سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شرایط بازار ارزهای دیجیتال پس از این سقوط چگونه خواهد بود؟ 

پس از فروپاشی اخیر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۱ هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و میلیارد‌ها دلار در چند روز گذشته از بین رفت. به گفته تام دانلیوی (Tom Dunleavy)، تحلیلگر ارشد بازار ارزهای دیجیتال، اقتصاد جهانی تا زمانی که بهبود پیدا نکند و تورم کمتر نشود، دارایی‌های ریسک‌پذیری چون ارز دیجیتال به رویه منفی خودشان در کوتاه مدت ادامه خواهند داد و تمرکز بیشتر باید بر روی سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

دانلیوی در ادامه گفت: “طوفانی از اخبار بد بازار ارزهای دیجیتال را در بر گرفته است و به نظر تمامی ندارد. ما اخیراً اکوسیستم ترا (LUNA) را داشتیم که به طرز باورنکردنی سقوط کرد. در روز جمعه افزایش تورم را داشتیم و بعد پلتفرم سلسیوس (Celsius) را داشتیم که تصمیم بر توقف فعالیت خودش گرفت.”

در کنار تورم بالایی که در حال حاضر به اندازه کافی بر بازار ارزهای دیجیتال اثر منفی گذاشته است، بسیاری اکنون نگران ورشکستگی کامل پلتفرم سلسیوس هستند که می‌تواند اثر منفی بسیار بزرگ‌تری بر تعداد بسیار زیادی از توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. دانلیوی دلیل ارتباط سلسیوس با توکن‌های بازار را توضیح می‌دهد: “سلسیوس در صورت اعلام ورشکستگی کامل، یا باید دارایی‌های تحت اختیار خود را لیکویید کند یا با تخفیف زیاد برای فروش قرار دهد که در هر دو حالت بر دارایی‌هایی که این پلتفرم در اختیار دارد اثر به شدت منفی می‌گذارد و باعث کاهش قیمت بیشتر آن‌ها می‌شود.”

در حال حاضر همه نگاه‌ها به تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره است که امروز مشخص می‌شود. وب سایت سی‌ام‌ای فد واچ (CME Fed Watch) احتمال ۹۳٫۲ درصدی برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی کرده و احتمال داده که ۷۵ واحد دیگر هم در ماه جولای افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری با اطمینان از افزایش ۵۰ واحدی صحبت می‌کردند و می‌گفتند که این بالاترین حدی است که فدرال رزرو نرخ بهره را بالا خواهد برد.

دانلیوی عقیده متفاوتی دارد و می‌گوید که افزایش نرخ بهره می‌تواند اثرات شگفت انگیزی بر قیمت توکن‌های ارز دیجیتال داشته باشد. از نظر او، هر نشانه‌ای که باعث کاهش تورم و تحت کنترل قرار گرفتن آن شود، برای دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند بازار سهام و ارز دیجیتال بسیار مفید خواهد بود. در روز گذشته، بیت‌کوین تا ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۲۱,۷۵۹ دلار رسید. اتریوم هم با ۳۷ درصد کاهش به قیمت ۱۱۷۶ دلار رسید.

دانلیوی همچنین می‌گوید که با توجه به کاهش قابل توجه بازار ارزهای دیجیتال، تمام اهرم‌های فشار قیمتی از بین رفته است و به عبارتی، دیگر چیزی نمانده که بتواند اثر بسیار منفی بر بازار بگذارد. او می‌گوید که تنها خطر موجود در حال حاضر این است که شرکت‌ها و پلتفرم‌های بیشتری به سرنوشت سلسیوس دچار شوند و موج جدیدی از فروش راه بیفتد.

او در پایان اضافه کرد که تنها چیزی که اکنون باید زیر نظر داشت عملکرد بیت‌کوین در مقابل آلت‌کوین‌ها است. او می‌گوید که اگر به قیمت بیت‌کوین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این بیت‌کوین است که بر خلاف آلت‌کوین‌ها، همچنان پیشرو است. او اشاره می‌کند که در بازارهای کاهشی همیشه آلت‌کوین‌ها بوده‌اند که بازار را در دست داشتند.

نگاهی به گذشته: اتریوم در نهایت از بیت‌کوین پیشی می‌گیرد

تورم احتمالاً تا ماه اکتبر کاهش پیدا نکند و این به معنی ادامه‌دار بودن افزایش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و روند کاهشی بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. این امر به معنی معاملات محدود و کوتاه مدت برای بیت‌کوین و اتریوم است که تا زمان کاهش پیدا کردن تورم ادامه خواهد داشت.

گفته می‌شود که ارتباط نزدیک بازار ارزهای دیجیتال و سهام تا ابد ادامه نخواهد داشت و این موضوع برای رابطه اتریوم و بیت‌کوین هم صدق می‌کند. مواردی که بازار سهام و ارز دیجیتال را جدا می‌کند با مواردی که بیت‌کوین و اتریوم را از هم جدا می‌کند کاملاً متفاوت است. تنها در صورتی مسیر بیت‌کوین و اتریوم تغییر خواهد کرد که بیت‌کوین به طلای دوم و اتریوم به تکنولوژی یارانه‌ای جهانی تبدیل شود.

برای اتریوم، این جداسازی مسیر می‌تواند از ارتقای مورد انتظار ادغام (The Merge) آغاز شود که شبکه این ارز دیجیتال را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل می‌کند که انرژی کمتر و کارمزد کمتری استفاده می‌کند و به طور کلی باعث بهبود شبکه و افزایش سرعت آن می‌شود. گفته می‌شود بازدهی استیکینگ در شبکه پس از ادغام به ۸ تا ۱۲ درصد می‌رسد که این در کنار تمام موارد گفته شده به افزایش تقاضا و استفاده بیشتر از اتریوم منجر می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران این دلایل را در نظر گرفته‌اند و می‌گویند که اتریوم احتمال می‌رود در سال جاری و سال‌های آینده از بیت‌کوین در مواردی پیشی بگیرد. بیت‌کوین به عنوان یک طلای دوم و یک دارایی بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری بسیار عالی عمل کرده است، اما بیت‌کوین نمی‌تواند در خیلی از جهات به خصوص در بخش بلاک‌چین و ویژگی‌های آن به پای اتریوم برسد.

اتریوم در آینده نزدیک قادر به اجرای هر نوع قرارداد هوشمندی خواهد بود و ارزش واقعی آن در بسیاری از موارد از بیت‌کوین هم بالاتر خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۹٫۱ درصد کاهش در قیمت ۲۰,۸۰۲ دلار و اتریوم با ۱۲٫۳۵ درصد کاهش در قیمت ۱,۰۹۵٫۲۳ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location