قابل درک است که در زمنیه ارز دیجیتال دکتری دارند. (این ممکن است اغراق جزئی باشد، اما توضیح چیزها به سادگی می تواند نقطه ضعفی برای بسیاری از پروژه ها باشد).

قبل از اینکه بلاک چین به جزئی از زندگی روزمره برای همه ما تبدیل شود، باید چند آزمون مهم انجام شود. آیا استفاده از این پلتفرم ها می تواند مانند حساب بانکی آنلاین شما ساده باشد؟ آیا آنها واقعاً می توانند مانند پرداخت های فیات ارزان قیمت و سریع باشند که برای چندین دهه وجود داشته است؟ و آیا می توان فضایی را ایجاد کرد که شخصی بدون آنکه متوجه آن شود با بلاک چین ارتباط برقرار کند؟

بسیاری از تفکرات نیز باید در پشت صحنه به کار گرفته شوند. در حال حاضر، توسعه دهندگان برتر به دلیل صرف وقت و تلاشی که برای درک مفاهیم اساسی لازم است، بلاک چین را کنار می گذارند. برنامه های غیرمتمرکز می توانند برای ایجاد خطوط زیادی از کد، در زبان های برنامه نویسی که ناآشنا هستند به کارگیری شوند. و حتی اگر این دو مانع برطرف شود، هزینه های بالای گس می تواند به این معنی باشد که استفاده از بلاک چین های خاص به دلیل هزینه های تراکنش، غیرعادی می شود.

شرکت هایی که مشتاق شروع به استفاده از فناوری بلاک چین هستند به سرعت متوجه می شوند که قادر به انجام این کار نیستند، زیرا آنها در تلاشند تا توسعه دهندگان با استعدادی را پیدا کنند که بتوانند آن را عملی کنند. این امر باعث افزایش هزینه ها برای همه می شود، به این معنی که در غیر این صورت ایده های قابل قبول بازدهی سالمی برای سرمایه گذاری ندارند. از این بدتر، این موانع می تواند به معنای مفاهیم درخشانی باشد که می توانسته به نفع میلیون ها نفر باشد که کشف نشده است.

نامرئی شدن این فناوری

شبکه ای که خود را به عنوان گلوله نقره ای برای ساده و بی عیب و نقص قرار دادن فناوری بلاک چین قرار داده است، شبکه هاتور (Hathor Network) است. این پلتفرم می گوید که یک سندباکس ساده و کم خطر ارائه می دهد که در آن همه می توانند بلاک چین را اجرا کنند – زندگی، کسب و کارها و برنامه های ما را بهتر می کند. شبکه هاتور می گوید این یک محیط آشنا برای توسعه دهندگانی است که عادت دارند چیزهای درخشان را در وب ۲٫۰ بسازند و زیرساخت های آن نتایج نهایی را به همراه دارد که به معنای “نامرئی” بودن این فناوری برای مادران فوتبالی، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و تازه کارهای فنی است که از آن استفاده می کنند.

این پروژه خود را “وردپرس بلاک چین” توصیف می کند – و آزادانه اعتراف می کند که هر کاری شبکه هاتور انجام می دهد، اتریوم نیز انجام می دهد. اما نکته مهم اینجاست: شبکه هاتور مجموعه ساده تری را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد که اطمینان حاصل می کند حاشیه خطا کاهش یافته است. کارمزد تراکنش نیز به مراتب بیشتر از اتریوم قابل پیش بینی است و راه حل های مقیاس پذیری در حال حاضر در حال اجرا هستند. این شبکه همچنین از قابلیت همکاری پشتیبانی می کند – و این بدان معنی است که اگر توسعه دهنده ای ابزار مورد نیاز خود را در شبکه هاتور پیدا نکند، می تواند به راحتی پلی برای ایجاد یک بلاک چین ایجاد کند.

شبکه هاتور علاوه بر حمایت از توکنیزه سازی آسان که به شما امکان می دهد توکن های سفارشی ایجاد شوند، قراردادهای نانو را ارائه می دهد – اجرای آسان تر و ایمن تر قراردادهای هوشمندی را که داده های دنیای واقعی از طریق اوراکل ها ارائه می شوند را نیز پشتیبانی می کنند. قراردادهای نانو از پیش ساخته شده و ساده شده می توانند از طریق یک رابط کششی و کششی آزمایش شده توسط نبرد ایجاد شوند – و در آینده، یک بازار ایجاد می شود که توسعه دهندگان را قادر می سازد قراردادهای نانو موجود را با حداقل دردسر در برنامه های غیرمتمرکز خود ادغام کنند.

مشاغلی که هنگام استفاده از فناوری بلاک چین به محرمانه بودن وابسته هستند، می توانند از DAG های جانبی خود بهره مند شوند. این انعطاف پذیری همچنین به توکن های کاستم نیز تعمیم می یابد که می توان آنها را ذوب کرد و با سر و صدای کمی دوباره به توکن های HTR تبدیل کرد.

توسعه شبکه هاتور در طول سال ۲۰۲۱ ادامه دارد. قراردادهای نانو برای اولین بار با ظهور موارد زیادی برای کاربردهای جدید اجرا می شود. قابلیت های این شبکه هر ماه بیشتر می شود، نیازی به ذکر نیست که توان بلاک چین چیست.

با وجود تعدادی از کسب و کارها که در مورد اینکه بلاک چین چگونه می تواند عملیات خود را متحول کند، ابراز علاقه می کنند – و این بخش شروع به درک این نکته می کند که شبکه ها باید بتوانند به روشی روان با یکدیگر تعامل داشته باشند – شبکه هاتور امیدوار است که یک بار برای همیشه این فن آوری را شفاف کند و به سالها بحث و مشاجره پایان دهد.