سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هرآنچه که نیاز است درباره کارمزد تراکنش بیت کوین بدانید

معاملات ارزهای دیجیتال به سادگی انتقال پول های بانکی نیست، موارد مختلفی از جمله کارمزد، شبکه بلاک چین و ارزهای انتخابی وجود دارد که می تواند منجر به تایید نشدن یا لغو تراکنش شما شود. در ادامه این مقاله می خواهیم هرآنچه نیاز است درباره کارمزد بیت کوین بدانید را بررسی کنیم.

کارمزد تراکنش بیت کوین چیست؟

کارمزد تراکنش به عنوان تفاوت مقدار بین بیت کوین ارسالی و دریافتی محاسبه می شود. این کارمزد، در ظاهر نشان دهنده این است که کاربر با چه سرعتی می خواد که تراکنش در بلاک چین تایید شود، این تایید توسط تاییدکنندگان و استخراج کنندگان بیت کوین انجام می شود که با تایید یک بلوک در بلاک چین، تمام تراکنش های موجود در آن را تایید می کنند.

اما چرا تایید به صورت خودکار انجام نمی شود؟ زیرا یک مرکز واحد مانند بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد و نحوه فعالیت کاربر به کاربر، باعث شده است که اعتبارسنجی بلاک های جدید ملزم به کار محاسباتی و انرژی زیادی باشد. در اینجا است که استخراج کنندگان وارد می شوند و دلیل تایید تراکنش توسط آنها، دریافت پاداش است. این پاداش همان کارمزدی است که شما در هنگام انتقال و معاملات ارزهای دیجیتال پرداخت می کنید. هرچه پاداش بیشتر باشد، تراکنش توسط استخراج کنندگان بیشتری انجام و تایید می شود. حفظ امنیت و پویایی بازار نیازمند حفظ استخراج کنندگان بازار است که پرداخت کارمزدها نقش مهمی در نگهداری آنها دارد.

کارمزد معاملات چگونه تعیین می شود؟

هزینه های تراکنش براساس حجم داده تراکنش و تراکم شبکه محاسبه می شود. از آنجایی که یک بلوک می تواند فقط ۴ مگابایت داده را در خود جای دهد، تعداد تراکنش هایی که می توانند در یک بلوک اجرا شوند محدود است. بنابراین، برای یک تراکنش بزرگتر به داده های بلوک بیشتری نیاز است. در نتیجه، کارمزد تراکنش های بزرگتر معمولا براساس هر بایت محاسبه می شود.

هنگامی که از یک کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین برای ارسال تراکنش استفاده می کنید، کیف پول معمولا گزینه ای برای انتخاب کارمزد در اختیار شما قرار می دهد. این هزینه برحسب ساتوشی به ازای هر واحد داده تعیین می شود (در یک بیت کوین ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی وجود دارد)، سپس این نرخ که sats/vByte شناخته می شود در اندازه تراکنش شما ضرب می شود تا کل کارمزدی که باید پبردازید به دست آید.

اگر می خواهید تراکنش شما فورا تایید شود، نرخ کارمزد می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر برایتان مهم نیست که مقداری منتظر بمانید، معمولا صرف دو  sats/vByte این امکان را به شما می دهد تا در فاصله زمانی کمتر از یک روز تا یک هفته تراکنش را انجام دهید. پس کارمزد تراکنش می تواند تعیین کننده سرعت انتقال و تایید تراکنش باشد.

هنگامی که یک کاربر تراکنش را آغاز می کند، تراکنش به Mempool (معاملاتی که هنوز در بلاک چین قرار نگرفته اند) می رود. استخراج کنندگان سپس انتخاب می کنند که کدام تراکنش ها را اعتبارسنجی کنند و در بلوک بگنجانند. زمانی که تراکنش های معوقه ای در انتظار اعتبارسنجی وجود دارد، استخراج کنندگان ابتدا تراکنش هایی را با نرخ های کارمزد بالاتر را انتخاب و پردازش می کنند. اکثر استخراج کنندگان تراکنش هایی را که نسبت کارمزد به بایت بالایی دارند را در ابتدا پردازش می کنند. هنگامی که تراکنش های شبکه شروع به کاهش کند، کارمزد تراکنش ها نیز کاهش می یابد.

صرافی های بیت کوین مانند سرمایکس که خریداران و فروشندگان را به هم متصل می کنند، کارمزد خود را به دو صورت محاسبه می کنند: کارمزد ثابتی برای هر تراکنش در نظر می گیرند که براساس روند بازار و حجم کل تراکنش ها در ۳۰ روز گذشته تعیین می شود، یا از ساختار کارمزد طبقه بندی شده استفاده می کنند که بسته به حجم کل دلار معامله شده در تراکنش کارمزد را تعیین می کنند.

سیستم کارمزد، برای تشویق معامله گران به فعالیت مکرر طراحی شده است، در نتیجه هزینه های معاملات با ارزش و تعداد بالا کاهش می یابد و کارمزد تراکنش های کوچک و نادر اغلب بیشتر است.

تراکنش بیت کوین چقدر طول می کشد؟

میانگین زمان تایید تراکنش بیت کوین یا وضعیت تراکنش بیت کوین تحت تاثیر عواملی مانند کل فعالیت شبکه، نرخ هش و کارمزد تراکنش است.

زکام حدودی برای تایید پرداخت های بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است. اما زمان انجام تراکنش بیت کوین می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر شبکه بیت کوین بار بیش از حد داشته باشد، تراکنش های بیشتری در Mempool قرار می گیرد و کاربران برای اینکه تراکنش ها سریع تر انجام شود نیازمند پرداخت کارمزد بیشتری هستند.

مورد مشابه در آوریل سال ۲۰۲۱ رخ داد که کارمزد به بیش از ۵۸ دلار رسید. با این حال این کارمزد ها می تواند بسیار متغیر باشد و در نوامبر همان سال، با تقریبا ۶۰ درصد کاهش کارمزد ها از ۴٫۴ دلار به ۱٫۸ دلار رسید. کاهش هزینه ها می تواند با از دست دادن علاقه استخراج کنندگان بیت کوین به پردازش تراکنش ها مرتبط باشد. در نتیجه دشواری استخراج کاهش می یابد. تراکم زدایی mempool، که مجموعه ای از تمام تراکنش های تاییده نشده است، دلیل محتمل دیگری برای کاهش هزینه تراکنش است.

هنگامی که یک تراکنش را به شبکه بیت کوین ارسال می کنید، تا زمانی که تایید شود در mempool باقی می ماند. از آنجایی که اندازه هر بلوک بیت کوین به ۱ مگابایت محدود می شود، یک mempool بزرگ می تواند استخراج کنندگان را به سمتی حرکت دهد که تراکنش های سودآورتر را اولویت قرار دهند.

چطور زمان مورد نیاز برای تراکنش بیت کوین را بررسی کنیم؟

وبسایت های Statista و Blockchain.com دو منبع عالی برای تخمین میانگین زمان لازم برای تکمیل تراکنش یا انتقال بیت کوین هستند. این وبسایت ها همچنین می توانند در انتخاب کارمزد مورد نیاز به شما کمک کنند.

در حال حاضر با ماهیت کارمزد و چرایی پرداخت آن آشنا شده اید، پس حتما می دانید که اگر کارمزد کمی انتخاب کنید، تراکنش شما در لیست تایید نشده ها باقی می ماند، هرچند نیاز به نگرانی نیست چون ممکن است مدت زمان بیشتری نیاز باشد اما در نهایت توسط استخراج کنندگان انجام می شود.

چگونه سرعت تراکنش های بیت کوین را افزایش دهیم؟

اولین قدم، می تواند افزایش کارمزد پرداختی باشد. اما روش های دیگری نیز وجود دارد. یکی از آنها، انجام تراکنش در ساعات خارج از اوج مصرف است. وبسایت Blockchain.com می تواند این آمار را در اختیار شما قرار دهد.

BTC Nitro از دیگر وبسایت هایی است که به عنوان شتاب دهنده تراکنش ها عمل می کند و با کاهش زمان لازم برای تایید، سرعت انجام تراکنش بیت کوین را افزایش می دهد. این سرویس پولی است اما سرویس دیگری به نام BitAccelerate به شکل رایگان این کمک را به شما انجام می دهد.

چگونه تراکنش های تایید نشده بیت کوین را تعمیر یا بازیابی کنیم؟

تراکنش های تایید شده بیت کوین قابل برگشت نیست، اما آیا می توانید تراکنش های تایید نشده بیت کوین را لغو کنید؟ بله، اگر بلاک چین تراکنش بیت کوین را در عرض ۲۴ ساعت تایید نکند، تراکنش های تایید نشده بیت کوین را می توان لغو کرد. تا زمانی که ۳ استخراج کننده ارزدیجیتال از طریق فرآیند استخراج تراکنش را تایید نکنند، تراکنش تایید نشده در نظر گرفته می شود.

اگر تراکنش توسط کیف پول بیت کوین انجام شده است، باید بررسی کنید که آیا کیف پول به شما امکان لغو را می دهد یا خیر. قبل از ارسال بیت کوین همواره این مورد را چک کنید.

اگر بیت کوین را به آدرس های اشتباه مانند کیف پول اتریوم بفرستید چه اتفاقی رخ می دهد؟

از نظر فنی امکان  ارسال بیت کوین به آدرس کیف پول های اتریوم وجود ندارد و اگر آدرس کیف پول اتریوم را وارد کنید به شما هشدار داده می شود. اما اگر بیت کوین به هر طریقی، به کیف پول اشتباه یا اتریوم ارسال شود، قابل بازیابی نیست. به همین دلیل همواره قبل از ارسال بیت کوین و ارزهای دیجیتال به دیگر آدرس ها، باید آدرس مقصد را بررسی کنید. زیرا در تقریبا تمامی رمزارزها، امکان لغو یا برگشت وجه پس از انتقال و تایید وجود ندارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version