سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۱٫۲ هزار میلیارد دلار رسید

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۹ روز گذشته در یک کانال نزولی قرار داشته است و در حال حاضر در محدوده حمایتی ۱٫۱۷ هزار میلیارد دلار قرار دارد. در ۷ روز گذشته، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب با کاهش ۲ و ۵ درصدی همراه بوده‌اند.

همانطور که در روز گذشته توسط سرمایکس پوشش داده شد، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) با افزایش ۸٫۶ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است و بازار‌های ارزهای دیجیتال و سهام به سرعت تحت تأثیر این افزایش شاخص قرار گرفته‌اند. با این حال، مشخص نیست که آیا این رقم می‌تواند فدرال رزرو آمریکا را از افزایش نرخ بهره منصرف کند یا خیر.

‌آلت‌کوین‌ها با کم شدن سرمایه کاهش بیشتری پیدا کرده‌اند. احساسات بازار همچنان نزولی است

شرایط ضعیف اقتصاد جهانی و عدم اطمینان از توانایی‌های فدرال رزرو در مهار تورم، بر احساسات نزولی بازار و شدت کاهش ارزش آن تأثیر به سزایی گذاشته است. شاخص ترس و طمع در ۹ ژوئن به ۱۱ از ۱۰۰ رسیده است که این ترس شدید در میان سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد، اما در عین نگرانی واضح سرمایه‌گذاران، کسانی هم هستند که این جریان را فرصتی برای خرید می‌دانند.

در جدول زیر، ارزهای دیجیتال پرسود و پرضرر هفت روز گذشته بازار ذکر شده است. در حالی که دو ارز دیجیتال پیشرو بازار زیان اندکی داشته‌اند، تعداد انگشت شماری از آلت‌کوین‌ها با کاهش ۱۴ درصد یا بیشتر همراه بوده‌اند.

جامعه هالیوم (HNT) پیشنهاد ارتقا HIP-51 را مطرح و آن را تأیید کرد. این ارتقا ساختارهای اقتصادی و فنی مورد نیاز برای پشتیبانی از کاربران جدید شبکه، دستگاه‌ها و انواع پروژ‌ه‌های بلاک‌چین را تأمین می‌کند. ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) هم پس از اینکه تیم توسعه دهنده آن نقشه راه شبکه چین‌لینک ۲٫۰ را منتشر کرد، با افزایش ۲۲ درصدی همراه شد.

تِتا توکن (THETA) همزمان با اعلامیه شبکه مبنی بر پشتیبانی از فناوری پخش زنده (livestream) با استفاده از فناوری API که اتصال فوری و آسان را به برنامه‌ها و وب سایت‌ها امکان‌پذیر می‌کند، ۹٫۷ درصد افزایش یافت. پروژه ارز دیجیتال وِیوز (WAVES) هم پس از اعمال محدودیت‌ برداشت روزانه ۱۰۰۰ دلاری بر استیبل‌کوین‌ها در ویرِس فایننس (Vires Finance) تا ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد. گفته می‌شود این امر برای جلوگیری از فشار بیشتر بر روی استیبل‌کوین پروتکل نوترینو (USDN) انجام شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل کمتری به فروش در سطوح فعلی دارند

وجه تضمین (premium) ارز دیجیتال اوکاایکس تتر (USDT) معیار خوبی برای سنجش تمایلات و تقاضاهای معاملاتی ارز دیجیتال کاربران است. این شاخص تفاوت بین معاملات خرده‌ فروشی همتا به همتا (P2P) مبتنی بر شبکه و دلار ایلات متحده آمریکا را مشخص می‌کند. تقاضای خرید بیش از حد به شاخص فشار وارد می‌کند که بالاتر از حد ارزش منصفانه که ۱۰۰ درصد است برود و در طول بازارهای نزولی، پیشنهاد برای خرید تتر افزایش پیدا می‌کند که این منجر به تخفیف ۴ درصدی و بیشتر می‌شود.

در ۳۱ می سال ۲۰۲۲، قیمت تتر در بازارهای همتا به همتای آسیایی وارد ۴ درصد تخفیف شد که نشان از فشار شدید فروش معاملات خرده فروشی بود. نکته قابل توجه بهبود وضعیت از ۱۰ ژوئن بود که شاخص وارد ۱٫۵ درصد تخفیف شد. علیرغم شرایط نزولی بازار، این شاخص نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دیگر تمایلی به خرید در روند کاهشی بازار ندارند چرا که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۱٫۲ هزار میلیارد دلار کاهش یافته است.

برای بررسی دقیق‌تر شرایط، باید عوامل خارجی که بر بازار معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال اثر می‌گذارد، حذف شود. قراردادهای دائمی که به عنوان مبادلات سواپ نیز شناخته می‌شوند، دارای نرخ تعبیه شده‌ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار تغییر می‌کند. صرافی‌ها از کارمزد این نرخ تعبیه برای جلوگیری از ریسک‌های عدم تعادل معاملات فیوچرز استفاده می‌کنند.

فاندینگ ریت (funding rate) مثبت نشان می‌دهد که معامله‌گران بلند مدت درخواست اهرم بیشتر دارند؛ اما مخالف آن‌ها فروشندگان کوتاه مدت هستند که به اهرم اضافی نیاز دارند که باعث منفی شدن فاندینگ ریت می‌شوند.

هر بهبودی در شرایط بازار به تثبیت داده‌های اقتصاد کلان بستگی دارد

بر اساس شاخص‌های معاملاتی، سرمایه‌گذاران به طور کلی تمایل کمتری به فروش در سطوح فعلی دارند و بهبود اندک وجه تضمین تتر این موضوع را ثابت می‌کند. فاندینگ ریت مثبت بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد که تریدرها اشتیاق زیادی برای معاملات اهرمی فیوچرز دارند چرا که کل سرمایه‌ بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۱٫۲ هزار میلیارد دلار رسیده است.

اگر شرایط بازارهای مالی سنتی و در کل اقتصاد کلان جهانی بدتر نشود، می‌توان انتظار داشت که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال منتظر آغاز حرکت مثبت قیمتی در بازار هستند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location