سرمایکس
video thumb

نگاهی به بازدهی سرمایه‌گذاری ۱٫۰۰۰ دلاری بر روی طلا و بیت‌ کوین

بیت‌ کوین اغلب با عنوان طلای دیجیتالی نیز شناخته می‌شود، اما با توجه محدودیت عرضه ای که دارد آیا می توان آن را در برابر طلای فیزیکی قرار داد؟

مقایسه طلا و بیت کوین

در صورتی که فرض کنیم شما در آغاز سال جاری ۱٫۰۰۰ دلار بر روی طلا سرمایه‌گذاری انجام داده اید، تا کنون حدود ۱۱۰ دلار سود کسب کرده اید. سرمایه‌ گذاری مشابه بر روی بیت‌ کوین بیش از ۱٫۶۴۰ دلار سود برای سرمایه‌ گذار به همراه خواهد داشت.

طلا به دلیل حفظ ارزش دارایی و حفاظت در برابر نوسانات شناخته شده است. با این حال، ارزهای دیجیتال برتری مانند بیت‌ کوین، اتریوم و ریپل حداقل برای پنج سال گذشته به عنوان نوعی سرمایه‌ گذاری هوشمندانه اثبات شده‌اند.

بر اساس اظهارات یک کاربر توئیتر با نام @CryptoHandelaar، سرمایه‌گذاری ۱٫۰۰۰ دلاری بر روی بیت ‌کوین در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ تا اوایل ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ بازدهی ۱۴٫۴۶۳ دلاری به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر با سرمایه‌ گذاری ۱٫۰۰۰ دلار بر روی طلا در همین شرایط، سود ۴۱ دلاری به همراه خواهد داشت.

بدترین نقطه ورود برای دارندگان بیت کوین طی دو ماه و از ماه ژانویه ۲۰۱۸ صورت گرفت. به این ترتیب که کسی که ۱٫۰۰۰ دلار بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود، با بازگشت سرمایه منفی روبرو می شد.

مهم‌ ترین ویژگی طلا حفظ ارزش دارایی است، زیرا در چارچوب زمانی بلند به سختی نوسان دچار نوسان می شود.

با این وجود، طلا نیز نمی ‌تواند سرمایه ‌گذاران خود را از تورم محافظت کند. سودآوری ۴۱ دلاری طلا به ازای سرمایه‌ گذاری ۱٫۰۰۰ دلاری نشان دهنده‌ی کاهش قدرت خرید می باشد. قدرت خرید دلار آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا کنون به میزان ۸ درصد کاهش یافته است.

بیت‌ کوین کمیاب تر از طلاست

نگاهی به آینده نشان می ‌دهد که بیت ‌کوین بازدهی بالاتری را برای سرمایه‌ گذاران فراهم می آورد، زیرا کمیاب بودن بیت‌ کوین محدود شده است، این در حالی است که تولید طلا هر سال به افزایش روبرو می شود.

از آنجایی که افزایش تولید طلا به ‌طور قابل توجهی بر نسبت تولید بر تقاضا تاثیر نمی‌ گذارد، طلا هم‌ اکنون به‌ طور فزاینده‌ ای در دسترس می باشد.

مسئله‌ی نگران کننده نسبت به این فلز گرانبها، کشف منابع عظیمی از طلا است که به طور بالقوه می تواند ارزش این کالا را کاهش دهد.

به عنوان مثال، Sun در ماه گذشته گزارش کرد که ناسا قصد دارد به سیارکی دست پیدا کند که حاوی مقدار زیادی طلا و سایر فلزات است که می‌ تواند هر شهروند بر روی کره زمین را میلیاردر کند. از سوی دیگر، هیچ سیارک و یا بیگانه‌ ای نمی ‌تواند محدودیت عرضه‌ی بیت‌ کوین را تغییر دهد.

در اوایل ماه جاری، مکس کایزر (Max Keiser)، یکی از طرفداران بیت‌ کوین اعلام کرد که افزایش بدهی جهانی، جریان سرمایه را بیشتر به سوی ارزهای دیجیتال بزرگ روان خواهد کرد تا روش‌ های حفظ ارزش دارایی ‌های سنتی مانند طلا.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version