سرمایکس
video thumb

جک دورسی: بیت کوین فرصتی برای اتحاد جهانی است!

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و اسکوئر، معتقد است که تنها بیت کوین تبدیل به ارز جهانی اینترنت خواهد شد.

بیت کوین می تواند جهان را هماهنگ کند

دورسی، که خود را یکی از مدافعان بیت کوین می نامد، در مصاحبه ای با نشریه‌ی کوارتز عنوان کرد که جهان در یک موقعیت منحصر به فرد برای تغییر سیستم مالی قرار دارد. وی گفت: ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین این تغییر را ایجاد خواهد کرد. وی به این نشریه عنوان کرد:

“این تنها فرصت ما برای ایجاد اتحاد و هماهنگی در جوامع و کشورها در سراسر جهان است. من فکر می کنم که این ارز دیجیتال وضوح بیشتری را فراهم می کند، نوآوری های بسیار بیشتری را به وجود می آورد و مهم‌تر از همه، به مردم بیشتری امکان دسترسی به پول را خواهد داد.”

با افزایش قیمت بیت کوین در دو ماه اخیر و افزایش توجه‌ رسانه‌ ها نسبت به آن، سطح آگاهی عمومی مردم نسبت به این ارز دیجیتال در حال افزایش است.

از نظر دورسی، ارز دیجیتال، یکی از دو روند بزرگ دنیا در امور مالی جهانی بوده و بیت کوین، با برند شگفت‌ انگیز خود، جایگاه نخست را از آن خود خواهد کرد. روند دیگر، همان تغییر مسیر در جهت استقرار الگوریتم خواهد بود.

وی ادامه داد: از آنجا که بیت کوین (BTC) منبع کمیابی است، این احتمال وجود دارد که همیشه در ارزش افزوده قرار بگیرد، در نتیجه این مسئله باعث می شود که در خرج کردن آن بیشتر تأمل کنید. زیرا می‌دانید که اگر امروز آن را خرج کنید، ممکن است هفته‌ی آینده گران‌تر شود. علاوه بر آن، سبب می‌ شود تا به میزان اهمیت خرید یک فنجان قهوه و یا یک مبل جدید، بهتر پی برده و با خود بگویید که آیا واقعاً به این‌ چیزها نیاز دارم؟ بنابراین فکر می‌ کنم که بیت کوین از نظر روانشناسی، موضوع جالبی است.

دورسی کمک می کند تا بیت کوین جهانی شود

همانطور که بیت کوینیست گزارش داد، جک دورسی، پس از پیوستن به جنبش مشعل لایتنینگ برای نشان دادن اثربخشی شبکه‌ لایتنینگ بیت کوین، مورد احترام کاربران ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

وی همچنین طرح های خود را مبنی بر ادغام بیت کوین در پلتفرم خدمات پرداختی اسکوئر و شبکه‌ی اجتماعی توئیتر اعلام کرد. پیش از آن نیز، در سال ۲۰۱۸ جک دورسی، به برنامه‌ی پرداختی اسکوئر، تحت عنوان کش اپ (Cash App)، کیف پول بیت کوین را اضافه کرد. علاوه بر آن، وی پروژه‌ای را به نام اسکوئر کریپتو (Square Crypt) راه‌ اندازی کرد.

زمانی که از دورسی در مورد گزینه‌ های جایگزین برای بیت کوین سؤال شد، وی با اشاره به مصاحبه‌ی اخیر خود، ارزهای دیجیتال متمرکز، خصوصاً ارز دیجیتال مخفی فیس‌ بوک را مورد انتقاد قرار داد. وی عنوان کرد:

ما به یک ارز برای اینترنت نیاز داریم. اینترنت مکانی است که توسط هیچ شرکت و یا دولتی کنترل نشده و متعلق به جهان و مردم جهان است.

این چیزی است که من می خواهم کمک کنم تا تحقق بپذیرد. من امیدوارم که همه شرکت های خصوصی بتوانند ارزش چنین پول بی سابقه ای را که همه مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند و به هیچ شرکت حقوقی تعلق ندارد را درک کنند.

همانگونه که بیت کوینیست یادآور شد، قوانین جدید جهانی که هدفشان صرافی های ارزهای دیجیتال است، سخت‌ گیری شدیدی را بر روی بلاک چین‌ های غیرمتمرکزی مانند بیت کوین نشان می ‌دهند که یک درک اشتباه نشات می گیرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version