سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی روسیه قصد دارد با مسدود کردن پرداخت‌های کارت‌ بانکی، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را محدود کند

بانک مرکزی روسیه در حال بررسی راه‌های مختلف برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری مردم در ارزهای دیجیتال است. یک گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که یکی از گزینه‌های روی میز مقامات بانک مرکزی مسدود کردن پرداخت‌های کارت بانکی به گیرندگان خاص مانند صرافی‌های ارز دیجیتال است. با این حال، نشست اخیر مجلس دومای روسیه نشان می‌دهد که موضع این مقام تندرو توسط سایر نهاد‌های دولتی در مسکو حمایت نمی‌شود.

بانک مرکزی روسیه مکانیسم‌هایی را برای محدود کردن سرمایه‌گذاری‌ بر روی ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرد

نسخه روسی مجله فوربس (Forbes) به نقل از منابع آگاه می‌گوید که بانک مرکزی روسیه (CBR) در گفتگو با فعالان بازار مالی، چندین رویکرد برای محدود کردن دسترسی سرمایه‌گذاران داخلی به ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار داده است. به گفته آندری میخایلیشین (Andrey Mikhaylishin) بنیان‌گذار یک پروژه ارز دیجیتال، یکی از گزینه‌های مورد بررسی بانک مرکزی مسدود کردن پرداخت کارت‌های بانکی به پلتفرم‌های ارز دیجیتال است.

مقامات مالی ممکن است بانک‌ها را ملزم کنند تا اجازه پرداخت به محل‌های خاص که در دسته‌بندی تجاری خاص (MCC) قرار می‌گیرد را ندهند. MCC شامل اعداد چهار رقمی است که به پلتفرم‌ها و گیرندگان پرداخت‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، اختصاص داده می‌شود. مجله فوربس در ادامه گزارش خود خاطرنشان می‌کند که کد مورد استفاده صرافی‌ها و پلتفرم‌های ارز دیجیتال ۶۰۵۱ است. میخایلیشین می‌گوید که این ایده ابتدا توسط یک کارمند بانک مرکزی بیان شده است.

بانک مرکزی روسیه می‌تواند به بانک‌های تجاری (Commercial bank) کشور توصیه کند که علاوه بر مسدود کرده حساب‌های اشخاص مشکوک، حساب ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال را نیز مسدود کند، اما بانک‌های تجاری روسیه هنوز موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال را اعلام نکرده‌اند. این ایده باید توسط یک کارگروه در مجلس روسیه بررسی شود که اکنون در حال بررسی قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال است.

معاون فرماندار، اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova) به صراحت اعلام کرد که نهاد‌های نظارتی در حال تهیه پیش‌نویس قانونی نیستند که ارزهای دیجیتال را به طور کلی ممنوع کند، اما در همان زمان، او بر مخالفت قاطع بانک مرکزی بر ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند. یکی از کارمندان مجله فوربس که در جلسه روز سه‌شنبه مجلس روسیه حضور داشته، می‌گوید که اسکوروبوگاتووا گفته است که بانک مرکزی قصد دارد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.

بانک مرکزی روسیه در رویکرد خود نسبت به ممنوع کردن ارزهای دیجیتال تنها است

موضع تندرو بانک مرکزی روسیه به طور کامل توسط سایر مقامات حمایت نمی‌شود. معاون خدمات نظارت مالی فدرال روسیه، هرمان نگلیاد (Herman Neglyad) پیشنهاد کرد که ارزهای دیجیتال اجازه گردش مالی را داشته باشند و در کنار آن کنترل‌ها و قوانین سفت و سخت بر جریان‌های مالی فضای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی اعمال شود. الکسی مویسف (Alexey Moiseev)، معاون وزیر دارایی محدود کردن پرداخت ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کرد، اما فقط برای سرمایه‌گذارانی که واجد شرایط نیستند.

با توجه به محاسبات خود بانک مرکزی روسیه، حدود ۱۰ میلیون شهروند روسیه قبلاً یک یا چند رمزارز خریداری کرده‌اند و اکنون برای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال بسیار دیر شده است. بر اساس گزارش انجمن مالی ارزهای دیجیتال، ۱۷٫۴ میلیون نفر در روسیه کیف پول ارز دیجیتال دارند و تعداد واقعی ممکن است از این تعداد بیشتر باشد چرا که آمار سرمایه‌گذارانی که از VPN استفاده می‌کنند ثبت نمی‌شود.

مقامات روسیه اکنون می‌دانند که ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال می‌تواند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کند، چرا که چنین اقدامی مالکیت دارایی‌های آنان را غیرقانونی می‌کند. برآوردها و بررسی‌ اجمالی از ثبات مالی بانک مرکزی روسیه در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که حجم سالانه تراکنش‌های ارز دیجیتال که توسط مردم انجام شده است حدود ۵ میلیارد دلار است. به گفته رئیس کمیته بازار مالی مجلس روسیه، آناتولی آکساکوف، مردم روسیه بیش از ۶۷ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location