سرمایکس
video thumb

بلومبرگ: ماهیت افزایش های بیت کوین تغییر خواهد کرد!

طی روزهای اخیر، بیت کوین در حال بهبود بنیان های خود بوده و ورود سرمایه گذاران نهادی می تواند بر عملکرد و نوسانات افزایش های آتی آن تاثیرگذار باشد.

ماهیت افزایش های بیت کوین تغییر خواهد کرد

آرون براون، نویسنده گزارش منتشر شده‌ی اخیر در بلومبرگ معتقد است که افزایش پایدار بعدی بیت کوین می تواند بیشتر اندازه گیری شود، چراکه به جای ترس از دست دادن فرصت خرید (FOMO) با بنیان ها و رویدادهای مالی جهانی هدایت می شود.

با توجه به گفته براون، تغییر ماهیت فوری رونق و انفجار بازار ارزهای دیجیتال بعید به نظر می رسد و اگر عملکرد آینده قیمت، افزایش پیشین بازار را منعکس کند، بیت کوین بیت کوین می تواند قبل از کاهش شدید دوباره‌ی قیمت ها به قیمت ۶۰،۰۰۰ دلار الی ۴۰۰،۰۰۰ دلار برسد.

براون استدلال می کند که دو افزایش پیشین بازار در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ عمدتا توسط سرمایه گذاران خرده فروشی هدایت می شدند. اما وضعیت در سال ۲۰۱۹ متفاوت است، زیرا ارزش بازار ۲۶۰ میلیارد دلاری فعلی بسیار بزرگ تر از ارزش بازار سال ۲۰۱۳ (۱میلیارد دلار) و سال ۲۰۱۵ (۳ میلیارد دلار) می باشد.

علاوه بر این، امروزه تعداد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نسبت به گذشته بیشتر شده است و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ میلیارد دلار از سرمایه گذاری ها و سرمایه های نهادی برای ساخت پلتفرم های جدید هزینه شده است.

همچنین مقررات شفاف تری در این فضا به وجود آمده و نهادهای بزرگی مانند فیس بوک، گلدمن ساکس، جی.پی. مورگان چیس و فیدلیتی در حال سرمایه گذاری در این بخش هستند. از این‌رو عملکرد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ می تواند بیشتر شود.

اگر چه چشم انداز کلی بازار این ارز دیجیتال قوی به نظر می رسد اما، براون هشدار می دهد که این موضوع احتمال حباب و سقوط بازار را نفی نمی کند و از آنجائی که این بخش به بلوغ می رسد، احتمال اینکه بازار سودهای قابل پیش بینی دارای ۲۰ درصد افزایش های پشت سرهم را به جای اصلاحات شدید ۸۵ درصد ارائه دهد که معمولا در پایان دوره های افزایشی بیت کوین اتفاق می افتد، وجود دارد.

ارائه بینش ارزشمند به وسیله قراردادهای گزینه دار بیت کوین

نگاه به داده های قرارداد گزینه دار بیت کوین، بینشی را در رابطه با چگونگی متفاوت بودن عملکرد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ ارائه می دهد. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ قراردادهای بیت کوین با بیش از ۳۰۰ درصد نوسان احتمالی معامله شدند و سرمایه گذاران معتقد بودند که احتمال اینکه بیت کوین بتواند به بالای قیمت ۱۰۰۰۰ دلار برسد، ۲۵ درصد است.

در حال حاضر، بیت کوین در قیمت یکسانی با قیمت حوالی ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ قرار دارد و همان قرارداد تقریبا با ۸۵ درصد نوسان احتمالی به فروش می رود و این بدان معنی است که شانس بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۱۰۰۰۰ دلار در یک ماه، ۱۵ درصد دارد.

بر این اساس، اگر بیت کوین به قیمت ۱۰۰۰۰ دلار برسد، انتظار می رود که این مقدار بالغ بر ۱۱،۰۰۰ دلار باشد و اگر به این قیمت نرسد، قیمت مورد انتظار ۷۵۰۰ دلار خواهد بود. در حالی که این یک شرط خطرناک است، می تواند با ریسکی که سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۷ متحمل شدند، مورد مقایسه قرار بگیرد.

مسئله‌ی همبستگی بازار

همبستگی بیت کوین با شاخص S&P 500 جهت پیش بینی عملکرد قیمت در سال ۲۰۱۹ راهنمایی هایی ارائه می دهد. هنگامی که این همبستگی در یک سه ماهه نزدیک به صفر باشد، بیت کوین مایل به ارائه سودهایی با میانگین بالا در سه ماهه بعدی است، اما نوسانات نیز افزایش می یابد.
از سوی دیگر، میانگین سود بیت کوین در واکنش به بنیان های های بازار صرف نظر از این همبستگی معمولا کمتر یا حتی منفی است.

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، همبستگی فعلی بیت کوین با شاخص S&P 500 نزدیک به ۰٫۲ است و این منطقه ای است که در گذشته نوسانات آن شدید نبوده است. براون همچنین اشاره کرد که از اواسط سال ۲۰۱۸ همبستگی بیت کوین با شاخص S&P 500 تنها برای چند ماه در اوایل سال ۲۰۱۹ در نزدیکی صفر قرار می گیرد، در حالی که همبستگی از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ نزدیک به صفر بوده است.

طبق گفته‌ی براون، به نظر می‎ رسد که بیت کوین بین همبستگی های مثبت و منفی با شاخص S&P500 تکان خورده و جهش داشته باشد و زمانی که همبستگی نزدیک به صفر باشد در آن هنگام افزایش های قیمت شدید رخ خواهد داد.

به همین دلیل، براون معتقد است که روند قیمت ها در آینده می تواند متفاوت باشد و او انتظار دارد که قیمت ها در فصل تابستان نسبت به اخبار مربوط به بنیان های بازار واکنش نشان دهند تا اینکه نسبت به فومو واکنش داشته باشند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version