video thumb

احتمال افزایش قیمت ۳۵ درصدی توکن سولانا: چقدر این احتمال به واقعیت نزدیک است؟

ارز دیجیتال سولانا (SOL) شاید یکی از ناامید کننده‌ترین رمزارزهای بازار باشد که در طول شش ماه گذشته در حدود ۷۸ درصد از ارزش خودش را از دست داده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که حداقل دو شاخص تکنیکال بازار نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند در ماه ژوئن بهبود چشمگیری داشته باشد.

قیمت توکن سولانا ‌به محدوده شکست صعودی نزدیک می‌شود

لازم به ذکر است که سولانا از ابتدای ماه می یک الگوی وج نزولی (falling wedge) در نمودار خود ایجاد کرده است که این الگو توسط نوسانات قیمت سولانا در دو خط روند نزولی و همگرا تائید شده است. تحلیلگران کهنه‌کار الگوی وج نزولی را به عنوان یک الگو صعودی در نظر می‌گیرند چرا که الگوی وج نزولی معمولاً به سمت سطوح بالاتر قیمتی شکسته می‌شود.

برای مشخص شدن هدف قیمتی وج نزولی، باید حداکثر فاصله بین خطوط افزایشی و کاهشی را با نقطه شکست وج نزولی اندازه‌گیری کرد؛ بنابراین با توجه به سطح شکست سولانا، قیمت این رمزارز تقریباً ۲۰ دلار افزایش خواهد یافت. قیمت توکن سولانا در زمان نگارش این مقاله در حدود ۳۹ دلار است که می‌توان گفت هدف بعدی سولانا ۵۹ دلار و کمی بیشتر است.

با این حال، اگر روند قیمتی توکن سولانا بعد از ورود به سطوح بالاتر وج نزولی مجدد به سطوح کاهشی خود بازگردد و به نوسان در این محدوده‌های نزولی ادامه دهد، هدف ۵۸ دلاری سولانا دیگر محتمل نخواهد بود. به طور کلی، توکن سولانا در صورت خارج شدن از الگوی وج نزولی می‌تواند حداقل تا ۴۴ دلار افزایش پیدا کند.

واگرایی صعودی

نشانه‌های افزایش قیمت توکن سولانا صرفاً به الگوی وج نزولی ختم نمی‌شود و جدایی فزاینده بین قیمت توکن سولانا و روند حرکت آن از احتمال افزایش قیمت خبر می‌دهد. به طور کلی، روند‌های نزولی اخیر توکن سولانا همراه با یک اصلاح برگشتی صعودی در شاخص قیمت نسبی روزانه آن (RSI) بوده است. شاخص قیمت نسبی یک نوسانگر حرکتی است که مقدار خرید بیش از حد یک دارایی دیجیتالی و فروش بیش از حد آن را مشخص می‌کند.

این وضعیت سولانا به عنوان واگرایی صعودی (bullish divergence) شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل خود بر روند قیمتی سولانا را از دست داده‌اند و گاو‌ها مجدد کنترل بازار را به دست آورده‌اند و روندهای صعودی بیشتر برای سولانا محتمل است.

سولانا همچنان با احتمال کاهش قیمت بیشتر مواجه است

با این حال، تام بولکوفسکی کهنه کار بازار‌های مالی معتقد است که وج‌های نزولی شاخص‌های صعودی ضعیف و غیرقابل اطمینان هستند. احتمال صعودی شدن وج‌های نزولی تنها ۶۴ درصد است که این باعث می‌شود سولانا به روند نزولی خودش ادامه دهد و روند صعودی سولانا هرگز آغاز نشود.

هر چند که شرایط فعلی بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال این احتمال منفی باقی ماندن توکن سولانا را بیشتر تقویت می‌کند. فشار فدرال رزرو آمریکا و تأثیری که بر دارایی‌های پر ریسکی چون ارزهای دیجیتال و سهام گذاشته است، قابل چشم‌پوشی نیست و همین عامل به تنهایی روند بازار را به کل تغییر داده است. توکن سولانا می‌تواند تحت شرایط فعلی به روند نزولی خود ادامه دهد و به محدوده ۱۹ تا ۲۵ دلار کاهش پیدا کند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب