سرمایکس
video thumb

عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به شرکت وارن بافت در بازدهی سرمایه!

سهام شرکت Berkshire Hathaway که متعلق به وارن بافت است، از زمان مدیریت وی، شاهد افزایش قابل توجه ۹۹۷،۹۰۰ درصدی در سهام خود بوده است. اما از سوی دیگر، بیت کوین در طول تاریخ ده ساله‌ خود شاهد یک افزایش ۷۲۰ میلیون درصدی بوده است!

افزایش ۹۹۷،۹۰۰ درصدی سهام شرکت Berkshire Hathaway

ارزش سهام شرکت چند ملیتی Berkshire Hathaway از سال ۱۹۶۴ که تحت مدیریت وارن بافت، این سرمایه گذار برجسته قرار گرفت، با افزایش ۹۹۷٫۹۰۰ درصدی در سهام خود روبرو شد.

این شرکت به این دلیل شناخته شده است که تحت مدیریت یکی از سرمایه گذاران بسیار برجسته به نام وارن بافت قرار گرفته است. لازم به ذکر است که وارن بارفت در حال حاضر مدیرعامل شرکت Berkshire Hathaway می باشد.

در آخرین فهرست ارائه‌ شده توسط فوربز، وارن بافت، سومین فرد ثروتمند جهان معرفی شده و ارزش خالص دارایی‌های او ۸۲٫۵ میلیارد دلار می باشد.

افزایش ۷۲۰ میلیون درصدی قیمت بیت کوین در طول ۱۰ سال

از سوی دیگر، تنها یک دهه از عمر بیت کوین می‌ گذرد. با این حال، در طول این مدت زمان نسبتا کوتاه، قیمت این ارز دیجیتال، از اولین روز تا کنون، ۷۲۰ میلیون درصد افزایش یافته است.

جالب است که بافت، مشهورترین سرمایه ‌گذار حال حاضر، موضع بسیار انتقادی نسبت به بیت کوین دارد. در حقیقت، وی تاکنون چیزهای گوناگونی به بیت کوین نسبت داده است، وی عنوان کرد:

بیت کوین هیچ کاری نمی ‌کند. تنها یک جا نشسته است. بیت کوین شبیه یک صدف دریایی است و از نظر من سرمایه‌ گذاری محسوب نمی‌ شود. بیت کوین وسیله ‌ای برای شرط‌ بندی بوده و کلاه‌ برداری‌ های زیادی به واسطه‌ی آن صورت گرفته است. مسائل پنهان زیادی در مورد بیت کوین وجود دارد، بنابراین ضررهای زیادی در آن دیده می‌ شود. بیت کوین تاکنون چیزی تولید نکرده است.

اگر این اظهارات به نظر کافی نیست، باید گفت که او قبلا این ارز دیجیتال محبوب را یک مرگ موش تمام عیار نامیده است.

براساس گزاش بلومبرگ، به نظر می‌ رسد که شرکت Berkshire Hathaway، مبلغ ۳۴۰ میلیون دلار در یک طرح پونزی کلاهبردارانه سرمایه‌ گذاری کرده است. طبق تحقیقات بازرسان فدرال، دی سی سولار (DC Solar)، شرکت مورد حمایت بافت، از سرمایه‌‌ی سرمایه ‌گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه‌ گذاران قبلی استفاده کرده است.

بنابراین، اگر بافت، این نابغه‌ صنعت سرمایه‌ گذاری و مورد قبول همگان، نتوانسته کلاه‌ برداری بودن این طرح پونزی را تشخیص دهد، آیا ممکن است که در مورد بیت کوین نیز اشتباه کرده باشد؟

نادیده گرفتن قدرت بیت کوین

باید گفت که علی ‌رغم حرف‌ های بافت در مورد بیت کوین، عملکرد این ارز دیجیتال بسیار بهتر از شرکت وی بوده است. همچنین، شایان ذکر است که شرکت Berkshire Hathaway ، مالکیت شرکت‌های مطرحی مانند گایکو (Geico)، دوراسل (Duracell)، لانگ اند فوستر (Long & Foster) و غیره و همچنین، سهام اقلیت شرکت‌های امریکن اکسپرس، ولز فارگو و کوکا کولا را نیز کنترل می کند.

بیت کوین هیچ یک از این کارها را انجام نداده و حتی شرکتی با یک قدرت مرکزی هم محسوب نمی ‌شود. بیت کوین تنها یک پروتکل غیرمتمرکز برای پول بوده و این اطمینان را می‌ دهد که هیچ کس قوانین را نقض نخواهد کرد. این ارز دیجیتال یک نوع کلاس دارایی به شمار آمده و به کسانی که روی آن سرمایه‌ گذاری کرده‌ اند، ۷۲۲ برابر بیشتر از شرکت Berkshire Hathaway سود داده است و این در حالی است که بیت کوین تنها ده سال سن دارد.

بنابراین، در صورتی که هرکس با جان مک آفی مخالف باشد و قیمت هدف ۱ میلیون دلار برای Bitcoin را بپردازد، احتمالا ارزش تمام موارد فوق را در نظر داشته باشد. این احتمال وجود دارد که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ این اتفاق نیفتد، اما مطمئنا امکان پذیر است.

شاید وارن بافت باید در نظرش بازنگری کند و احتمالا جاستین سان تنها کسی است که می‌ تواند وی را مجبور به این انجام این کار کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version