سرمایکس
video thumb

افزایش نرخ هش بیت‌ کوین نشان‌دهنده‌ی افزایش اعتماد به این ارز دیجیتال است

داده های سایت blockchain.com نشان می ‌دهد که نرخ هش بیت کوین در تاریخ ۲۹ ژوئن به ۶۸،۶۳۸،۹۹۲ تراهش در ثانیه رسید که بالاترین میزان نرخ هش شبکه بیت کوین می‌ باشد. گفتنی است که نرخ هش بیت کوین از اواسط ماه دسامبر سال گذشته روند صعودی داشته است و نسبت به آن زمان، ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که نرخ هش بیت کوین در حال حاضر به ۶۹،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ هش در ثانیه رسیده است. این مقدار از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به میزان ۲ برابر و از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۰ برابر افزایش داشته است.

نرخ هش بیت کوین بر ارزهای دیجیتال رقیب غلبه کرده است

نرخ هش به سرعت انجام عملیات در بلاک چین، اشاره دارد. به عبارت دیگر، نرخ هش به این موضوع اشاره دارد که ماینرها چه میزان توان محاسباتی به شبکه ارائه می‌ دهند. در پایان ماه ژوئن، نرخ هش شبکه بیت کوین برابر با ۶۸٫۶۳۸٫۹۹۲ تریلیون هش در ثانیه بود.

برای مقایسه می‌ توان گفت که در همین روز، نرخ هش اتریوم و لایت کوین که پس از بیت کوین، مهم ترین کوین های استفاده کننده از گواه اثبات کار می ‌باشد به ترتیب به ۱۷۴٫۷ و ۴۳۴٫۶ تراهش در ثانیه رسید که در مقایسه با بیت کوین بسیار ناچیز می‌ باشد.

مقایسه‌ی نرخ هش یک ساله بیت کوین، اتریوم، و لایت کوین

تسلط نرخ هش بیت کوین، شهرت این ارز دیجیتال را به عنوان ایمن ترین شبکه و همچنین موقعیت آن را به عنوان رهبر بازار توجیه می‌ کند. تد شابکوف (Ted Shabecoff)، یکی از نویسندگان هکرنون (Hackernoon) در این باره عنوان کرد:

بیت کوین به طور گسترده به عنوان ایمن ترین و قدیمی ترین دارایی دیجیتال موجود در نظر گرفته می ‌شود و قیمت و نرخ هش آن گویای عملکرد بسیار بهتر بازار ارزهای دیجیتال می‌ باشد. بیت کوین برخلاف لایت کوین، به این زودی ها شاهد نصف شدن پاداش استخراج که هر چند سال رخ می دهد، نخواهد بود. با این حال، قبل از ماه می سال ۲۰۲۰، با نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، نرخ هش این دارایی دیجیتال و قیمت آن مطمئنا با افزایش روبرو خواهد شد.

نرخ هش سنجش مناسبی برای نوسان قیمت نیست

به این ترتیب، نرخ هش، شاخص مفیدی برای سنجش اعتبار کاربران به شبکه می‌ باشد، اما استفاده از آن به عنوان یک معیار سنجش برای اندازه گیری نوسانات قیمت آینده، مشکل ساز است، زیرا رابطه بین نرخ هش و قیمت بیت کوین مقداری پیچیده تر است.

قیمت بیت کوین نیروی محرکه آن است، بنابراین افزایش و کاهش قیمت بیت کوین باعث افزایش و کاهش نرخ هش آن نیز می‌ شود. کریستوفر بندیکسن (Christopher Bendiksen)، رئیس تیم تحقیقاتی کوین شر (CoinShare) این موضوع را با توضیح فرآیند استخراج بیان می‌ کند:

همانند سایر صنایع مبتنی بر سرمایه، تاخیر در روند صعودی به دلیل فاصله زمانی بین تصمیم گیری برای سرمایه گذاری و اقدام به آن است. برای بسیاری از افراد حاضر در استخراج بیت کوین، این فاصله زمانی، ماه ها به طول می‌انجامد و بستگی به نزدیکی و روابط آنها با تولیدکنندگان تجهیزات استخراج دارد.

البته در شرایطی که استخراج بیت کوین سودآور نباشد، تجهیزات فورا خاموش می شوند. این یعنی:

بنابراین، نرخ هش طی چند ماه در افزایش قیمت تاخیر ایجاد می کند، اما به کاهش قیمت ها بسیار سریع واکنش نشان می دهد.

تعداد ماینرهایی که به شبکه اضافه می شوند نیز در بالاترین حد خود قرار دارد

در همین حال، نرخ هش شاخص مناسبی برای سلامت شبکه است. کریس دیرز (Chris DeRose)، مدیر انجمن بنیادcounterparty درباره‌ی اینکه نرخ هش، معیاری برای تعیین علاقه مندی ماینرهاست و ارتباط آن با سختی ماینینگ صحبت کرد:

از آنجایی که ماینرهای بسیار زیادی وجود دارند، هشینگ نیز بیشتر خواهد شد. هر دو هفته و به نظرم پس از هر ۲۰۱۶ بلاک، سختی ماینینگ شبکه تنظیم خواهد شد و زمان سطح سختی جدید نیز رسیده است. بنابراین هنگامی که سختی را تغییر می‌دهید، ماینرها یا به سیستم وارد شده یا از آن خارج می‌ شوند.

نمودار سختی استخراج بیت کوین

این حال، با وجود ماینرهای فعلی که در بالاترین سطح همیشگی خود از نظر تعداد می‌ باشند و تعداد ماینرهای که به شبکه وارد می شوند، چشم انداز خوبی از آینده در نظر گرفته می‌ شود. در مجموع، این شاخص ها نشان می‌ دهند که اعتماد به بیت کوین هرگز بیشتر نشده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version