سرمایکس
video thumb

خبرهای خوب برای بکت؛ ایجاد یک بخش جدید برای صدور مجوز به کسب و کارهای ارزهای دیجیتال توسط NYDFS

اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) ایجاد یک بخش جدید برای صدور مجوز به کسب و کارهای ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. بخش تحقیقات و نوآوری بر امور ارز دیجیتال نظارت خواهد کرد و به آنها مجوز خواهد داد، به امور مالی مجهز به این فناوری رسیدگی، از حقوق مرتبط با اطلاعات مشتریان محافظت و بازار خدمات مالی را به ایجاد نوآوری ترغیب خواهد کرد.

بخش جدید BitLicense

چهار سال پیش، NYDFS بخش بیت لایسنس (BitLicense) را برای شرکت های رمزنگاری که به دنبال حضور در فعالیت های ارز دیجیتال بودند معرفی کرد. از زمان معرفی، این بخش فقط تعداد محدودی از کسب و کارهای ارز دیجیتال را به سرانجام رساند.

بسیاری معتقد بودند که الزامات BitLicense به طور غیرضروری سختگیرانه بودند و باعث شدند که بعضی از افراد در این ایالت از انجام معاملات دست بردارند. مقررات بیت لایسنس بسیار سختگیرانه و مخالف نوآوری بود و به معیاری برای سنجش سایر قانون های دست و پاگیر تبدیل شد.

با وجود این بخش جدید، NYDFS به این مسئله تاکید کرد که پروژه و برنامه های مورد نظر باید توسط یک تیم اختصاصی انجام شوند.

چشم انداز قانون گذاری باید دچار تغییر و تحول شود

لیندا لیسول (Linda Lacewell) در خصوص معرفی بخش جدید، به این مسئله تاکید کرد که چشم انداز قانون گذاری ارز دیجیتال باید متحول شود و برای تکامل، به پذیرش نوآوری ها ادامه دهد. وی در این رابطه عنوان کرد:

این بخش جدید، NYDFS را در جایگاه قانون گذار آینده قرار می‌ دهد و به این سازمان امکان می‌ دهد تا در زمینه محافظت از مشتریان، توسعه بهترین اقدامات و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار عملکرد بهتری داشته باشد تا بتواند جایگاه نیویورک را به عنوان مرکز نوآوری های مالی تقویت کند.

وی افزود: امیدوارم، یکی دیگر از مزایای داشتن بخش اختصاصی برای نظارت بر ارزهای دیجیتال، فرآیند تسریع پذیرش کاربردهای BitLicense است.

این اقدام چه تاثیری بر بکت (Bakkt) دارد؟

همانطور که بیت کوینیست گزارش داده، بکت (Bakkt) آزمایش نهایی کاربران را برای محصولات آتی بیت کوین شروع کرده است. اگرچه ظاهراً این امر برنامه ریزی شده بود، اما بکت با تاخیرهای زیادی قبل از شروع آزمایش روبرو شده بود، زیرا منتظر تائید قانون گذاری بود.

علی رغم اینکه بکت به طور پیش فرض تائیدیه CFTC را دریافت کرده بود، اما همچنان باید از جانب یک مرجع قانون گذاری دیگر نیز تائیدیه دریافت می ‌کرد. بکت به منظور اراه کامل محصولات آتی خود، باید به متصدی واجد شرایط تبدیل شود و این نیز در دست NYDFS است.

بکت قطعا امیدوار خواهد بود که این بخش جدید به تسریع این روند کمک کند، چراکه برای چندین ماه است که در دستور کار قرار دارد.

جالب توجه است بدانید که NYDFS پیش ازاین در ماه نوامبر سال گذشته، برای شرکتی در خصوص خدمات نگهداری، BitLicense را صادر کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version