سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استیبل‌کوین تتر: بحران پلتفرم وام‌دهی سلسیوس هیچ تأثیری بر ذخایر تتر نخواهد گذاشت

تتر در روز گذشته در ارتباط با توقف فعالیت توسط پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال سلسیوس (Celsius) بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه به بحران نقدینگی این پلتفرم اشاره شده است. تتر همچنین اعلام کرد که وام‌دهی تتر در سلسیوس و هر پلتفرم وام‌دهنده دیگری همیشه با وثیقه‌های بیشتر از حد معمول بوده است و هیچ تأثیری بر ذخایر تتر نخواهد گذاشت.

تتر در این اعلامیه مشکلات جاری پلتفرم سلسیوس را نتیجه شرایط فاجعه بار بازار و نوسانات شدید توصیف کرد. شرکت تتر عرضه کننده استیبل‌کوین تتر (USDT)، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار ارزهای دیجیتال است که بر اساس نسبت ۱ به ۱ به دلار ایالات متحده آمریکا متصل شده است. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار تتر به ۷۲ میلیارد دلار رسیده که به طور قابل توجهی از رقیب خود یعنی یو‌اس‌دی کوین (USD) پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۱، سلسیوس به وسیله بیت‌کوین (BTC) به عنوان وثیقه وام، یک میلیارد دلار تتر دریافت کرد. الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیان‌گذار و مدیرعامل سلسیوس گفته بود که نرخ بهره ۵ تا ۶ درصد بابت این یک میلیارد دلار تتر پرداخت می‌کرده است. شرکت تتر همچنین یکی از اولین سرمایه‌گذاران پروژه سلسیوس است که در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰ میلیون دلار در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرد. در آخر بیانیه تتر هم عنوان شده که سرمایه‌گذاری این شرکت در سلسیوس هیچ ارتباطی با استیبل‌کوین تتر ندارد و تأثیری بر روی آن نخواهد داشت.

سلسیوس در روز گذشته تمام برداشت‌ها و معاملات در پلتفرم خود را متوقف کرد و دلیل این تصمیم خود را شرایط بغرنج بازار عنوان کرد. توکن این پلتفرم در روز قبل از این اعلامیه تا ۵۰ درصد از ارزش خودش را از دست داده بود و بعد از این اعلامیه به طور کامل سقوط کرد و به سرنوشت توکن لونا شبکه ترا دچار شد. نکته قابل توجه این است که یک روز قبل از این اعلامیه، ماشینسکی ادعا کرده بود که شایعات مربوط به عدم امکان برداشت وجوه از پلتفرم نادرست است و این شایعات دشمنان او به راه انداخته‌اند.

جامعه ارزهای دیجیتال به این بحران سلسیوس واکنش نشان دادند و این پلتفرم را به کلاهبرداری متهم کردند. بسیاری از تحلیلگران و مدیران فناوری می‌گویند که این احتمال وجود دارد که سلسیوس به طور کامل اعلام ورشکستگی کند و وجوه باقی مانده مشتریان را بالا بکشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location