سرمایکس
video thumb

نتایج یک نظرسنجی نشان داد: آمریکای لاتین و ترکیه دارای بیشترین تعداد کاربران ارزهای دیجیتال!

استفاده از ارزهای دیجیتال در سراسر جهان گسترش یافته است و یک نظرسنجی جدید نیز این روند را تائید می کند. گفتنی است؛ این نظرسنجی که توسط استاتیستا (Statista) انجام شده، نشانگر این است که شهروندان کشورهایی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، نسبت به شهروندان کشورهای ثروتمند تمایل بیشتری برای استفاده از مزایای پول دیجیتال غیرمتمرکز دارند.

این بررسی، تائید کننده‌ی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال است

این نسخه‌ی جدید نظرسنجی جهانی استاتیستا که در سال ۲۰۱۹ انجام شده است، ارائه دهنده‌ی یک دیدگاه جهانی در مورد به کارگیری ارزهای دیجیتال بوده و این مسئله را مورد بررسی قرار می د که نظر مصرف کنندگان نسبت به ارزهای دیجیتال چیست. این بررسی شامل ده ها مورد از صنایع می شود و تلاش می کند تا به سوالاتی نظیر سوالات ذیل پاسخ دهد:

چند نفر از آمریکایی ها تقاضای اشتراک ویدئو دارند؟ و جمعیتی خریداران غذا به صورت آنلاین در انگلستان چیست؟

گفتنی است که این نظرسنجی شامل بیش از ۴۰۰،۰۰۰ کاربر ارزهای دیجیتال در ۴۶ کشور دنیا می باشد.

سوال اصلی دیگری که توسط برگزارکنندگان این نظرسنجی مطرح شده است، این است که ارزهای دیجیتال تا چه اندازه در سراسر دنیا رایج شده اند؟ این سوال از هر ۱۰۰۰ نفر در هر کشور پرسیده شده است. نتایج این نظرسنجی نشان دهنده‌ی سهم پاسخ دهندگان در استفاده یا نگهداری ارزهای دیجیتال می باشد.

بر اساس خلاصه ای از این بررسی که اخیرا توسط استاتیستا منتشر شده است، آمریکای لاتین، منطقه ای است که اکثریت صاحبان و کاربران ارزهای دیجیتال را در خود جای داده است. گفتنی است که ۵ کشور از ۱۰ کشور برتر در این نمونه در جنوب مرز ایالات متحده واقع شده اند و همه آنها در پذیرش ارزهای دیجیتال اعدادی دو رقمی را به دست آورده اند. به این ترتیب که برزیل و کلمبیا، ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان عنوان کردند که در حال استفاده و یا از صاحبان دارایی های دیجیتال می باشند و بعد از آنها آرژانتین با ۱۶ درصد و شیلی با ۱۱ درصد قرار دارند.

ونزوئلا نیز کشوری است که از این خلاصه بررسی حذف شده است. گفتنی است که تورم غیرقابل کنترل، شرایط مطلوبی را برای پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین کش (BCH) ایجاد کرده است. بر اساس برنامه‌ی مارکو کوینو (Marco Coino) در حال حاضر، ۲۰۰ کسب و کار وجود دارد که پرداخت های بیت کوین کش را در کاراکاس و سایر شهرهای این کشور مورد پذیرش قرار می دهند. این احتمال وجود دارد که بازرگانان بیشتری مانند Coincoin که یک تامین کننده‌ی دستگاه های استخراج یا مایننینگ است، وجود دارند که بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال را مورد پذیرش قرار می دهند.

ارزهای دیجیتال

پذیرش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال در کشورهای ترکیه و اسپانیا در اروپای غربی

ترکیه در بین کشورهای مختلفی که در این بررسی وجود دارند، یک رهبر برجسته در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال است. این کشور که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد، طی دو سال گذشته تورم بالایی را تجربه کرده است. پایین آمدن ارزش لیر که پول ملی این کشور است، باعث شده است که ارزهای دیجیتال در این کشور با محبوبیت گسترده ای روبرو شوند. یک پنجم از شرکت کنندگان ترکیه ای که در نظرسنجی استاتیستا شرکت کرده بودند، اعلام کردند که دارای ارز دیجیتال می باشند.

اسپانیا در قاره‌ی اروپا نیز کشوری است که همواره سعی داشته تا بر مشکلات مالی و اقتصادی خود غلبه کند. اسپانیا یک کشور غربی است که با داشتن ۱۱ درصد از کاربران، بیشترین تعداد کاربران ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. گفتنی است که کشورهای اروپای شرقی و بعضی از کشورهای آسیایی در رتبه‌ی بالاتری از کشورهای توسعه یافته قرار گرفته اند. به این ترتیب که اتحادیه روسیه ۹ درصد و چین و اندونزی هر کدام ۱۱ درصد از کاربران ارزهای دیجیتال را در این نظرسنجی به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است؛ در میان کشورهای جهان اولی که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته اند، دانمارک، ۸ درصد، استرالیا ۷ درصد، بریتانیا و ایالات متحده هرکدام به ترتیب ۶ درصد و ۵ درصد و فرانسه و آلمان هرکدام ۴ درصد و در کمال تعجب، تنها ۳ درصد از مشارکت کنندگان ژاپنی تائید کردند که دارای تجربه به کارگیری ارزهای دیجیتال می باشند. این در حالی است که ژاپن از نظر وضع قوانین و مقررات به نظر می رسد که به عنوان رهبر پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version