سرمایکس
video thumb

رئیس مرکز نوآوری BIS: ویروس کووید ۱۹ باعث آشکار شدن ارزش DLT شده است

رئیس مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی ادعا کرد که کاهش استفاده از پول نقد در میان همه گیری ویروس کرونا، قابلیت ارزهای دیجیتالی صادره از سوی بانک را تجدید کرده است.

بنویت کوره (Benoît Cœuré)، رئیس مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) اخیراً ادعا کرد که ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی یا CBDC ها “در میان همه گیر کوروی ویروس” در کانون توجه بیشتری قرار گرفته اند.

کوره هنگام سخنرانی در وبینار که به میزبانی Accenture ، کمیته بازآرایی برتون وودز و اتاق تجارت دیجیتال در ۱۷ آوریل برگزار شد، اظهار داشت که “این بحران ارزش فن آوری هایی را نشان می دهد که اقتصاد را قادر می سازد تا در طول این بحران فعالیت کند.”

وی همچنین عنوان کرد که بانک تسویه حساب های بین المللی یا BIS در حال بررسی توکنیزه سازی به عنوان یک راه حل ممکن برای شروع مجدد بخش های اقتصادی در حین این شرایط قرنطینه حاکم است.

بیماری همه گیر کروناویروس باعث کاهش پول نقد می شود

رئیس مرکز نوآوری، کاهش احتمالی پرداخت های مبتنی بر پول را در میان همه گیری ویروس کووسد ۱۹ برجسته می کند و ادعا می کند که وضعیت اقتصادی کنونی دلیل بیشتری برای بحث در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی ایجاد کرده است. وی در این باره عنوان کرد:

“بحث فعلی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اینکه آیا ویروس کووید ۱۹ باعث تسریع در کاهش پول می شود، یک سؤال بدون جواب است. اما در حال حاضر این مسئله، ارزش دسترسی به ابزارهای پرداختی متنوع را برجسته می کند و لزوم مقاومت در برابر ابزارهای پرداختی در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات را نشان می دهد. “

کوره خاطرنشان کرد که “پرداخت ها اخیراً در رأس تحولات فناوری بوده اند”، وی در ادامه بیان کرد که “تغییر سریع به سمت پرداخت های دیجیتال می تواند باعث افزایش هزینه، شفافیت و راحتی برای میلیاردها مشتری شود.”

بانک تسویه حساب های بین المللی به دنبال فرآیند دفتر کل توزیع شده برای چشم انداز مالی پس از دوران قرنطینه است

با این حال، کوره ادعا می کند که ویروس کووید ۱۹ انتقال دیجیتالی فراتر از پرداخت ها را تسریع خواهد کرد”، وی این سؤالات را نیز مطرح کرد که “آیا مشتریان با برداشته شدن قرنطینه و بازگشت مجدد اقتصاد، مسیر خود را در شعب بانکی می یابند؟ آیا این بحران سرعت حرکت به سمت بانکداری مجازی را تسریع می کند؟ ”

به این بهانه، کوره اظهار داشت که مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی به بررسی “روندهای فن آوری در امور مالی” و تأثیر آنها بر بانک های مرکزی و قانون گذاران می پردازد.

وی افزود: “موضوعاتی از قبیل توکنیزه سازی، بانکداری آزاد و استفاده از فناوری برای حمایت از انطباق قانونی در دستور کار ما قرار دارد. ”

همچنین لازم به ذکر است که در آغاز ماه آوریل، بانک تسویه حساب های بین المللی اعلامیه ای را منتشر کرد که ادعا می کند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند خطر انتقال ویروس کرونا را از طریق اسکناس ها کاهش دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version