سرمایکس
video thumb

رئیس جدید بانک مرکزی اروپا یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال است؛ این مسئله برای بیت‌کوین به چه معناست؟

سرمایه گذاران و طرفداران بیت کوین و بازارهای متراکم ارزهای دیجیتال مدت‌هاست، معتقدند که اصل نهایی پذیرش ارزهای دیجیتال زمانی یافت می شود که دولت ها و بانک های مرکزی رویکرد دوستانه ای نسبت به فناوری های نوظهور اتخاذ کنند.

اکنون، نامزدی که جایگزین رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) است، خود از طرفداران ارزهای دیجیتال بوده و علاقه فراوانی نسبت به اینکه استفاده از فن آوری های نوظهور چه تاثیری بر شکل گیری اقتصاد جهانی آینده خواهند داشت، نشان داده است.

آیا این مسئله که رئیس بانک مرکزی اروپا از طرفداران ارزهای دیجیتال است، به پذیرش گسترده‌ی آنها کمک خواهد کرد؟

کریستین لاگارد (Christine Lagarde) که در تاریخ ۱ نوامبر سال جاری جایگزین ماریو دراگی (Mario Draghi) به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی اروپا می شود، مدت هاست که علاقه خود را نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال نشان داده است و حتی از ارزهای دیجیتالی پشتیبانی شده توسط دولت ها که می توانند کارایی اقتصاد این کشورها را افزایش دهند، حمایت می کند.

در ماه آوریل، لاگارد با CNBC مصاحبه ای انجام داد و در آن مصاحبه به صراحت عنوان کرد که در حال حاضر، ارزهای دیجیتال و بلاک چین سیستم را متحول می کند.

وی گفت: “من فکر می کنم نقش خرابکاران و هر چیزی که در حال استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده است، حتی اگر آن را رمزنگاری، دارایی های دیجیتال، ارزهای دیجیتال یا هر چیز دیگری بنامید … به وضوح سیستم را متحول می کند.” وی افزود: ما نمی خواهیم سیستم را دچار تغییر و تحول زیادی بکنیم، چرا که در این صورت ثبات مورد نیاز را از دست خواهیم داد.

اگر چه هیچ راهی برای انکار این مسئله وجود ندارد که بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال متحول کردن سیستم هستند یا حداقل توانایی این کار را دارند.

آیا لاگارد بیت کوین را می پذیرد یا بر روی گزینه های متمرکز تکیه می کند؟

اگرچه رئیس بعدی بانک مرکزی اروپا نسبت به رئیس قبلی رویکرد دید بازتری در مورد ارزهای دیجیتال دارد، اما این مسئله را باید ذکرکنیم که ظاهرا، لاگارد علاقه‌ی بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال متمرکز دارد تا ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزی مانند بیت کوین.

ماتی گرینسپن (Mati Greenspan)، تحلیلگر ارشد بازار در eToro، در ایمیلی توضیح داد که در حال حاضر وی به ارز دیجیتال جی پی مورگان (JPM coin) و مونرو (XRP) علاقه نشان داده است. وی افزود:

البته وی قبلا به ارزهای دیجیتالی که توسط دولت پشتیبانی می شوند و توکن هایی مانند XRP و JPM coin علاقه نشان داده است.

علاوه بر این، گرینسپن توضیح داد که مطمئنا تمرکز اصلی لاگارد به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا بر روی ارزهای دیجیتال نخواهد بود، چراکه چالش اصلی وی این است که “اتحاد و رفاه را برای کشورهای مختلف اتحادیه اروپا به ارمغان بیاورد و احتمالا تسهیل سیاست های پولی (QE) بر چشم انداز دیجیتال مقدم خواهد بود.”

بدون توجه با اینکه، آیا ارزهای دیجیتال، بیت کوین یا بلاک چین، یکی از مواردی خواهند بود که لاگارد بر روی آنها متمرکز خواهد شد یا خیر، علاقه‌ و دیدگاه روشن وی نسبت به این فناوری برای این صنعت مثبت خواهد بود و منجر به پذیرش گسترده‌ی آنها خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version