سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

توسعه‌دهندگان اتریوم تاریخ رسمی راه‌اندازی ارتقا ادغام را اعلام کردند

شبکه اتریوم رفته‌رفته به راه‌اندازی ارتقا ادغام (The Merge) نزدیک می‌شود و شرایط را برای انتقال حیاتی شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) آماده می‌کند. گروه توسعه‌دهندگان اتریوم (ETH) در اجلاس تلفنی روز پنجشنبه تاریخ رسمی راه‌اندازی ادغام را اعلام کردند.

در اجلاس تلفنی که برگزار شد، تیم بیکو (Tim Beiko) از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم اعلام کرد که ۱۹ سپتامبر تاریخ هدف برای اجرای نهایی ادغام است. تاکنون نسبت به تاریخ پیشنهادی تیم بیکو اعتراضی وارد نشده است. یکی دیگر از توسعه‌دهندگان اتریوم هم در اشاره به این تاریخ پیشنهادی تصریح کرد که تاریخ هدف باید به عنوان نقشه راه اتریوم در نظر گرفته شود و نه صرفاً یک ضرب‌الاجل سخت‌گیرانه.

ماجرای انتقال اتریوم از اتریوم ۱٫۰ به اتریوم ۲٫۰ مبتنی بر اجماع اثبات سهام از ۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ با راه‌اندازی ارتقا بیکن چین (Beacon Chain) آغاز شد و سنگ بنای این انتقال را بنا کرد. فاز اول این انتقال قرار بود که در اواسط سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود، اما به دلیل کارهای ناتمام و پیچیدگی‌های موجود در روند توسعه، تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به تأخیر افتاد.

در اوایل ماه ژوئن سال جاری، شبکه آزمایشی سپولیا بیکن چین (Sepolia Beacon Chain) راه‌اندازی شد و زمینه را برای آزمایش ارتقا ادغام فراهم کرد. با آزمایش ارتقا در شبکه سپولیا، توسعه‌دهندگان بینش بهتری پیدا کردند تا ارتقا را بهتر و سریع‌تر پیش ببرند. شبکه آزمایشی سپولیا در نهایت در ۷ جولای با شبکه اتریوم ادغام شد.

آزمایش نهایی ارتقا ادغام قرار است در شبکه گورلی (Goerli) انجام شد که برای هفته دوم آگوست برنامه‌ریزی شده است. راه‌اندازی رسمی ادغام بر روی شبکه اصلی برای نیمه دوم سپتامبر در نظر گرفته شده است و پایبند بودن به این تاریخ از اولویت‌های توسعه‌دهندگان خواهد بود. انتظار می‌رود که با انتقال اتریوم به شبکه مبتنی بر اثبات سهام، مصرف انرژی شبکه تا ۹۹ درصد کاهش پیدا کند و این شبکه را مقیاس‌پذیرتر و هم‌ترازتر با پردازنده‌های پرداخت متمرکز کند.

همچنین شما قیمت ارز دیجیتال را در این صفحه می توانید مشاهده نمائید.

مجادله طرفداران اثبات سهام و اثبات کار همیشه وجود داشته است و همواره هم ادامه دارد. طرفداران اثبات سهام ادعا می‌کنند که با محیط سازگار‌تر و همان اندازه هم ایمن‌تر هستند. این در حالی است که طرفداران اثبات کار از جمله افرادی مانند جک دورسی (Jack Dorsey)، اثبات سهام را متمرکز و کمتر ایمن می‌دانند.

با این حال، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً در صحبت‌های خود به شدت از اثبات سهام دفاع کرده است و می‌گوید که بر خلاف تصورات رایج، اثبات سهام شامل رأی‌دهی به پارامتر‌های پروتکل نمی‌شود، درست مانند اثبات کار. بوترین همچنین توضیح داد که گره بلوک‌های نامعتبر هم در اثبات سهام و هم در اثبات کار رد می‌شوند و تفاوتی وجود نخواهد داشت.

در حالی که بوترین به مبارزه برای اثبات سهام ادامه می‌دهد، گروه هوپر (HOPR) در گزارش اخیر خود برخی از آسیب‌پذیری‌های کلیدی که می‌توانند پس از ادغام در شبکه بروز کنند را برجسته کرده است. در این گزارش تأکید شده است که اعتبارسنجی‌های شبکه نشانی‌های IP کاربران در هنگام تائید بلوک‌ها افشا می‌کند. این مشکل به اعتبارسنجی زودتر از موعد شناخته می‌شود و امکان حملات هدفمند و گسترده هکرها علیه اعتبارسنجی شبکه را افزایش می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version