سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بایننس به دلیل ازدحام بالای شبکه، برداشت‌های توکن‌‌های Luna و UST را موقتاً متوقف کرد

کاهش ۳۰ درصدی قیمت توکن لونا شبکه ترا که توسط سرمایکس گزارش شد، باعث شد که توجه‌های زیادی به سمت این رمزارز و شبکه بلاک‌چین آن یعنی ترا (Terra) جلب شود و تحلیل‌های زیادی راجع به چشم اندازه توکن این شبکه ارائه شود. با این حال، امروز صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، بایننس اعلام کرد که برداشت توکن‌های لونا شبکه ترا و استیبل‌کوین آن را به حالت تعلیق درآورده است.

قیمت استیبل‌کوین شبکه ترا اخیراً به زیر قیمت ۱٫۰۰ دلار سقوط کرده است و به نظر می‌رسد که دلیل آن کاهش شدید فروش گسترده توکن لونا توسط سرمایه‌گذاران باشد. به دنبال وضعیت آشفته اکوسیستم ترا، صرافی بایننس تصمیم گرفت که تمام برداشت‌های مرتبط به توکن‌های لونا و ترا یو‌اس‌دی (UST) را به حالت تعلیق درآورد.

به گفته بایننس، این تصمیم به دلیل حجم بالای درخواست برای فروش توکن‌ ترا یو‌اس‌دی بوده است که منجر به کندی و ازدحام شبکه شده است. بایننس ضمن معذرت خواهی از کاربران خود اظهار داشت که با پایدار شدن شبکه و کاهش حجم برداشت‌های ناموفق، صرافی بایننس فروش و برداشت برای این توکن را دوباره باز خواهد کرد.

با این حال، یکی از تحلیلگران این اقدام صرافی بایننس را زیر سؤال برد و آن را خلاف قوانین و ارزش‌های ذاتی غیرمتمرکز بودن و تمرکززدایی دانست. غیرمتمرکز بودن از شعارها و اهداف مهم جامعه ارزهای دیجیتال است که اعتبار آن بر اساس این غیرمتمرکز بودن بنا شده است. این تحلیلگر این اقدام صرافی بایننس را مشابه با رویکرد مؤسسات مالی سنتی متمرکز اعلام کرد.

صرافی بایننس کاربران زیادی در سراسر جهان دارد که امروز از برداشت وجوه ترا یو‌اس‌دی خود توسط صرافی منع شده‌اند. جامعه ارزهای دیجیتال به دنبال این اتفاق این عبارت را یک صدا تکرار کردند: “توکن‌های شما نیستند، حساب‌های شما نیستند.” این تعلیق توسط صرافی بایننس برای آن به یک عیب بزرگ تبدیل خواهد شد و آن را به یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز در چشم دیگران تبدیل خواهد کرد.

در حالی که بلاک‌چین ترا به تلاش خود برای یافتن یک راه حل مناسب جهت جلوگیری از کاهش ارزش ترا یو‌اس‌دی ادامه می‌دهد، به نظر می‌رسد که بسیاری از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال و کار آفرینانی چون بنیان‌گذار شبکه پالی‌گان از بنیان‌گذار و مدیرعامل شبکه ترا و بنیاد آن حمایت کردند. در ۱۸ آوریل، ترا یو‌اس‌دی استیبل‌کوین صرافی بایننس را کنار زد و بعد از تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) به سومین استیبل‌کوین بزرگ بازار تبدیل شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، ارزش کل بازار ترا یو‌اس‌دی در ۳۰ روز گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و به حدود ۱۷٫۵ میلیارد دلار رسیده بود که کمی بالاتر از استیبل‌کوین بایننس با ارزش بازار ۱۷٫۴۶ میلیارد دلار قرار داشت. با آشفتگی که بازار و اکوسیستم ترا را فراگرفته، موقعیت این دو استیبل‌کوین تغییر کرده است. در زمان نگارش این مقاله، بایننس در جایگاه نهمین ارز دیجیتال برتر بازار و ترا یو‌اس‌دی در جایگاه دهم قرار گرفته بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location