سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

توسعه دهندگان اتریوم اجرای بمب سختی ارتقا ادغام را به مدت دو ماه به تعویق انداختند

توسعه دهندگان ارشد شبکه اتریوم در روز جمعه تصمیم گرفتند تا رسیدگی به بمب سختی اتریوم را به تعویق بیندازند. بمب سختی یک کاتالیزور مهم برای به‌روزرسانی ادغام (The Merge) محسوب می‌شود که شبکه را از اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل می‌کند.

بمب سختی اولین بار در سال ۲۰۱۵ در کد شبکه اتریوم کار گذاشته شد. بمب سختی به عنوان یک مکانیسم می‌تواند شبکه اثبات کار را مجبور کند تا اقدام به متوقف کردن تولید بلوک‌ها کند. همچنین باعث می‌شود استخراج اتریوم به اختلال کشیده شود و مانع از این می‌شود که ماینرها حیات زنجیره را ادامه دهند.

به‌روزرسانی ادغام در اواخر هفته گذشته در شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) راه‌اندازی شد و تا شرایط برای اجرای ادغام در شبکه اصلی فراهم شود. بعد از راه‌اندازی آزمایشی ادغام، توسعه دهندگان شروع به بررسی عیب‌ها و باگ‌های احتمالی هارد فورک ادغام کردند. بر اساس بررسی‌های انجام شده، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا بمب سختی شبکه جدید اتریوم ۲٫۰ را تا آگوست سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازند.

ارتقای ادغام تا قبل از این پنج بار به تعویق افتاده بود. تیم بیکو، توسعه دهنده ارشد تریوم در توییتر نوشت که تیم ما با به تأخیر افتادن بمب سختی شبکه جدید به مدت ۲ ماه موافقت کرده است و در نظر داریم که در اواخر ژوئن این ارتقا را راه‌اندازی کنیم.

توسعه دهندگان اتریوم همچنان تاریخ قاطعانه‌ای برای راه‌اندازی هارد فورک ادغام مطرح نکرده‌اند. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم و پرستون ون لون (Preston Van Loon)، توسعه دهنده ارشد اتریوم در ماه آگوست متذکر شدند که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ارتقا در زمان پیش‌بینی شده راه‌اندازی خواهد شد.

به طور کلی، توسعه دهندگان اتریوم هم امیدوار هستند که به تأخیر افتادن بمب سختی خللی در راه‌اندازی ادغام ایجاد نکند. هارد فورک ادغام هنوز هم برای راه‌اندازی قبل از اواسط ماه اوت سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، اما همه چیز به بمب سختی بستگی دارد.

بمب سختی چیست؟

اتریوم در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم‌ قراردادهای هوشمند در فضای ارزهای دیجیتال است. اتریوم در تلاش است که از مدل اجماع اثبات کار (PoW) به مدل اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر پیدا کند که این تغییر باعث کارآمدتر شدن شبکه، کاهش هزینه کارمزد‌ها و مصرف انرژی کمتر شبکه می‌شود.

اتریوم در حال حاضر توسط اعتبارسنج‌ها یا استخراج‌کنندگان پشتیبانی می‌شود که وظیفه حل مسائل پیچیده ریاضی به منظور ثبت و تأیید تراکنش‌ها را بر عهده دارند. این عملکرد درست مشابه با بلاک‌چین بیت‌کوین است. اتریوم قصد دارد که پس از ادغام، وظیفه اعتبارسنج‌ها تغییر کند و در عوض توکن‌ها را برای تائید تراکنش‌ها بررسی کنند. هر چند لازم به ذکر است که این تغییر ممکن است به مذاق برخی از اعتبارسنج‌ها خوش نیاید و نگرانی‌هایی وجود دارد که آن‌ها این تغییر به اثبات سهام را تائید نکنند.

در این سناریو است که بمب سختی وارد می‌شود. بمب سختی در واقع سختی بلوک‌های استخراج را به طور تصاعدی در طول زمان افزایش می‌دهد. منظور از سختی بلوک به مدت زمانی است که اعتبارسنج‌ها برای تائید و اضافه کردن یک تراکنش به شبکه استفاده می‌کنند. در طول دراز مدت، سختی بلوک‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود به طوری که استخراج‌کنندگان و اعتبارسنج‌ها دیگر از اثبات کار اتریوم برای تائید و ارسال تراکنش‌ها استفاده نخواهند کرد.

به همین دلیل است که اجرای صحیح بمب سختی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بمب سختی در زمان نامناسب اجرا شود نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد شد.

تغییرات قیمتی اتریوم

توکن اتر شبکه اتریوم ارز دیجیتال شماره ۲ بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزشمند بودن محسوب می‌شود که طی روز گذشته تا ۱۹ درصد سقوط کرده است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث کاهش قیمت اتریوم شده است، اما به نظر می‌رسد که راه‌اندازی آزمایشی ارتقا ادغام کمک شایانی به بهبود قیمت این توکن نکرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location