سرمایکس
video thumb

اتهام پیش استخراج (premining) بیت کوین پرایوت (BTCP)، باعث کاهش قیمت ها شد

لیست عناوین این مطلب

اتهام پیش استخراج (premining) باعث شده قیمت بیت کوین پرایوت (Bitcoin Private)، فورک‌های بیت کوین و ZClassic کاهش یابد. پیش استخراج به معنی تولید و استخراج تعدادی سکه رمزنگاری شده است که قبل از مصرف  عمومی انجام شود. تیم بیت کوین پرایوت گفته است که این موضوع را پیگیری می‌کند

عرضه اولیه بیت کوین پرایوت به عنوان مبلغی از مقدار پول پرداخت نشده بیت کوین در آن زمان (حدود ۱۶٫۸ میلیون)، ZClassic (حدود ۳٫۴ میلیون) و یک برنامه ماینر ۶۲۵۰۰ واحدی کوچک تعیین شد که آن را به حدود ۲۰٫۴ میلیون رساند. با این حال، حدود ۲٫۰۴ میلیون بیت کوین پرایوت اضافی ایجاد شده که به احتمال زیاد حاصل عملیات پیش استخراج است و جدا از آن، حدود ۳۰۰ هزار بیت کوین پرایوت به صرافی ها منتقل شده است. ریشه مشکل آنجاست که بیت کوین پرایوت پذیرش کافی نداشت؛ بنابراین آن ۳۰۰ هزار واحد مشکل‌ساز شدند چرا که ۱۰ درصد بیت کوین پرایوت در چرخه را تشکیل دادند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Coinmtrics (یک شرکت تجزیه و تحلیل سرمایه ارزی دیجیتال) انجام شد، می‌توان مشاهده کرد که وایت پیپر بیت کوین پرایوت و آمار کوین‌های اصلی آن یعنی بیت کوین و ZClassic، عدد ۲۰٫۴ میلیون بیت کوین پرایوت را در زمان بهره برداری نشان می‌دهد. حتی پس از فکتورینگ سود ماینینگ و مقدار بلاک ماینینگی که تا کنون انجام شده، با داشتن کمی اطلاعات این تیم توانست نشان دهد که تعداد کوین‌های بیشتری نسبت آنچه که باید باشد در گردش است.

تیم تحقیقاتی می‌گوید: Mainnet بیت کوین پرایوت ابتدا در مارس سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این یعنی ۲۱ میلیون کپ که شکسته شده بود ماه‌ها قابل شناسایی بود.

در مجموع، ۲٫۰۴ میلیون بیت کوین پرایوت ایجاد شده و در وایت پیپر مشخص نشده و نباید به طور کلی وجود داشته باشد. تیم بیت کوین پرایوت مدعیست که در بیت کوین پرایوت، پیش استخراج وجود نداشته است و مرورگر بلاک بیت کوین پرایوت، علامتی از وجود مبلغ اضافی به ما نمی‌دهد. اکانت رسمی توییتر تیم بیت کوین پرایوت نوشت: ما در جریان اتهام پیش استخراج اخیر هستیم و آن را دنبال می‌کنیم. به محض این که اطلاعات دقیق‌تری به دستمان برسد شما را مطلع خواهیم کرد.

یکی از کاربران نوشته است:

من دوباره همه بیت‌ کوین پرایوت های خودم رو تخلیه کردم. شرم بر این سیستم باد.

معنی تکنولوژی خوب این حجم از فساد نیست. ارز فقط زمانی ارزش داره که کسی ازش پشتیبانی کنه. این یک استدلال سختگیرانه برای ارز دیجیتال هست اما بیت کوین پرایوت به حدی فاسد شده که حتی نمی‌تونه برای سختگیربودن این نظریه دلیل بیاره!

جامعه کاربران، تیم بیت کوین پرایوت را به خاطر اتهامات فساد که در ماه می امسال به وجود آمد سرزنش می‌کند. این اتهامات که در قالب یک پست در سایت Medium توسط یکی از بنیان‌گذاران یعنی Rhett Creighton ارسال شد، باعث شد چندین چت گروهی که پر از رفتارهای مشکوک بوده و نشان‌دهنده فسادی بسیار بزرگتر بود فاش شود.

او نوشت:

من الان در حال بلاک کردن کسایی هستم که توهین و اتهام دروغین رو بدون هیچ سندی منتشر کردن که من دخالت یا آگاهی نسبت به هک کردن بیت کوین پرایوت و ایجاد تورم داشتم 

یکی دیگر از کاربران توییتر می‌نویسد:

کارهای مشکوک زیادی از آغاز بیت کوین پرایوت وجود داشته و به بدنام شدن ارزهای دیجیتال منجر شده.

بیت کوین پرایوت در ۲۴ ساعت حدود ۲۲ درصد سقوط کرد و این سقوط پس از انتشار گزارش Coinmetrics بود. پیش از آن، این ارز تقریبا دوره پایداری را می‌گذراند به طوری که در هفته گذشته فقط ۴ درصد سقوط قیمت را تجربه کرد.

نمودار قیمت بیت کوین پرایوت (BTCP)

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version