سرمایکس
video thumb

مجله تایم در مقاله خود درباره پتانسیل آزادسازی بیت کوین می‌گوید

مجله تایم در گزارش خود به تاریخ ۲۸ دسامبر می‌نویسد: بیت کوین یک پتانسیل قابل توجه آزادسازی دارد مقاله یاد شده ادعا می‌کند که سوداگری، کلاهبرداری و طمع در عرصه ارزهای دیجیتال و بلاک ‌چین واقعیت مهمی را پنهان کرده است و این واقعیت، پتانسیل آزادسازی در اختراع ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است.

طبق نظر نویسنده مقاله، بیت کوین می‌تواند یک ابزار ارزشمند مالی در قالب یک مدیوم مبادله ای مقاوم در برابر سانسور باشد.

Alejandro Machado محقق بیت کوین در مرکز Open Money Initiative مکررا به این نکته اشاره کرده است که هزینه انتقال وجه از ایالت متحده به ونزوئلا می‌تواند تا ۵۶ درصد بالا باشد.

برای دور زدن چنین شرایطی، مردم ونزوئلا به ارزهای دیجیتال روی آورده اند و از اطرافیانشان که در خارج از کشور حضور دارند بیت کوین دریافت می‌کنند. جایگزین اصلی انتقال وجه به کلمبیا، برداشت و انتقال پول نقد به ونزوئلاست که طبق دیدگاه نویسنده مجله تایم زمان بیشتر، هزینه بیشتر و نیز خطر بسیار بیشتری نسبت به گزینه بیت کوین دارد.

نویسنده تایم معتقد است بیت کوین یک راه مناسب برای این است که افراد از خودشان در برابر تورم ارز فیات (ارز دولتی) محافظت کنند. ونزوئلا نخستین مثال برای این موضوع است که ارز محلی آن ها دچار تورم ۱ میلیون درصدی شده است. اما علاوه بر ونزوئلا مثال‌های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به زیمباوه اشاره کرد که رییس جمهور سابق آنها رابرت موگابه مقادیر بی پایان پول نقد را چاپ کرد. اما نویسنده مقاله می گوید : جانشینان او نمی‌توانند بیت کوین بیشتری را مانند پول نقد تولید کنند.

طبق این مقاله، بیت کوین همچنین یک راه فرار از نظارت‌های سنگین در مکانهایی مانند چین است. طبق گفته ادوارد اسنودن (Edward Snowden) افشاگر آمریکایی، بیت کوین برای مقابله با زور و اجبار دولت‌ها به اندازه کافی بهینه نیست و جهان نیازمند یک گزینه بهتر است.

تایم همچنین به ویژگی بیت کوین یعنی عدم توانایی دولت‌ها برای سانسور معاملات و فریز کردن کیف پول بیت کوین نیز اشاره کرده است. طبق گزارشی که در ماه آوریل منتشر شد، حساب کوین بیس (Coinbase) ویکی لیکس به دلیل آنچه عملکرد مغایر با قوانین مطرح شد، معلق شده است.

اما هچنان هیچ کس نمیتواند از ویکی لیکس برای استفاده از کیف پول ارز دیجیتالش که سازمان در آن، کلیدهای شخصی را کنترل می‌کند جلوگیری نماید. در واقع، ویکی لیکس همچنان  هدایای مالی کریپتو را می‌پذیرد. علاوه بر این، ویکی لیکس در آگوست ۲۰۱۷ پشتیبانی از کریپتو مورد علاقه اسنودن یعنی زی‌کش (Zcash) را نیز اضافه کرد.

 

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version