سرمایکس
video thumb

وسترن یونیون همکاری با ارزهای دیجیتال را پذیرفت

مدیر عامل شرکت نقل و انتقالات مالی بین المللی وسترن یونیون (Western Union) از آمادگی این شرکت برای پذیرش و انتقال انواع ارزها از جمله ارزهای دیجیتال خبر داد.

«اودیلون آلمدیا» در گفتگوی اخیر خود با رویترز اعلام کرد که از نظر وی هیچ تفاوت محسوسی میان ارزهای مختلف و سیستم پرداخت‌های روزانه وجود نداشته و این سرویسی است که وسترن یونیون برای سالها در حال ارائه آن به مشتریان خود است.

میدر عامل وسترن یونیون همچنین تاکید کرد: ما در حال حاضر با ۱۳۰ ارز کار می‌کنیم. اگر روزی احساس کنیم که باید از ارزهای دیجیتال در پلتفرم نقل و انتقالات مالی خود استفاده کنیم، پس آنها را به این جمع اضافه خواهیم کرد. من فکر می‌کنم ارزهای دیجیتال به یکی از امکانات ارزی و یا سرمایه‌ای برای پلتفرم ما در سرتاسر جهان بدل شده و میان مردم و شرکت‌های تجاری مختلف مورد مبادله قرار خواهد گرفت. اگر این اتفاق روی دهد، آنگاه ما از این ارزها در پلتفرم خود استفاده خواهیم کرد.

گفته می‌شود این اظهارات مدیر عامل وسترن یونیون نشان دهنده پتانسیل فعلی بلاک چین‌ها برای ورود به عرصه مبادلات ارزی جهان می‌باشد.

بنابراین ما اکنون از قابلیت پذیرش ارزهای دیجیتال در پلتفرم وسترن یونیون مطمئن شده‌ایم. اما سوال اینجاست که این شرکت چه برنامه‌ای در پیش دارد؟

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد این ادعای مدیر عامل وسترن یونیون در خصوص یکی بودن ماهیت ارزهای مختلف به ویژه ارزهای دیجیتال برای این شرکت شبیه به یک ادعا باشد. مساله نوسان شدید قیمت این ارزها همواره یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی این صنعت نو پا بوده که با وجود این مشکل نمی‌توان ادعا کرد هیچ تفاوتی میان آنها با ارزهای فیات وجود ندارد. پیش از هرگونه اقدام موثر در این زمینه، ارزهای دیجیتال می‌بایست کنترل و مدیریت این نوسان قیمت را در دست بگیرند.

آلمدیا نیز طی سخنان خود به این موضوع اشاره داشته وی می‌گوید: مساله نوسان قیمت باید از طریق تثبیت قیمت این دسته از ارزها در برابر ارزهای قدرتمندی همچون دلار حل شود.

گفته می وشد ارزهای دیجیتال با ثبات می‌توانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند.

وسترن یونیون و مساله بلاک چین

همانطور که می‌دانیم وسترن یونیون مدتی است فعالیت بلاک چینی خود را آغاز کرده است. این شرکت در مشارکت با ریپل، کار آغاز پرداخت آزمایشی بلاک چینی خود به صورت سریعتر و ارزانتر را شروع کرده است.

البته این آزمایش‌ها همچنان در حال انجام بوده و این بلاک چین نیز هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده است.

رویکرد مثبت آلمدیا در قبال ارزهای دیجیتال نشان دهنده موضع متفاوت از اظهارات «حکمت ارسک»، دیگر مدیر ارشد وسترن یونیون در ماه ژوئن است. وی گفته بود هر وقت مردم صورتحساب بیمارستان خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت کردند، وسترن یونیون نیز امکان برقراری این نوع سیستم پرداخت را برای آنها فراهم خواهد کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version