video thumb

تورم بالا گریبان گیر بازار مالی شده است: کاهش قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه دارد

بازارهای مالی جهانی مجدداً از روز گذشته پس از این که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) با افزایش ۸٫۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد، روند کاهشی داشته است. لازم به ذکر است که میزان چاپ پول به بالاترین حد خود از سال ۱۹۸۱ تاکنون رسیده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، افزایش قیمت مصرف‌کننده و چاپ پول منجر به از دست رفتن سطح ۳۰ هزار دلاری بیت‌کوین (BTC) و باعث نزول آن به پایین‌ترین سطح روزانه در قیمت ۲۸,۸۵۲ دلار در روز گذشته شده است، هر چند که مدت کمی بعد از آن بیت‌کوین مجدد به کانال ۲۹ هزار دلاری خود بازگشت.

در این مقاله از سرماکیس قرار است به بررسی دقیق‌تر روند قیمتی بیت‌کوین بپردازیم چرا که به نظر می‌رسد تورم همچنان تسکین پیدا نکرده و فدرال رزرو بیشتر از هر زمان دیگری بر افزایش نرخ بهره مصمم است.

قیمت دلار تأثیر قابل توجهی بر دارایی‌های ریسک‌پذیر می‌گذارد

اثر قابل توجه شاخص بالای مصرف‌کننده بر دو شاخص بازارهای مالی که شامل دلار (DXY) و سهام S&P 500 می‌شود، در ابتدا توسط یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، ایل کاپو (il Capo) عنوان شد. او نموداری منتشر کرد و گفت که بر اساس افزایش شاخص مصرف‌کننده، دلار به افزایش قیمت و سهام S&P 500 به سقوط خود ادامه می‌دهد.

تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، کِوین اسونسان (Kevin Svenson) همچنین در توییتی گفت که احتمال می‌رود به دلیل ناتوانی فدرال رزرو در مهار تورم، در سال آینده میلادی شاهد اقداماتی از طرف فدرال رزرو باشیم که منجر به برهم خوردن نظم بازارهای مالی می‌شود.

احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۸,۰۰۰ دلار وجود دارد

آلت‌کوین شرپا (Altcoin Sherpa)، تریدر ارزهای دیجیتال در توییتر نوشت که در صورت ادامه‌دار بودن روند کاهشی بیت‌کوین، احتمال ریزش قیمت به زیر ۲۸ هزار دلار وجود دارد. شرپا می‌گوید که ساختار کلی بازار نزولی است و نمی‌توان روند بعدی بیت‌کوین را حدس زد. با این حال، او می‌گوید که این موضوع کاملاً واضح است که اگر کاهش ادامه داشته باشد، سقوط به زیر ۲۸ هزار دلار متحمل خواهد بود.

بیت‌کوین برای جلوگیری از کاهش قیمت بیشتر باید به سطح ۳۰ هزار دلار برگردد

تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار کردیبال (CrediBULL)، در توییتر نمودار زیر را منتشر کرد و نشان داد که برای جلوگیری از کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۸ هزار دلار، باید به محدوده ۳۰ هزار دلار برگشت. این تحلیلگر در واقع نظر مشابهی با آلت‌کوین شرپا دارد و می‌گوید که اگر به سطح ۳۰ هزار دلار برنگردیم، کاهش قیمت به زیر ۲۸ هزار دلار دور از انتظار نخواهد بود.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به ۱٫۱۹۲ هزار میلیارد دلار رسیده است و نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار ۴۶٫۶ درصد است. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۲٫۴ درصد کاهش در قیمت ۲۹,۳۲۸ دلار معامله می‌شود.